Над един милион потребители по-малко в Spotify след напускането на Русия

StockSnap, PixaBay.com

Над един милион потребители по-малко в Spotify след напускането на Русия

Александър Главчев
145 прочитания

© StockSnap, PixaBay.com


Популярната поточна музикална услуга Spotify съобщи, че е загубила значителен брой потребители в резултат на напускането на руския пазар. Според финансовия отчет на компанията за първото тримесечие на 2022 г. платените абонаменти за услугата са намалели с 1,5 милиона.

Спадът на абонаментите може да се окаже дори по-значителен, тъй като Spotify обяви решението си да напусне руския пазар в началото на март, а излъчването бе прекратено на 11 април. Според The Verge ефектът от тази стъпка ще се усеща и през настоящото второ тримесечие, а общия брой анулирани абонаменти да надмине 2 милиона.

Spotify е една от най-старите музикални услуги в света. Тя заработи още през 2006 г., но стартира в Русия едва през лятото на 2020 г.

По данни на Deloitte от есента на 2021 г. Spotify е станала втората най-популярна услуга за стрийминг в Русия, с дял 36%. На първо място е била местната Yandex.Music, а трета - YouTube Music.

Засега не е ясно какъв точно ще е ефектът за Spotify от загубата на 2 милиона абонати. Общият брой на платените потребители на Spotify през първото тримесечие на 2022 г. в световен мащаб е около 183 милиона, което е с 15% повече, отколкото през същия период на миналата година. Тоест, напускайки Русия, Spotify губи по-малко от 1% от платените си абонати.

Негативни ефекти обаче все пак са възможни и пример за това е видеоуслугата Netflix. Тя също се оттегли от Русия след началото на войната в Украйна, при това в същия ден като Spotify, но ударът върху нея се оказа по-осезаем.

Netflix стартира в Русия през есента 2020 г. и напусна страната в началото на март 2022 г. В резултат на това до края март приблизително 200 000 руснаци се отказаха от абонаментите си в Netflix. Това е седем и половина пъти по-малко от Spotify (при 214 млн. абонати в световен мащаб), но след като от компанията обявиха това публично, акциите ѝ спаднаха рязко, губейки почти 36,3% от стойността си за броени часове.

Според самата Netflix причината за слабите резултати е все по-жестоката конкуренция в стрийминг сегмента. Прекратените руски абонаменти (чиито общ брой е около 700 хил.) пък са допълнение към цялостната картина.

Популярната поточна музикална услуга Spotify съобщи, че е загубила значителен брой потребители в резултат на напускането на руския пазар. Според финансовия отчет на компанията за първото тримесечие на 2022 г. платените абонаменти за услугата са намалели с 1,5 милиона.

Спадът на абонаментите може да се окаже дори по-значителен, тъй като Spotify обяви решението си да напусне руския пазар в началото на март, а излъчването бе прекратено на 11 април. Според The Verge ефектът от тази стъпка ще се усеща и през настоящото второ тримесечие, а общия брой анулирани абонаменти да надмине 2 милиона.

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОК