Ян Кешелак, GLAMI: Дългосрочната ни визия е да се превърнем в "Spotify за мода"

Ян Кешелак, главен директор по приходите в GLAMI

Ян Кешелак, GLAMI: Дългосрочната ни визия е да се превърнем в "Spotify за мода"

Мария Динкова
961 прочитания

Ян Кешелак, главен директор по приходите в GLAMI


Този месец модната търсачка GLAMI обяви, че придобива италианския моден уебсайт Stileo. В специално интервю за Digitalk Ян Кешелак, главен директор по приходите в GLAMI, разказва как ще протече обединението и какви са плановете на компанията за бъдещото й развитие.

Г-н Кешелак, какви идея стои зад придобиването на Stileo от GLAMI?

Ние постоянно следим къде GLAMI може да расте - с географски или продуктов фокус. За нас Италия беше неоткрит пазар в Европа и имахме възможността да купим компания с много добра позиция на него. В същото време Stileo е близо до нас и сме си партнирали преди. Всичко вървеше заедно благодарение на възможното подобрение на тяхната платформа, използвайки нашата технология, ние видяхме шанс в това придобиване. В момента работим усилено, за да можем да превключим Stileo към нашата платформа, като по този начин ще предложим на техните потребители по-добри услуги.

Защо в GLAMI предпочитате разрастването чрез придобиване в сравнение с разширяването чрез инвестиции?

Ние разглеждаме различни опции за растеж, но придобиването на стартъп на нов пазар може да ни даде предимство пред конкуренцията. Това го видяхме при нашето предишно придобиване, когато влязохме на гръцкия пазар през 2018 г. Купихме стартираща компания, която беше в начален етап на развитие, и я използвахме, за да стъпим за първи път на пазара там. Тя се разрасна повече от 10 пъти оттогава, беше успешно придобиване.

В този ред на мисли защо се насочихте именно към Stileo?

Stileo успя да се разрасне и да стане значим играч на италианския моден пазар за е-търговия. Чрез придобиването на Stileo ние разширяваме нашето присъствие извън основния ни регион на Централна и Източна Европа и се приближаваме към това да станем значим играч и на западните пазари. Освен това бяхме впечатлени от качеството на екипа в Stileo. На последно място, макар не и по значение, вярваме, че Stileo може да спечели от технологичната платформа и инструменти на GLAMI, които ще му позволят да се разрасне дори повече.

Как италианският бранд се вписва в плановете ви за бъдещо развитие?

Stileo е един от най-големите модни уебсайтове за е-търговия в Италия със 7 млн. месечни посетители, които могат да откриват модни продукти от над 220 партньорски е-магазина. Сред най-важните партньори са Amazon, Farfetch, Escarpe, Luisaviaroma, Mec Shopping и Maxi Sport. Със Stileo ние приобщаваме един опитен екип с широки познания за италианския пазар, което ни дава страхотна основа да разширим нашите дейности.

Как ще се отрази сделката върху клиентите на GLAMI и Stileo? Ще се промени ли нещо за тях?

В GLAMI инвестираме сериозно в имплементирането на технологии с машинно обучение в платформата и постигнахме страхотни резултати, когато става дума за персонализирани продуктови препоръки, подробност и мащабируеми модели за управление на съдържанието. Чрез свързването на нашите компании заедно както нашите италиански потребители, така и партньорите от е-магазините скоро ще могат да се възползват от тези технологии. А ние продължаваме с нашата мисия да се превърнем в първи избор на потребителите, когато става дума за търсенето на мода.

Как екипите на двете компании ще работят заедно? Какво ще означава придобиването за служителите на Stileo?

Нашите колеги от Stileo ще продължат да работят от Вроцлав, Полша. Годините на пандемията ни научиха как да изпълняваме служебните си задължения дистанционно, така че няма да променим много в това отношение. Всички служителите на Stileo продължават да работят от същия офис. Някои от тях са повишени в "основни" роли в GLAMI, дори в такива на лидерско ниво. Това, което е новото, е много по-силна интеграция и комуникация между екипите на двете компании. Има много какво да научим едни от други и вече това носи големи ползи и за двете страни.

А от техническа гледна точка как двете платформи ще бъдат интегрирани?

От техническа гледна точка цялото съдържание на Stileo (включително каталога от партниращи магазини и продукти) ще бъде мигрирано към технологичната платформа на GLAMI. От средата на юли тази година Stileo всъщност работи върху платформата на GLAMI. Избрахме тази опция, тъй като вярваме, че нашата платформа ще позволи на Stileo да има достъп до някои модерни функционалности, върху които работим напоследък, предимно в сферата на откриването на продукти и препоръки. Управлението на всички пазари от една платформа също така улеснява поддръжката и обслужването на платформата.

Очаквате ли някакви предизвикателства в интеграцията? Коя ще бъде най-трудната част от нея?

Извършването на подобен тип миграция никога не е лесно. Има много неща, които могат да се объркат, но ние сме уверени, че групата за действие, която включва ключови служители както от Stileo, така и от GLAMI, ще намери начин да разреши всеки възникнал проблем. Ние мигрираме много данни, а най-важният момент ще бъде да гарантираме, че поддържаме нивата на органичния трафик на Stileo след сливането.

В тази връзка какви нови решения и функционалности можем да очакваме от Glami през тази или следващата година?

Ние продължаваме да инвестираме в нашия екип и продукт. Това е най-силно видимо в екипите в сферата на машинното обучение и изкуствения интелект, които работят по функционалности, имащи за цел да превърнат GLAMI в "Spotify за мода". Ние разработваме технологии и функционалности, които ще ни позволят да създадем едно наистина персонализирано модно изживяване, базирано на най-широката селекция на пазара. В близко бъдеще нашите клиенти могат да очакват изцяло нов дизайн при списъка с желания и препоръките за облекла.

А какви е визията на GLAMI за следващите няколко години?

Дългосрочната визия е да се приближим до позицията "Spotify за мода". Искаме да превърнем GLAMI в място, което знае вкуса на всеки потребител - без значение от броя на взаимодействията с нас - и незабавно му предлага най-добрите и най-подходящите продукти в платформата. Ние ще направим откриването на мода по-лесно. В началото на пътуването сме, в момента протича усилено тестване на платформата на различни нива. GLAMI скоро ще изглежда като Spotify и когато дойдете при нас, ние ще отгатнем вашия вкус, без да се налага да преминавате през голям продуктов каталог.

В заключение, какви са основните тенденции в сферата на е-търговията, на които компанията ще се опита да отговори занапред?

Това е преходът към хиперперсонализация в модата, който сам по себе си е много технологично изискващ и не всеки ще успее в него. В допълнение трансферите на данни от трети страни и настройките за неприкосновеност усложняват ситуацията. Трябва да преминем към данни от първа ръка. След това можем да предложим на потребителите страхотна добавена стойност - по-добра селекция от продукти и спестяване на време. Трябва да гарантираме, че платформата работи технологично, че не затрудняваме потребителите с настройки и че те са мотивирани да ни използват по-често, защото тогава можем да им предложим дори по-добри резултати. Персонализацията ще работи по-добре. Ние се опитваме да прокараме пътя, за да правим това.

Този месец модната търсачка GLAMI обяви, че придобива италианския моден уебсайт Stileo. В специално интервю за Digitalk Ян Кешелак, главен директор по приходите в GLAMI, разказва как ще протече обединението и какви са плановете на компанията за бъдещото й развитие.

Г-н Кешелак, какви идея стои зад придобиването на Stileo от GLAMI?

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОК