Хибридният облак и AI са двигателите зад успешната дигитална трансформация

Хибридният облак и AI са двигателите зад успешната дигитална трансформация

Мария Динкова
758 прочитания

Хибридният облак и изкуственият интелект са две от движещите сили, които подпомагат дигиталната трансформация на бизнеса и са ключови за нейното успешно реализиране. Това заяви Игор Правица, генерален мениджър и технологичен лидер в IBM за Източна Европа по време на кръгла маса, организирана от компанията. По думите му цифровизацията се е ускорила до безпрецедентни мащабни с глобалната пандемия. Това на свой ред е увеличило търсенето на онлайн услуги и съответно натиска върху IBM и техните партньори да помогнат на компаниите да променят и преоткрият своите бизнес модели спрямо новите тенденции.

"Преди 2019 дигитализацията на всички канали е около 16%, на база на проучванията на IBM. След една година на пандемия тези стойности достигат вече 24-26%, което е драматично увеличение", отбелязва Правица. Подобна промяна се наблюдава в компаниите от всички сектори и региони. Дори в някои сфери като е-търговията организациите са преминали само за една година през растеж, който обичайно би отнел десетилетие. На този фон не е изненадващо и че фирмите търсят начини да създадат нови бизнес модели, носещи нови предимства. Тенденцията се потвърждава и от данните на McKinsey, според които 7 от 10 изпълнителни директори извършват широкомащабни трансформации във веригата на стойност, начините на работа и процесите.

В основата на всичко това стоят ИТ решенията, които са сигурният път за въвеждането на иновации. Експертът изтъкна, че за по-бърза дигитализация е необходимо да се премахнат остарелите силози, базирани на архитектури, които не са гъвкави, и да бъдат заменени с по-мащабируеми, приспособими и отворени решения. За да се постигне всичко това, е необходим фокус именно върху технологии като хибридния облак и изкуствения интелект.

"Хибриният облак позволява на организациите да разработят и внедрят приложения върху модерен хардуер, който може да работи навсякъде, включително в инсталациите, в публичен или частен облак", обяснява Правица. Същевременно компаниите трябва да започнат и да изграждат основите за изкуствения интелект, като всъщност създават ефективено управление на данните. Това ще се превърне с силна основа за следващата стъпка, която е вливането на технологията в бизнес процесите.

Добрите практики

По време на събитието компании от региона на Източна Европа споделиха своя опит по пътя на трансформацията и ползите, които тя им е донесла. Едната от тях е най-голямата застрахователна компания в Словения Zavarovalnica Triglav, която се насочва към IBM Cloud Object Storage, за да модернизира своята инфраструктура. Новото решение, имплементирано от Smartis, позволява на организацията ефективно да управлява своя архив от правни документи.

ИТ мениджърът в Zavarovalnica Triglav, Изодор Зонтар разкри причините за стартирането на проекта, както и целите, които успява да постигне с него компанията. От една страна, за търсенето на ново решение допринася фактът, че доставчикът на предходната система, използвана от организацията, прекратява поддръжката на старата инфраструктура. От друга страна, компанията се сблъсква с оперативни трудности и регулаторни изисквания. "От бизнес гледна точка ние сме изправени пред предизвикателствата на значителното увеличение на обема на електронната документация и на начина, по който я управляваме, за да осигурим достатъчен капацитет, съответствие и производителност", споделя Зонтар. Той допълва, че новото решение е помогнало на застрахователната компания да изпълни и своята стратегия в технологично отношение за приоритетно използване на облака, тъй като той осигурява нужната гъвкавост в съвременния свят.

Друг интересен проект реализира AIK Banka, която осигурява иновативни финансови продукти и услуги в Сърбия. Наскоро организацията започва да си партнират с IBM и Comtrade System за разработването на многоканална платформа за управление на бизнес процесите за заеми на дребно. Благодарение на системата банката успява да увеличи своята оперативна ефективност, да ускори одобряването и изплащането на средствата, а също така да повиши удовлетвореността на клиентите си. С решението банката освен това автоматизирани оценките на риска и процедури в подкрепа на техните 24/7 бизнес операции.

Разбира се, у нас организациите също се трансформират и интересен пример е проектът на Първа инвестиционна банка, която се обръща към IBM, за да увеличи своята киберустойчивост. Тя се спира на решението IBM Security QRadar®, което е внедрено от CNsys PLC. То позволява на банката да получи цялостна и централизирана видимост на своите данни за сигурността и да помогне на екипа по сигурност да открива, приоритизира и отговаря на заплахи. По този начин финансовата институция също така успява да гарантира на своите клиенти банкиране отвсякъде по света, по всяко време, грижейки се за защитеността на тяхната идентичност.

Участниците в конференцията не на последно място подчертаха важността на партньорствата в контекста на дигиталната трансформация. "Смятам, че днес повече от всякога е важно да имаш партньор, тъй като за това пътуване не можеш да си сам", допълни Правица. Именно и затова компанията продължава да разширява своята партньорска екосистема в региона с нови компетенции, предимства и умения.

Хибридният облак и изкуственият интелект са две от движещите сили, които подпомагат дигиталната трансформация на бизнеса и са ключови за нейното успешно реализиране. Това заяви Игор Правица, генерален мениджър и технологичен лидер в IBM за Източна Европа по време на кръгла маса, организирана от компанията. По думите му цифровизацията се е ускорила до безпрецедентни мащабни с глобалната пандемия. Това на свой ред е увеличило търсенето на онлайн услуги и съответно натиска върху IBM и техните партньори да помогнат на компаниите да променят и преоткрият своите бизнес модели спрямо новите тенденции.

"Преди 2019 дигитализацията на всички канали е около 16%, на база на проучванията на IBM. След една година на пандемия тези стойности достигат вече 24-26%, което е драматично увеличение", отбелязва Правица. Подобна промяна се наблюдава в компаниите от всички сектори и региони. Дори в някои сфери като е-търговията организациите са преминали само за една година през растеж, който обичайно би отнел десетилетие. На този фон не е изненадващо и че фирмите търсят начини да създадат нови бизнес модели, носещи нови предимства. Тенденцията се потвърждава и от данните на McKinsey, според които 7 от 10 изпълнителни директори извършват широкомащабни трансформации във веригата на стойност, начините на работа и процесите.

Най-новото

Google инвестира в стартъпа Anthropic, ще конкурира ChatGPT

Google инвестира в стартъпа Anthropic, ще конкурира ChatGPT

  • 0
  • 189









Още от Digitalk ›
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОК