Какви са новостите в офисните пространства?
В последните години преживяхме колосални промени - хората напуснаха офисите заради пандемията, но после започна голямото завръщане към работните места. Тази трансформация катализира сериозни изменения във функцията на офиса и отключи малка революция в офисния интериорен дизайн. Тя предполага повече пространство, lounge зони, места за срещи, hot desks, малко фиксирани работни места на по-голяма площ, зони за концентрация, зони за релакс, медитация и др.
Интересен пример за това е новото хибридно офисно пространство на LinkedIn в Силиконовата долина в САЩ, то е буквално лаборатория за тестване на нови модели. Тенденцията, разбира се, е налице и у нас. Именно в този дух развихме концепцията за Living room в общите части на "Мегапарк".
Другата страна нa процесa е, че co-working пространствата стават все по-популярни. В "Мегапарк" създадохме MyFlex - флекс пространство със страхотен дизайн, hot desk зона, самостоятелни офиси, зали, презентационно пространство, бар, тераса и пр. Офисът като услуга обаче има и други измерения.
Какво различава флекс пространствата от сервизирания традиционен офис?
Флекс пространствата са предпочитани с оглед на динамичното развитие на компаниите, но не са подходящи за всеки наемател. Има фактори като фирмена идентичност и култура, сигурност на информацията, фиксирани работни станции. От друга страна, наемателите все повече предпочитат да не се занимават с поддръжката на офиса, строителство, обслужване и пр.
Всъщност сервизираният офис стои по-близо до традиционния наемен модел, но с широка гама от допълнения, обърнати към служителите на наемателите, от една страна, а от друга - към улесняването на компаниите в управлението на офис пространството.
Сервизираният офис предполага традиционен дългосрочен наемен период, през който наемателите получават цялостен набор от услуги с цел спестяване на време, усилия и ресурси, а в същото време правят престоя им в офиса приятен, създават позитивна атмосфера и се грижат за благосъстоянието на хората. Това е логиката на hospitality бизнеса, пренесена в офиса. Така компанията наемател се фокусира по-ефективно върху същината на своя бизнес, а ние се грижим за физическото пространство, в което битуват служителите.
Вече имаме подобни партньорства с големи технологични компании, като Payhawk и Infosys например.
Разкажете ни в какво се изразява услугата?
В Lion's Head и "Мегапарк" сме първите в България, които предлагаме напълно сервизирани офиси. Нещо като консиерж за офиса. По-очевидните услуги са интериорен дизайн, довършителни работи, техническа поддръжка, почистване, зареждане на консумативи, свежи плодове и напитки, придобивки като химическо чистене, куриер и др. Пакетът може да покрие събития в офиса, тиймбилдинги, подаръци за рождени дни, Коледа, Великден, трансфери от и до летище, билети за театър. Предимството е, че обхватът на услугите е огромен и строго персонализиран.
Получаваме все повече запитвания от наематели за съдействие, с което да направим пребиваването им в офиса по-лесно и приятно. Затова и създадохме специфична услуга в тази насока.
Какви са новостите в офисните пространства?
В последните години преживяхме колосални промени - хората напуснаха офисите заради пандемията, но после започна голямото завръщане към работните места. Тази трансформация катализира сериозни изменения във функцията на офиса и отключи малка революция в офисния интериорен дизайн. Тя предполага повече пространство, lounge зони, места за срещи, hot desks, малко фиксирани работни места на по-голяма площ, зони за концентрация, зони за релакс, медитация и др.