Amazon и Apple публикуваха по-добри от очакваното продажби, което успокоява инвеститорите, че гигантите могат да се справят с глобалния икономически климат. И двете компании отбелязаха, че контролират ръста на разходите, въпреки че цените се увеличават с бързи темпове, пише BBC.
Техните резултати тази година ще се следят отблизо, тъй като ще покажат как клиентите реагират на обстановката, включително на увеличаващите се лихвени проценти и високата инфлация.
Apple
Третото тримесечие за фискалната година на Apple обикновено е най-слабо като продажби, тъй като тепърва предстои излизането на новия модел, който увеличава приходите в края на септември или октомври. До този момент продажбите на гиганта остават силни, частично поради факта, че техните потребители са с по-високи доходи.
Но какъвто и да било знак, че клиентите отлагат покупките на Mac и iPhone заради притеснения, свързани с инфлация или рецесия, може да доведе до последствия за цялата икономика, предупреждават от CNBC. Същевременно, ако компанията сигнализира, че търсенето се забавя, това може е друг знак за потенциална рецесия.
Към момента Apple не е обявила официално политика за понижаване темповете на наемане или други мерки за контрол на разходите, подобно на останалите гиганти като Alphabet, Tesla, Microsoft и Meta. Освен това от началото на пандемията компанията не е давала насоки, свързани с икономическата несигурност, и някои експерти очакват тази тенденция да продължи.
Според прогнозите на FactSet бизнесът с услуги на компанията ще отбележи 12% ръст на годишна база, което все пак представлява спад спрямо 27% увеличение през 2021 г. Като цяло обаче анализаторите все още са уверени, че Apple се справя добре и се отличава със силен баланс, лоялни клиенти и конкурентни продукти.
Amazon
Amazon в четвъртък заяви, че очаква скок в приходите през третото тримесечие, след като започна да събира по-големи такси от абонатите на Prime, а потребителското търсене остава високо въпреки увеличаващата се инфлация.
В началото на седмицата компанията обяви, че вдига таксата за Prime услугите си в Европа с до 43% в опит да противодейства на нарастващата инфлация и по-високите оперативни разходи. Като причина за увеличената такса компанията също така посочва по-бързите доставки и повечето съдържание в стрийминг платформата. Добрата новина е, че засега членовете на Prime не изглежда да се отказват от услугата, за да намалят разходите си поради инфлацията.
На този фон в Amazon остават оптимистични за следващите месеци. В настоящото тримесечие продажбите се прогнозира да бъдат между 125 млрд. долара и 130 млрд. долара, което представлява ръст между 13 и 17%. В общи линии изглежда, че гигантът не е засегнат от инфлацията, както своите конкуренти в сектора на е-търговията. По-рано тази седмица Walmart и Best Buy например понижиха своите очаквания за печалба за второто тримесечие и за цялата година.
Все пак продажбите на Amazon бележат спад на годишна база - за Северна Америка през второто тримесечие те постигат ръст с 10% в сравнение с 22% повишение за същия период през миналата година. В същото време на глобално ниво спадът е с 12%.
Междувременно облачното звено на компанията Amazon Web Services надхвърля очакванията с приходи 19,7 млрд. долара през приключилото тримесечие. Някои анализатори обаче се притесняват, че може да се наблюдава спад в този двигател за печалби на гиганта, тъй като значителна част от клиентите са стартъпи, а те също са подложени на силен натиск в сегашната ситуация.
И при двете компании ръстът в продажбите видимо започва да се забавя спрямо миналата година и печалбите падат. Apple и Amazon неминуемо се очаква да бъдат повлияни от случващото се в глобалната икономика, но фактът, че са гиганти, им дава предимство по-добре да се справят с предизвикателствата.
Amazon и Apple публикуваха по-добри от очакваното продажби, което успокоява инвеститорите, че гигантите могат да се справят с глобалния икономически климат. И двете компании отбелязаха, че контролират ръста на разходите, въпреки че цените се увеличават с бързи темпове, пише BBC.
Техните резултати тази година ще се следят отблизо, тъй като ще покажат как клиентите реагират на обстановката, включително на увеличаващите се лихвени проценти и високата инфлация.