Китайският телекомуникационен доставчик Huawei обяви, че е постигнал първо тримесечие на увеличени приходи от 2020 г. насам. През последните няколко години компанията беше под постоянен натиск на американските санкциите, което доведе до първи годишен спад в това отношение през 2021 г. Последните данни на компанията обаче показват приходи за второто тримесечие от 25,5 милиарда долара, което е с 1,4% повече на годишна база и с 3,7% спрямо същия период на 2019 г. Тази новина идва след почти 14% спад на приходите на годишна база през Q1 2022 г. и двуцифрени спадове за всяко тримесечие след третото на 2020 г.
Въпреки това, пресметнато за първата половина на годината, приходите все още намаляват, макар и с по-нисък темп от 5,9%. От трите основни бизнес сегмента корпоративното звено, което включва облачните и бизнес услугите, отчита най-голям ръст на приходите - 28%. Бизнесът с мобилни оператори пък остава най-голямото звено в компанията, с ръст на годишна база от 4% - 21.3 милиарда долара през първите шест месеца на 2022 г.
Бизнесът с устройства на Huawei продължава да страда от спада при търсенето на смартфони. Приходите от сегмента се сриват с 25% през първата половина на годината.
Huawei си партнира с автомобилния производител Seres - базирано в Силициевата долина дъщерно дружество на китайския автомобилен производител Sokon - за предоставяне на операционната система за нова марка автомобили, наречена Aito. Първият автомобил от серията - M5, беше пуснат на пазара в края на миналата година. Автомобилът работи както на ток, така и на газ. Към края на юли са доставени повече от 26 000 бройки M5, обявиха от Huawei.
Според компанията този месец трябва да започнат доставките на следващия автомобил от серията - M7.
Китайският телекомуникационен доставчик Huawei обяви, че е постигнал първо тримесечие на увеличени приходи от 2020 г. насам. През последните няколко години компанията беше под постоянен натиск на американските санкциите, което доведе до първи годишен спад в това отношение през 2021 г. Последните данни на компанията обаче показват приходи за второто тримесечие от 25,5 милиарда долара, което е с 1,4% повече на годишна база и с 3,7% спрямо същия период на 2019 г. Тази новина идва след почти 14% спад на приходите на годишна база през Q1 2022 г. и двуцифрени спадове за всяко тримесечие след третото на 2020 г.
Въпреки това, пресметнато за първата половина на годината, приходите все още намаляват, макар и с по-нисък темп от 5,9%. От трите основни бизнес сегмента корпоративното звено, което включва облачните и бизнес услугите, отчита най-голям ръст на приходите - 28%. Бизнесът с мобилни оператори пък остава най-голямото звено в компанията, с ръст на годишна база от 4% - 21.3 милиарда долара през първите шест месеца на 2022 г.