Рой Икинк, мениджър на Технологичния център на Accenture и Accenture Cloud First за Нидерландия

Рой Икинк, Accenturе: С придобиването на Sentia отговаряме на растящото търсене на облачна инфраструктура

Мария Динкова

Рой Икинк, мениджър на Технологичния център на Accenture и Accenture Cloud First за Нидерландия


В началото на миналия месец Accenture обяви, че придобива бизнеса на Sentia на територията на Нидерландия, Белгия и България, фокусиран върху управлението на миграцията към публичния и частния облак и предоставянето на услуги за мониторинг на потребителското преживяване във виртуална среда. На 2 септември сделката беше окончателно финализирана и екипите на Sentia в трите страни вече стават част от Accenture Cloud First - звеното на Accenture, което работи по проекти в сферата на облачните технологии.

В тази връзка в специално интервю за Digitalk Рой Икинк, мениджър на Технологичния център на Accenture и Accenture Cloud First за Нидерландия, Иън Зейн, изпълнителен директор на Sentia и Петър Торнев, директор на Технологичния център на Accenture в България разказват за целта на сделката, за възможностите и ползите, които придобиването ще донесе в дългосрочен план.

Г-н Икинк, как придобиването на Sentia се вписва в стратегията на Accenture за бъдещо развитие?

Р. И.: Придобиването на Sentia разширява хоризонта пред Accenture за предоставяне на облачни услуги и миграция, така че работните процеси да бъдат в оптималната локация от облачния континуум - от публичния облак до периферията и всичко между тях. Тази стъпка разкрива нови възможности и увеличава ползите за клиентите на компанията, сред които са изграждане на корпоративно дигитално ядро, оптимизиране на процесите и ускоряване на растежа. Новината за придобиването на Sentia е значима, тъй като многобройните възможности в сферата на облачните технологии правят още по-комплексна задачата за организациите да се ориентират сред различни архитектурни решения, разрастващи се иновации и променящи се регулации.

Защо избрахте Sentia? Защо придобиването на компанията е правилният избор за вас?

Р. И.: Sentia Group е водеща консултантска компания за облачни технологии, която управлява частни и публични облачни миграции и предоставя услуги за мониторинг на потребителското преживяване в дигитална среда. Sentia е известна със своята "изключителна собственост", близки отношения с клиентите и оперативни постижения в комплексни (често регулирани) среди. Направихме подробен анализ на пазара и идентифицирахме възможностите на Sentia като допълващи тези на Accenture. Допълнително предимство за нас е, че сме си партнирали с компанията и преди. Вследствие на това я познаваме добре и имаме реална представа за високата степен на ефективност в хода на работните ни взаимоотношения.

През какви стъпки премина сделката по придобиването на Sentia?

Р. И.: От 2 септември 2022 г. Sentia вече е официално част от Accenture. Придобихме бизнеса и нейните екипи в Холандия, Белгия и България. Това са приблизително 310 специалисти с над 500 различни сертификации. Екипите на Sentia в тези три държави се присъединиха към Accenture Cloud First. Датското звено на Sentia не участва в придобиването и ще продължи да действа самостоятелно като неизменна част от бранда с подкрепата на основния акционер на компанията - Waterland Private Equity.

В тази връзка очаквате ли някакви предизвикателства по отношение на обединяването на двата екипа? Как Accenture ще оптимизира процеса?

Р. И.: Accenture натрупа сериозен опит в придобиванията, в резултат от присъединяването на различни компании в последните няколко години. Непрекъснато се учим и обогатяваме списъка си с добри практики, което ни дава нужната експертиза за интегрирането на екипите на Sentia. Самите те разполагат с ноу-хау в областта, така че заедно ще разработим възможно най-добрия план за интеграция както за нашите служители, така и за клиентите.

П. Т.: Вълнуваме се, че колегите от местния екип на Sentia стават част Accenture България и ще допълнят с ценни идеи и опит нашия спектър от технологични възможности. В рамките на последната година и половина, екипът ни се разраства активно - както органично, така и чрез поредица от придобивания. Последното такова дава възможност на българския ни екип да обогати експертизата си по отношение на облачните услуги и да подкрепи нашите клиенти по пътя им към облачна трансформация.

В този ред на мисли, какви ще са основните ползи за Accenture от експертизата на служителите на Sentia? Как това ще промени услугите, предоставяни от Accenture?

Р. И.: Придобиването на Sentia подобрява позициите на Accenture да отговори на нарастващо търсене на облачна инфраструктура сред представителите на различни бизнес сектори и клиенти в индустрията.

Служителите на Sentia ще упражняват своята експертиза като част от Accenture Cloud First, който работи по проекти в сферата на облачните технологии. Мениджърите в новопридобитата компания ще продължат да ръководят своите бизнес проекти по време на процеса по интегриране на дейността на екипите. Вече е в ход обсъждането на възможностите за тяхното кариерно развитие като част от Accenture. Индивидуалният подход има ключова роля в процеса по откриване на най-подходящите и вълнуващи роли, които да удовлетворят техните очаквания и амбиции. Предоставяните от Sentia услуги няма да променят дейността на Accenture, а по-скоро ще я надградят.

Как ще се отрази сключването на сделката на останалите клиенти на Sentia?

И. З.: Sentia ще оперира на пазара като част от Accenture и ще бъде част от технологичната група на компанията (по-специално Accenture Cloud First). Придобиването увеличава добавената стойност за настоящите клиенти на Sentia, обединявайки експертизата на Accenture в областта на бизнес трансформациите и глобалния мащаб с познанията на Sentia за локалния пазар и задълбочения опит в облака.

Ориентираният към клиента подход на Sentia съответства на начина, по който Accenture работи със своите клиенти. Този модел на работа ще се запази и след обединяването на екипите.

В заключение, през последните няколко месеца както на българския, така и на европейския пазар са налице множество придобивания. Очаквате ли тази тенденция да се запази и занапред?

П. Т.: Постоянно търсим възможности за предоставяне на нови услуги за нашите клиенти. В допълнение към разрастването на компанията в Европа, имаме интерес и към други пазари - като Северна и Южна Америка и Азиатско-тихоокеанския регион.

Зад стремежа ни към придобиванията стоят три основни причини: скоростно разрастване в мащаб на ключови за ИТ индустрията пазари, където търсим нови възможности; за добавяне на ново ноу-хау и нови способности; задълбочаване на практическия опит в ИТ сферата. Вярвам, че в България имаме огромен потенциал, който тепърва ще се разкрива, успоредно с осъществяването на глобалните планове за разрастване на Accenture в бъдеще.

В началото на миналия месец Accenture обяви, че придобива бизнеса на Sentia на територията на Нидерландия, Белгия и България, фокусиран върху управлението на миграцията към публичния и частния облак и предоставянето на услуги за мониторинг на потребителското преживяване във виртуална среда. На 2 септември сделката беше окончателно финализирана и екипите на Sentia в трите страни вече стават част от Accenture Cloud First - звеното на Accenture, което работи по проекти в сферата на облачните технологии.

В тази връзка в специално интервю за Digitalk Рой Икинк, мениджър на Технологичния център на Accenture и Accenture Cloud First за Нидерландия, Иън Зейн, изпълнителен директор на Sentia и Петър Торнев, директор на Технологичния център на Accenture в България разказват за целта на сделката, за възможностите и ползите, които придобиването ще донесе в дългосрочен план.

Привличането и задържането на хора остава проблем за стартъпите
Съдържание за Адвокатско дружество "Динова, Русев и съдружници"

Най-новото










Още от Digitalk ›
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОК