Глобалните приходи от пазара на приложения за сътрудничество отбелязва ръст от 28,4% на годишна база през 2021, достигайки до 29,1 млрд. долара. Това показват данните на IDC от доклада Worldwide Collaborative Applications Forecast, 2022-2026: Adoption Creates the Collaboration Stack, в който се разглежда бъдещето развитие на тези инструменти.
От анализаторската компания посочват, че увеличението се дължи на редица фактори, включително разширяването на бизнес сътрудничеството между повече хора; купуването и интегрирането на множество решения, за да се отговори по-добре на корпоративни нужди; както и по-високите цени и надграждане на достъпните функционалности.
- 76% бърза и лесна организация на срещите
- 61% осигурява неприкосновеност
- 61% улеснява брейнсторминга
- 60% намалява шума
- 55% подобрява продуктивността
- 51% опростява споделянето на информация.
Данните на IDC разкриват също така, че растежът се разпростира на всички пазари и сегменти, в това число приложенията за екипно сътрудничество, конферентните разговори, виртуалните събития, корпоративната комуникация и имейл приложенията.
Разбира се, тези тенденции не са изненадваща на фона на пандемията и възможностите, които този тип инструменти предоставят. През последните над две години компаниите усилено търсиха решения, позволяващи работа отвсякъде, по-висока продуктивност, приобщаване на всички служители и подпомагане на дигиталната трансформация.
- 60% приложения за екипна работа
- 30% платформи за комуникация като услуга
- 30% видео като услуга
- 24% унифицирана комуникация като услуга
Според петгодишната прогноза на IDC бизнесът ще продължи да търси свързаност между своите кадри. В допълнение от анализаторската компания предвиждат платформите за сътрудничество с времето да стават по-ангажиращи, визуални и функционални.
"Нов набор от показатели също ще бъдат разработени, преплитайки дейността с клиентските резултати", посочва Уейн Кърцман от IDC. Той допълва, че по данни на компанията пазарът на приложения за сътрудничество ще достигне 63,8 млрд. долара до 2026 г.
Основни заключения:
- Значително се увеличават партньорите и клиентите, които искат да си сътрудничат с различни компании, макар че много фирми все още бавно приемат възможностите за сътрудничество.
- Виртуалните събития представляват отлична възможност да се ангажират аудитории, които могат да са възпрепятствани да пътуват за дадено ключово събитие. Заедно с общностите това създава продължаващо ангажиране спрямо темпото на всеки индивид.
- Започват да се появяват нови метрики, с които да се измерва производителността и успеха на компаниите. Нови ключови показатели за ефективност ще включват основни поведенчески индикатори, които разглеждат ситуационния мениджмънт, креативността, сътрудничеството и уменията за разрешаване на проблеми. Съответно те ще бъдат свързани с легитимните клиентски резултати.
Глобалните приходи от пазара на приложения за сътрудничество отбелязва ръст от 28,4% на годишна база през 2021, достигайки до 29,1 млрд. долара. Това показват данните на IDC от доклада Worldwide Collaborative Applications Forecast, 2022-2026: Adoption Creates the Collaboration Stack, в който се разглежда бъдещето развитие на тези инструменти.
От анализаторската компания посочват, че увеличението се дължи на редица фактори, включително разширяването на бизнес сътрудничеството между повече хора; купуването и интегрирането на множество решения, за да се отговори по-добре на корпоративни нужди; както и по-високите цени и надграждане на достъпните функционалности.