Според Марк Зукърбърг Meta и Apple са в "много дълбока, философска конкуренция" по отношение на изграждането на метавселената, пише The Verge. С други думи, можем да очакваме, че двата технологични гиганта са готови да се изправят един срещу друг при продажбата на хардуер за добавена и виртуална реалност.
"Това е конкуренция на философии и идеи, при които те смятат, че като правят всичко сами и разчитат на тясна интеграция, могат да създадат по-добро потребителско изживяване", е заявил изпълнителният директор на Meta пред служители по-рано този месец. "И ние вярваме, че много може да се направи за специализирането на различните компании и това ще позволи съществуването на много по-голяма екосистема."
Също така по думите на Зукърбърг неговата компания трябва да се позиционира на пазара като по-отворена и евтина алтернатива на Apple, която се очаква да обяви първия си AR хедсет по-късно тази година.
Междувременно в края на миналия месец Meta и 33 компании формираха група за стандартизиране на технологиите за метавселената. Сред участниците са организации като Microsoft, Epic Games, Аdobe и други, но определено липсваше присъствието на Apple. Oосновната идея на инициативата е да подпомогне създаването на отворени и съвместими стандарти за добавена и виртуална реалност, геопространствени и 3D решения.
Всъщност още от ребрандирането й миналата година Meta прокарва концепцията за взаимосвързаност в метавселената, виждана от Зукърбърг като следващия етап на развитие след мобилните телефони. Според него, макар подходът на Apple за силен контрол над хардуера и софтуера да работи добре при iPhone, за метавселената "все още не е ясно дали ще бъде по-добре да бъде отворена или затворена екосистема".
На този фон изглежда, че Meta ще се опита да се позиционира подобно на Adroid спрямо iOS. Например Quest хедсетът на Meta вече позволява сваляне на приложения, които не са одобрени от VR магазина за апликации на компанията, точно както Adroid на Google разрешава подобна възможност.
Според Марк Зукърбърг Meta и Apple са в "много дълбока, философска конкуренция" по отношение на изграждането на метавселената, пише The Verge. С други думи, можем да очакваме, че двата технологични гиганта са готови да се изправят един срещу друг при продажбата на хардуер за добавена и виртуална реалност.
"Това е конкуренция на философии и идеи, при които те смятат, че като правят всичко сами и разчитат на тясна интеграция, могат да създадат по-добро потребителско изживяване", е заявил изпълнителният директор на Meta пред служители по-рано този месец. "И ние вярваме, че много може да се направи за специализирането на различните компании и това ще позволи съществуването на много по-голяма екосистема."