Французите получават €4000 при замяна на колата си с е-велосипед

Електрически велосипеди
u_d7hddm5o

Французите получават €4000 при замяна на колата си с е-велосипед

През 2021 продажбите на обикновени и електрически велосипеди бележат ръст 7,5%

Мария Динкова
704 прочитания

Електрически велосипеди

© u_d7hddm5o


Френското правителство увеличава размера на субсидията, която предлага на гражданите си, решили да заменят своите автомобили с вътрешно горене за електрически велосипеди. Вече те ще могат да получат 4 хил. евро на човек вместо 3 хил. евро за всяко домакинство. Идеята на мерките е да мотивират хората да оставят своите замърсяващи модели коли за сметка на по-чисти и екологични алтернативи.

За първи път финансовата подкрепа беше въведена миналата година и сега се увеличава, след като властите установяват, че трябва да се направи повече, за да се догонят по-напредналите страни в това отношение като Нидерландия, Германия и Дания. Целта на френското правителство е 9% от страната да премине към велосипеди до 2024 г. спрямо само 3% днес. За сравнение - Нидерландия може да се похвали с цели 27% в тази област.

"За първи път се признава, че решението не е да направим колите по-зелени, а просто да намалим техния брой, коментира Оливие Шнайдер от Френската федерация по колоездене миналата година, когато мярката беше въведена за първи път.

Новите правила предвиждат хората от домакинства с малки доходи от градски зони с ниски емисии да заменят своите коли за пълната субсидия от 4 хил. евро с цел покупка на нов е-велосипед. Френските граждани с по-високи доходи могат да кандидатстват за по-малка финансова помощ. Директните субсидии, които не зависят от предаването на моторно превозно средство, също се повишават от 200 на 300 евро.

Самата програма е създадена по модел на изключително успешната инициатива в Литва, при която гражданите могат да кандидатстват за субсидия от 1000 евро за покупката на нов електрически велосипед, скутер, мотопед, мотоциклет или дори кредити за публичен транспорт, след като предадат своя стар автомобил.

Плановете на Франция за подпомагане преминаването към по-екологичен начин на придвижване не приключват с подобни индивидуални субсидии. Властите ще инвестират също така 250 млн. евро, за да превърнат Париж в напълно пригоден за велосипеди. Миналата година кметът на града Ан Идалго беше преизбрана с обещанието да добави още 130 км велоалеи през следващите пет години.

Какво правят другите страни?

Много градове по света предприемат подобни мерки, за да намалят замърсяванията, както и за да се справят със натоварения трафик и задръстванията, които водят до отделянето на големи количества вредни емисии в атмосферата. Именно така започва да се налага и идеята за приоритизиране на мобилността на хората пред колите.

В много случаи това означава да се промени предназначението на автомобилните ленти и местата за паркиране, като те се пригодят за градски транспорт, превръщат се във велоалеи или се използват за разширяване на тротоарите и пешеходните алеи. Също така редица градове забраняват достъпа на коли в централните части или въвеждат такси, за да откажат гражданите от шофиране в пренаселените градски зони.

Франция определено не е единствената страна от Западна Европа, където се въвеждат политики за финансиране на покупката на екологични алтернативи за превоз. В Португалия с националния фонд за околната среда гражданите на страната могат да получат до 350 евро за покупката на е-велосипед, финансиран от правителството. Отделно градските власти на Лисабон предлагат до 500 евро на жителите, които искат да придобият е-велосипед. В Италия и Австрия също има национални програми, според които гражданите могат да получат до 500 евро при покупката на нов електрически велосипед.

Освен това в редица страни се насърчава въвеждането на фирмени велосипеди за транспорт до работа или за лично използване, като те не се облагат с данъци или се предвиждат много ниски такива. Такъв пример са Австрия, Белгия, Финландия, Франция, Германия, Люксембург, Нидерландия и Швеция. Включително в някои държави има политики, при които на практика се плаща на гражданите да карат велосипед до работа, вместо да използват кола.

Определено Европа е първенец по отношение на подкрепата и насърчаването на микромобилността. За сравнение - миналата седмица американският президент Джо Байдън подписа закон за климата, който изцяло игнорира потенциалното използване на е-велосипеди. За сметка на това той предвижда милиони долари за насърчаване използването за електрически автомобили.

Пазарът на велосипеди и е-велосипеди в Европа

През 2021 г. Европейската велосипедна индустрия продължава да се разраства, като продажбите достигат рекордни стойности. През втората година на пандемията потребителското търсене остава на високи нива, а продажбите на велосипеди и е-велосипеди надхвърлят 22 млн. единици. През миналата година те са били на стойност 19,7 млрд. евро, което представлява ръст със 7,5% спрямо 2020 г. Общите инвестиции в индустрията също се повишават, като достигат 1, 5 млрд. евро, което е увеличение с 17% в сравнение с 1,5 млрд. евро през предходната година. По отношение на производството на велосипеди и е-велосипеди ръстът в Европа за 2021 г. е около 10%, или малко над 16 млн. единици

Френското правителство увеличава размера на субсидията, която предлага на гражданите си, решили да заменят своите автомобили с вътрешно горене за електрически велосипеди. Вече те ще могат да получат 4 хил. евро на човек вместо 3 хил. евро за всяко домакинство. Идеята на мерките е да мотивират хората да оставят своите замърсяващи модели коли за сметка на по-чисти и екологични алтернативи.

За първи път финансовата подкрепа беше въведена миналата година и сега се увеличава, след като властите установяват, че трябва да се направи повече, за да се догонят по-напредналите страни в това отношение като Нидерландия, Германия и Дания. Целта на френското правителство е 9% от страната да премине към велосипеди до 2024 г. спрямо само 3% днес. За сравнение - Нидерландия може да се похвали с цели 27% в тази област.

Най-новото










Още от Digitalk ›
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОК