38% от ИТ лидерите у нас ускоряват дигиталната си еволюция след пандемията

Pixabay.com
Tumisu

38% от ИТ лидерите у нас ускоряват дигиталната си еволюция след пандемията

Почти 60 на сто от анкетираните от Equnix ИТ лидери у нас планират да излязат на нови пазари

Владимир Владков
524 прочитания

Pixabay.com

© Tumisu


Инвестиции в дигитални технологии, излизане на нови пазари както в рамките на страната, така и в нови държави и региони планират голяма част от ИТ лидерите и в България, и в целия свят. Това показват данните от годишното глобално проучване на Equinix за технологичните тенденции за 2022 г. То е проведено през март 2022 г. сред 2900 специалисти от целия свят, които вземат решения за ИТ сектора, то обхваща компании от Северна, Южна и Централна Америка, Азиатско-Тихоокеанския район, регион ЕМЕА (вкл. България).

59% от ИТ лидерите в България, участвали в анкетата, планират да излязат на нови пазари, като 29 на сто са се насочили към нова държава, 26% ще развият бизнеса си в нов град, а 15% - в нов регион. Сред негативните фактори, които биха ограничили растежа, са предизвикателствата, свързани с веригата на доставките, като бизнесът на 45% от компаниите у нас е засегнат от тези проблеми, а за 43% глобалният недостиг на микрочипове се разглежда като заплаха за бизнеса.

За подкрепа на растежа компаниите ще увеличат инвестициите си в дигитална инфраструктура, като 37 на сто от българските респонденти са посочили, че ще използват облачни решения за виртуално достигане до нови пазари, а още 12 на сто ще наемат физически сървъри (bare metal). В света 47 на сто от респондентите в анкетата ще разчитат на облачни решения, обясняват от Equinix. Същевременно само 11 на сто от ИТ лидерите в България ще увеличат разходите си за независими решения за колокация, а 22% ще вложат повече средства за услуги за взаимосвързаност, с които да подкрепят напредъка си в цифровата трансформация.

Миграцията към облака обаче се засилва, като половината български респонденти ще прехвърлят в облачни среди повече бизнес функции, а 38% ще преместят и голяма част от критичните си приложения. Същевременно хибридните облачни решения са предпочитан подход за 38% от българските респонденти, но такъв е делът и на онези, които все още разчитат само на един облачен доставчик или въобще не използват такъв.

Влияние на пандемията

Пандемията от Covid-19 e оказала съществено въздействие върху дигиталните стратегии на фирмите, като 38% от анкетираните компании в България смятат да ускорят своята дигитална еволюция, а в света този дял е още по-висок - над 52% от анкетираните, като 54% твърдят, че ИТ бюджетите им са се увеличили като директно следствие от пандемията. Половината от българските респонденjи смятат, че въведените по време на пандемията технологични промени и инвестиции ще се запазят и в бъдеще.

Сред тези промени са подобрените изживявания на крайните потребители, което е важен приоритет за 84% от ИТ лидерите в България. За 72% от анкетираните е критично важно да подобрят изживяването и на служителите.

Инвестиции в иновациите

Много от ИТ лидериje в България търсят начини да подсигурят развитието на своя бизнес в бъдеще и затова се възползват от развиващите се технологии като 5G, Интернет на нещата (IoT) и Web3. Повечето респонденти вярват, че Web 3.0 ще замени Web 2.0 през следващите 1 до 5 години. А за половината компании наличието на стабилна 5G мрежа ще позволи на техните организации да се възползват от нови технологии като изкуствен интелект, IoT и др. 32 на сто пък смятат, че 5G ще увеличи броя на партньорите, с които да поддържат връзка. Същевременно над половината от респондентите (52%) твърдят, че преминават към модела "всичко като услуга" (XaaS), който осигурява по-голяма гъвкавост (според 58%), по-опростена ИТ инфраструктурата (според 54%) и подобрено изживяване на клиентите (според 42% от респондентите).

Голяма част от анкетираните се фокусират и върху устойчивостта на своята ИТ инфраструктура, като 43% измерват и активно се опитват да ограничат влиянието на своето ИТ оборудване върху околната среда, а за 54% устойчивостта е един от най-важните стимули в тяхната организация, която е поела ангажименти за цели, основани на науката.

"Проучването сочи, че голяма част от ИТ лидерите в България планират да достигнат нови пазари и облачните решения ще имат роля в този процес, коментира Здравко Николов, изпълнителен директор на "Equinix България". В този контекст не бива да пропускаме и това, че двете най-големи заплахи за бизнеса според българските респонденти са киберсигурността (за 68%), както и пробивите в сигурността и изтичането на данни (за 64%). Центровете за данни предлагат надеждно и защитено решение за компаниите, които искат да се възползват от облачните решения."

Чрез своите два центъра за данни в София компанията предлага взаимосвързана платформа, осигуряваща възможност за директен и защитен обмен на данни между компаниите. "Услугата Equinix Fabric е налична и в България и осигурява възможност за свързаност с глобални дигитални бизнес екосистеми и множество доставчици на облачни услуги", добавя Николов.

От изключителна важност за бизнеса е териториалните разширения да бъдат подкрепени от солидни дигитални модели, особено в период на нарастваща нестабилност и зараждащи се глобални заплахи. Като част от техните стратегии, насочени към дигитализацията, 85% от глобалните респонденти и 81% от тези в България потвърждават, че подобряването на киберсигурността е ключов приоритет. По света 84% посочват, че регулаторната съвместимост с разпоредбите на съответния местен пазар е критична, докато 86% в България казват, че това е най-големият им приоритет. 83% по света, а и в България, подчертават нуждата бизнесът да бъде устойчив в бъдещ план. Според ИТ специалистите от целия свят най-големите заплахи са кибератаките, пробивите в сигурността и изтичането на данни (по 70% за всеки показател).

Като се има предвид, че защитата на данните е основен приоритет, може би не е изненадващо, че кибератаките и пробивите в сигурността са най-големите заплахи за българските лидери, вземащи решения в областта на ИТ, следвани от недостига на ИТ таланти.

Инвестиции в дигитални технологии, излизане на нови пазари както в рамките на страната, така и в нови държави и региони планират голяма част от ИТ лидерите и в България, и в целия свят. Това показват данните от годишното глобално проучване на Equinix за технологичните тенденции за 2022 г. То е проведено през март 2022 г. сред 2900 специалисти от целия свят, които вземат решения за ИТ сектора, то обхваща компании от Северна, Южна и Централна Америка, Азиатско-Тихоокеанския район, регион ЕМЕА (вкл. България).

59% от ИТ лидерите в България, участвали в анкетата, планират да излязат на нови пазари, като 29 на сто са се насочили към нова държава, 26% ще развият бизнеса си в нов град, а 15% - в нов регион. Сред негативните фактори, които биха ограничили растежа, са предизвикателствата, свързани с веригата на доставките, като бизнесът на 45% от компаниите у нас е засегнат от тези проблеми, а за 43% глобалният недостиг на микрочипове се разглежда като заплаха за бизнеса.

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОК