Връщането към нормалността дърпа ръчната спирачка на гейминг пазара

Pixabay.com
Bob

Връщането към нормалността дърпа ръчната спирачка на гейминг пазара

Приходите от игри през второто тримесечие на 2022 г. са паднали с 44% спрямо предходното и с 33% спрямо същия период на 2021 г.

Иван Гайдаров
298 прочитания

Pixabay.com

© Bob


Компаниите за игри преживяват спад в продажбите и ангажираността от страна на потребителите през последните месеци, тъй като след години на периодична изолация потребителите се върнаха към заниманията си в реалния свят и ограничиха разходите си за игри на фона на икономическите предизвикателства. Това отчитат от Financial Times на база на резултатите за тримесечието на голяма част от производителите на конзоли и издателите на видеоигри. Благодарение на повишения интерес към виртуални забавления заради пандемията секторът отбеляза сериозен скок и големи печалби през последните години.

Сега обаче производители на конзоли като Sony и Microsoft отчитат видим спад на своя бизнес с игри. Миналия месец Sony например отчете 15% спад на продажбите на PlayStation на годишна база. В понеделник Nvidia, лидер в производството на видеокарти за игри, на свой ред също отчете по-ниски приходи през второто тримесечие на 2022 г.

Като цяло приходите от игри през второто тримесечие са паднали с 44% спрямо предходното и с 33% спрямо същия период на 2021 г. - 2,04 млрд. долара.

Спад след времена на бурен растеж

Пандемията от COVID-19 се оказа катализатор за развитието на много пазари, един от които беше този на игри. През последните години компаниите в индустрията регистрираха представяне, невиждано от години, но според последните анализи на Ampere Analysis този период вече е приключил.

Българско потвърждение на глобалните тенденции

Създадената в България гейминг компания "Империя Онлайн" ЕАД е част от Stillfront Group от 2018 г. Организацията има партньорска мрежа от над 200 компании в световен мащаб, игрите ѝ са преведени на над 30

езика, което ѝ позволява да оперира в над 194 държави. Развитието на една от водещите ѝ игри, SIEGE: World War II, демонстрира напълно тенденциите в гейминг индустрията през пандемичните години между 2019 и 2021 г.

През 2020 г. мобилната стратегическа картова игра в реално време SIEGE: World War II става част от портфолиото на компанията. Играта е разработена от Simutronics, а "Империята Онлайн" ЕАД се грижи изцяло за монетизацията, реалистичните графики и анимации. Днес играта е налична в App Store и Google Play и е на челни позиции в двата магазина. За по-малко от една година компанията успява да утрои приходите на играта.

Световният пазар на съдържание и услуги за игри ще регистрира 1,2% спад през 2022 г. - 188 милиарда долара. За сравнение, през 2021 г. секторът е отчел ръст от 5% и е достигнал 191 милиарда долара. "Пейзажът в сектора става все по-нестабилен през първите шест месеца на 2022 г. Докато глобалната пандемия бушуваше, той се разшири значително, добавяйки 26% към своя мащаб. Сега, когато много държави се върнаха към нормалното си функциониране отпреди пандемията, е неизбежно вниманието на потребителите към игрите да намалее", обясняват анализаторите и добавят, че продажбите на игри не са имунизирани срещу макроикономическа турбуленция и периодът на сериозна инфлация и повишаване на разходите за живот неминуемо ще се отрази негативно на сектора.

Ситуацията с Русия също се превръща в проблем за гейминг пазара. От Ampere Analysis посочват, че страната е 10-ият по големина пазар на игри през 2021 г. Очаква се той да падне до 14-о място, като изтрие 1,2 млрд. долара от капитализацията си.

Компаниите за игри преживяват спад в продажбите и ангажираността от страна на потребителите през последните месеци, тъй като след години на периодична изолация потребителите се върнаха към заниманията си в реалния свят и ограничиха разходите си за игри на фона на икономическите предизвикателства. Това отчитат от Financial Times на база на резултатите за тримесечието на голяма част от производителите на конзоли и издателите на видеоигри. Благодарение на повишения интерес към виртуални забавления заради пандемията секторът отбеляза сериозен скок и големи печалби през последните години.

Сега обаче производители на конзоли като Sony и Microsoft отчитат видим спад на своя бизнес с игри. Миналия месец Sony например отчете 15% спад на продажбите на PlayStation на годишна база. В понеделник Nvidia, лидер в производството на видеокарти за игри, на свой ред също отчете по-ниски приходи през второто тримесечие на 2022 г.

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОК