Компаниите за игри преживяват спад в продажбите и ангажираността от страна на потребителите през последните месеци, тъй като след години на периодична изолация потребителите се върнаха към заниманията си в реалния свят и ограничиха разходите си за игри на фона на икономическите предизвикателства. Това отчитат от Financial Times на база на резултатите за тримесечието на голяма част от производителите на конзоли и издателите на видеоигри. Благодарение на повишения интерес към виртуални забавления заради пандемията секторът отбеляза сериозен скок и големи печалби през последните години.
Сега обаче производители на конзоли като Sony и Microsoft отчитат видим спад на своя бизнес с игри. Миналия месец Sony например отчете 15% спад на продажбите на PlayStation на годишна база. В понеделник Nvidia, лидер в производството на видеокарти за игри, на свой ред също отчете по-ниски приходи през второто тримесечие на 2022 г.
Като цяло приходите от игри през второто тримесечие са паднали с 44% спрямо предходното и с 33% спрямо същия период на 2021 г. - 2,04 млрд. долара.
Спад след времена на бурен растеж
Пандемията от COVID-19 се оказа катализатор за развитието на много пазари, един от които беше този на игри. През последните години компаниите в индустрията регистрираха представяне, невиждано от години, но според последните анализи на Ampere Analysis този период вече е приключил.
Създадената в България гейминг компания "Империя Онлайн" ЕАД е част от Stillfront Group от 2018 г. Организацията има партньорска мрежа от над 200 компании в световен мащаб, игрите ѝ са преведени на над 30
езика, което ѝ позволява да оперира в над 194 държави. Развитието на една от водещите ѝ игри, SIEGE: World War II, демонстрира напълно тенденциите в гейминг индустрията през пандемичните години между 2019 и 2021 г.
През 2020 г. мобилната стратегическа картова игра в реално време SIEGE: World War II става част от портфолиото на компанията. Играта е разработена от Simutronics, а "Империята Онлайн" ЕАД се грижи изцяло за монетизацията, реалистичните графики и анимации. Днес играта е налична в App Store и Google Play и е на челни позиции в двата магазина. За по-малко от една година компанията успява да утрои приходите на играта.
Световният пазар на съдържание и услуги за игри ще регистрира 1,2% спад през 2022 г. - 188 милиарда долара. За сравнение, през 2021 г. секторът е отчел ръст от 5% и е достигнал 191 милиарда долара. "Пейзажът в сектора става все по-нестабилен през първите шест месеца на 2022 г. Докато глобалната пандемия бушуваше, той се разшири значително, добавяйки 26% към своя мащаб. Сега, когато много държави се върнаха към нормалното си функциониране отпреди пандемията, е неизбежно вниманието на потребителите към игрите да намалее", обясняват анализаторите и добавят, че продажбите на игри не са имунизирани срещу макроикономическа турбуленция и периодът на сериозна инфлация и повишаване на разходите за живот неминуемо ще се отрази негативно на сектора.
Ситуацията с Русия също се превръща в проблем за гейминг пазара. От Ampere Analysis посочват, че страната е 10-ият по големина пазар на игри през 2021 г. Очаква се той да падне до 14-о място, като изтрие 1,2 млрд. долара от капитализацията си.
Компаниите за игри преживяват спад в продажбите и ангажираността от страна на потребителите през последните месеци, тъй като след години на периодична изолация потребителите се върнаха към заниманията си в реалния свят и ограничиха разходите си за игри на фона на икономическите предизвикателства. Това отчитат от Financial Times на база на резултатите за тримесечието на голяма част от производителите на конзоли и издателите на видеоигри. Благодарение на повишения интерес към виртуални забавления заради пандемията секторът отбеляза сериозен скок и големи печалби през последните години.
Сега обаче производители на конзоли като Sony и Microsoft отчитат видим спад на своя бизнес с игри. Миналия месец Sony например отчете 15% спад на продажбите на PlayStation на годишна база. В понеделник Nvidia, лидер в производството на видеокарти за игри, на свой ред също отчете по-ниски приходи през второто тримесечие на 2022 г.