За първи път в историята: Meta отчете спад в общите си приходи

Pixabay.com
Oleg Gamulinskiy

За първи път в историята: Meta отчете спад в общите си приходи

Alphabet и Microsoft също докладват за забавяне на ръста на приходите си

Иван Гайдаров
619 прочитания

Pixabay.com

© Oleg Gamulinskiy


Второто фискално тримесечие на 2022 г. ще остане в историята като първото, в което компанията майка на Facebook - Meta, отчита спад в общите си приходи, макар и в рамките на 1% - 28,8 милиарда долара. В добавка към това Q2 2022 e поредно с намаляващи печалби. Нетният доход на компанията е спаднал с 36% (6,7 милиарда долара) и въпреки че това не е лошо представяне за която и да е организация, спадът на годишна база е значителен.

Приходите от реклама и "семейството от приложения" на Meta по същество остават непроменени спрямо предходната година, а Reality Labs - секцията, която отговаря за хардуерните продукти като Meta Quest и други инициативи, свързани с метавселената, генерира 48% ръст на годишна база и достига 452 милиона долара. Отчетената загуба на звеното от 2,8 милиарда долара през това тримесечие обаче е ръст от 15% и в това отношение в сравнение с Q2 2021. От Meta коментират, че очакват през следващото тримесечие загубата да е още по-голяма, като при тази скорост анализаторите изчисляват, че е вероятно Reality Labs да коства на технологичния гигант повече от 10-те милиарда долара, които бяха платени през 2021 г.

Тази финансова равносметка идва на фона на заявени през юни 2,88 милиарда активни дневни потребители в приложенията на Meta (което включва Facebook, Instagram, WhatsApp и Messenger) и 3,65 милиарда активни потребители месечно, като и при двата показателя се наблюдава ръст от по 4%. Ръстът за Facebook обаче е по-малък - средните дневни и месечни потребители са се увеличили съответно с 3% и 1%.

Новината беше съпътствана и от решение на Федералната търговска комисия на САЩ, което блокира придобиването на производителя на приложения за тренировки Supernatural VR Within, стартирало миналата година. Според Джон Нюман, заместник-директор на Бюрото за конкуренция към комисията "вместо да се състезава по достойнства, Meta се опитва да си купи път към върха".

Червена лампа за Alphabet и Microsoft

Компанията майка на Google - Alphabet, също има върху какво да помисли, след като отчете по-слаби от очакваните печалби и приходи за второто тримесечие на 2022 г. Компанията обяви, че коригираната печалба на акция е достигнала 1,21 долара (1,19 евро) през второто тримесечие в сравнение с очакваните 1,32 долара (1,30 евро).

Ръстът на приходите също се забавя до 13% през тримесечието. За сравнение, преди година той е бил 62%. Добрата новина идва от рекламния бизнес на Google, който надскача очакванията на анализаторите. Alphabet отчете приходи за второто тримесечие от 69,69 милиарда долара, 81% от които идват именно от рекламния бизнес на Google. Очакванията бяха за 69,88 милиарда долара.

Червената лампа светва и за Microsoft. Компанията отчете най-бавен ръст на приходите си от 2020 г. Иначе американският технологичен гигант отчете печалба от 16,7 милиарда долара при приходи от 51,9 милиарда в рамките на тримесечието. Според компанията това забавяне се дължи на променящите се обменни курсове на валутите и спадащите продажби на персонални компютри заради ограничения на производството в Китай и по-ниското търсене.

Въпреки всичко прогнозираните приходи на Microsoft през тази фискална година се очаква да нараснат с двуцифрени числа благодарение на търсенето на облачни изчислителни услуги Azure.

Второто фискално тримесечие на 2022 г. ще остане в историята като първото, в което компанията майка на Facebook - Meta, отчита спад в общите си приходи, макар и в рамките на 1% - 28,8 милиарда долара. В добавка към това Q2 2022 e поредно с намаляващи печалби. Нетният доход на компанията е спаднал с 36% (6,7 милиарда долара) и въпреки че това не е лошо представяне за която и да е организация, спадът на годишна база е значителен.

Приходите от реклама и "семейството от приложения" на Meta по същество остават непроменени спрямо предходната година, а Reality Labs - секцията, която отговаря за хардуерните продукти като Meta Quest и други инициативи, свързани с метавселената, генерира 48% ръст на годишна база и достига 452 милиона долара. Отчетената загуба на звеното от 2,8 милиарда долара през това тримесечие обаче е ръст от 15% и в това отношение в сравнение с Q2 2021. От Meta коментират, че очакват през следващото тримесечие загубата да е още по-голяма, като при тази скорост анализаторите изчисляват, че е вероятно Reality Labs да коства на технологичния гигант повече от 10-те милиарда долара, които бяха платени през 2021 г.

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОК