Pinterest се представя слабо през Q2, но анализаторите виждат нереализиран потенциал

Pixabay.com
Firmbee

Pinterest се представя слабо през Q2, но анализаторите виждат нереализиран потенциал

Компанията отчита 9% ръст на приходите и 5% спад на месечните потребители

Мария Динкова
215 прочитания

Pixabay.com

© Firmbee


Последното тримесечие не се оказа особено положително и за Pinterest, чиито приходи бяха под очакваните от анализаторите. По данни на Refinitiv приходите на компанията възлизат на 666 млн. долара, докато според прогнозите трябваше да достигнат 667 млн. долара. Социалната мрежа също така отчита 5% спад спрямо миналата година на месечните активни потребители до 433 милиона, макар че той е по-малък от предвижданото понижение до 431 милиона.

Pinterest обаче не е единствената компания, която се сблъсква с подобни предизвикателства. Другите социални мрежи, включително Facebook, Twitter и Snap също постигнаха незадоволителни резултати през второто тримесечие, като всички отдават това на слабия пазар за онлайн реклами.

"Pinterest постигна 9% ръст на приходите на годишна база през второто тримесечие, отбеляза главният изпълнителен директор на Pinterest Бил Реди при представянето на финансовите резултати. Ние ускорихме нашите инвестиции в пазаруване и е-търговия това тримесечие и аз съм впечатлен от отдадеността на нашите лидери и служители да продължат да създават положително място в интернет."

Все пак анализаторите виждат и редица положителни аспекти в публикуваните от Pinterest цифри, особено във факта, че резултатите не са толкова лоши, колкото се очакваше на фона на икономическата обстановка.

Освен това броят на месечните потребители се запазва както през първото тримесечие, което според някои е знак, че това са най-ниските стойности, които ще се достигнат. А през следващите месеци платформата ще продължи да върви нагоре. Всъщност към момента най-ниската точка беше регистрирана през последните три месеца на 2021 г. с 431 милиона потребителите, след като компанията отбеляза рекорден ръст по време на пандемията.

В допълнение трябва да се отбележи и че Pinterest все още е в процес на пускане на своята платформа за реклами във всички региони, което обещава да подобри представянето на компанията. Именно и затова анализаторите имат положителни очаквания за нея. До каква степен те обаче ще се оправдаят предстои да разберем през следващите месеци.

Прогнози

Междувременно Pinterest разкри своите неособено оптимистични прогнози за следващите три месеца, когато планира едноцифрен процент увеличение на приходите, по-малко от прогнозираните от анализаторите 12.7%. Същевременно компанията не прави промени по отношение на своите годишни прогнози.

Въпреки това през последните месеци се появиха и две интересни новини за социалната мрежа, които позволяват да се очакват бъдещи по-добри резултати. На първо място, Бил Реди пое ролята на изпълнителен директор през юни, като наследи поста от Бен Силбърман. Тази промяна в ръководството сигнализираше за пренасочването на компанията към е-търговията и онлайн продажбите.

По-рано този месец пък друга новина също обнадежди инвеститорите, а именно фактът, че Elliot Investment Management стана най-големият акционер в Pinterest. Компанията и преди е купувала активи в организации, за които вярва, че могат да подобрят своите резултати.

"Pinterest е силно стратегически бизнес със значителен потенциал за растеж и нашето убеждение във възможностите за създаване на стойност в Pinterest днес ни доведоха до това да станем най-големият инвеститор. Като водеща за пазара платформа в пресечната точка между социална мрежа, търсачка и е-търговия Pinterest заема уникална позиция в екосистемата за рекламиране и пазаруване, а изпълнителният директор Бил Реди е най-правилният лидер, който да ръководи следващата фаза от растежа на платформата", посочват от Elliot Investment Management.

Последното тримесечие не се оказа особено положително и за Pinterest, чиито приходи бяха под очакваните от анализаторите. По данни на Refinitiv приходите на компанията възлизат на 666 млн. долара, докато според прогнозите трябваше да достигнат 667 млн. долара. Социалната мрежа също така отчита 5% спад спрямо миналата година на месечните активни потребители до 433 милиона, макар че той е по-малък от предвижданото понижение до 431 милиона.

Pinterest обаче не е единствената компания, която се сблъсква с подобни предизвикателства. Другите социални мрежи, включително Facebook, Twitter и Snap също постигнаха незадоволителни резултати през второто тримесечие, като всички отдават това на слабия пазар за онлайн реклами.

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОК