Airbnb спира бизнеса си в континентален Китай това лято поради нарастващите разходи и вътрешната конкуренция, съобщи CNBC. Онлайн платформата за ваканционно наемане на имоти стартира за първи път в Китай през 2016 г., стимулирана от ентусиазма на китайски туристи, които често я използват, докато пътуват в чужбина. Но според източници, цитирани от CNBC, китайският сегмент на Airbnb е станал твърде сложен и скъп за поддръжка, особено в светлината на пандемията. Подобно на случилото се с Uber в Китай, множество местни конкуренти затрудниха американската компания да спечели голям пазарен дял. В същото време туристическите престои в Китай генерират едва един процент от приходите на платформата през последните няколко години.
Въпреки че китайските градове не са единствените, които приемат рестриктивни закони за краткосрочните наеми, последиците за Airbnb в страната са по-сериозни заради вече утвърдената местна конкуренция и допълнителни регулаторни проблеми. Airbnb China функционира различно от останалите операции на Airbnb в други страни заради ограниченията, наложени от китайското правителство. Компанията е принудена включително да подписва споразумения с местните градски власти и да съхранява данните си на правителствени сървъри.
Други предизвикателства пред Airbnb са отливът на туристи и ограниченият от пандемията поток от международни и местни посетители предвид сериозните ограничения за пътуване в страната. Въпреки че глобалният туризъм започва да се възстановява, броят на международните туристи все още не се е върнал до нивата отпреди пандемията, сочат данни на Световната организация по туризъм на ООН. Едновременно с това китайското правителство наскоро ограничи "ненужните пътувания" за своите граждани в светлината на нов скок в броя на заразените с COVID-19, което също намалява броя на потенциалните местни потребители на Airbnb.
Airbnb спира бизнеса си в континентален Китай това лято поради нарастващите разходи и вътрешната конкуренция, съобщи CNBC. Онлайн платформата за ваканционно наемане на имоти стартира за първи път в Китай през 2016 г., стимулирана от ентусиазма на китайски туристи, които често я използват, докато пътуват в чужбина. Но според източници, цитирани от CNBC, китайският сегмент на Airbnb е станал твърде сложен и скъп за поддръжка, особено в светлината на пандемията. Подобно на случилото се с Uber в Китай, множество местни конкуренти затрудниха американската компания да спечели голям пазарен дял. В същото време туристическите престои в Китай генерират едва един процент от приходите на платформата през последните няколко години.
Въпреки че китайските градове не са единствените, които приемат рестриктивни закони за краткосрочните наеми, последиците за Airbnb в страната са по-сериозни заради вече утвърдената местна конкуренция и допълнителни регулаторни проблеми. Airbnb China функционира различно от останалите операции на Airbnb в други страни заради ограниченията, наложени от китайското правителство. Компанията е принудена включително да подписва споразумения с местните градски власти и да съхранява данните си на правителствени сървъри.