Борислав Генов, директор "Банкиране на дребно" на "УниКредит Булбанк", Красимира Райчева, мениджър на Visa за България, Цветанка Минчева, главен изпълнителен директор и председател на УС на "УниКредит Булбанк", и Димитър Пенков, директор "Карти" на "УниКредит Булбанк"

Плащанията на POS терминали у нас растат, включително чрез дигитални портфейли

Над 15% от картодържатели на "УниКредит Булбанк" вече имат дигитализирани карти Visa

Владимир Владков
801 прочитания

Борислав Генов, директор "Банкиране на дребно" на "УниКредит Булбанк", Красимира Райчева, мениджър на Visa за България, Цветанка Минчева, главен изпълнителен директор и председател на УС на "УниКредит Булбанк", и Димитър Пенков, директор "Карти" на "УниКредит Булбанк"


Плащанията през мобилен портфейл, инсталиран в смартфона, стават все по-популярни в България, а собствениците на банкови карти вече ги използват и при дребни покупки за кафе или пакетчета с дъвки. Поне това показват данните на "УниКредит Булбанк" за притежатели на карти Visa в България. Само за първите 6 месеца на 2022 г. броят на плащанията през POS терминали на клиенти на банката е скочил с 43% спрямо същия период на 2021 г., заяви на среща с журналисти Цветанка Минчева, главен изпълнителен директор и председател на УС на "УниКредит Булбанк".

Всъщност повече от 15% от картодържателите на банката вече имат дигитализирани карти, т.е. са активирали мобилното приложение Bulbank Mobile u дигиталния портфейл в своите мобилни устройства (Android смартфони с Google Wallet или iPhone с Apple Pay). Отскоро приложението е достъпно и в магазина за мобилни приложения на Huawei AppGallery. "Поведението на тези потребители показва, че дигиталният портфейл наистина е удобно средство за плащане", заяви Борислав Генов, директор "Банкиране на дребно" и член на УС на "УниКредит Булбанк". Според данните на банката след дигитализиране на картата, тоест след като клиентът получи възможността да плаща с телефона или смарт часовника си, броят на плащанията скача тройно за един месец. "Към края на август 2022 г. сме отчели над 3 милиона дигитални плащания", добави Генов.

Карти от царевични влакна

Все пак повечето плащания все още стават с физически дебитни и кредитни карти, като досега те бяха изработвани от PVC. За да намали въглеродния отпечатък от тази дейност, банката в партньорство с Visa са разработили биоразградими карти, в които 84% от всички материали са екологично чисти. "Сърцевината на PLA картата е произведена 100% от влакна от кочана на царевицата, а останалата част от растението остава да се използва в животновъдството, обясни Красимира Райчева, мениджър на Visa за България. Благодарение на естествените материали, използвани за направата на PLA картите, те могат напълно да се разграждат, а при горене не отделят токсични изпарения."

Скорошно глобално проучване, на което Visa е партньор, е показало, че темата за устойчивото развитие е от съществено значение за потребителите, като повече анкетирани предпочитат продукти, щадящи околната среда. Това важи особено за по-младите, като 70% от представителите на поколението Z искат да променят поведението и да водят по-екологичен начин на живот, като очакват и компаниите да предлагат по-достъпни екологични продукти.

Именно затова през следващите 18 месеца най-масово използваните банкови карти в мрежата на "УниКредит Булбанк" ще бъдат произведени от царевични влакна (PLA). "Това означава над 1 милион новоиздадени и подновени карти. Част от тях ще бъдат транспортирани по море с цел намаляване наполовина на вредните емисии", обясни Борислав Генов.

След като банката е започнала да предлага новия тип карти, е отчела повишението с 20% за август 2022 г. в сравнение с предишния месец - юли 2022 г. Освен това банката насърчава потребителите си да използват широкия набор от дигитални банкови услуги. "По наши изчисления благодарение на възможностите за електронно подписване на документи за всички видове карти, доставка на адрес на картата и е-ПИН в приложението "Булбанк Мобайл" са спестени 650 хиляди хартиени страници хартия", каза Цветанка Минчева.

Освен това банката увеличава и валидността на картите от 4 на 6 години, което допълнително ще намали нуждата от новопроизведени карти и тяхното доставяне до клиентите. От "УниКредит Булбанк" очакват новите карти допълнително да ускорят използването на картови разплащания.

"Един от фокусите на Visa е да вдъхновява потребителите да водят по-устойчив живот чрез дигиталните разплащания. Подкрепяме банките и компаниите за финансови услуги да въвеждат устойчиви технологии в платежната система, за да насърчат потребителите да правят екологично осъзнат избор, когато изразходват средства. Щастливи сме, че благодарение на партньорството ни с "УниКредит Булбанк" ще помогнем за намаляване на употребата на пластмаса като част от цялостната ни политика за по-чиста околна среда", заяви Красимира Райчева.

Плащанията през мобилен портфейл, инсталиран в смартфона, стават все по-популярни в България, а собствениците на банкови карти вече ги използват и при дребни покупки за кафе или пакетчета с дъвки. Поне това показват данните на "УниКредит Булбанк" за притежатели на карти Visa в България. Само за първите 6 месеца на 2022 г. броят на плащанията през POS терминали на клиенти на банката е скочил с 43% спрямо същия период на 2021 г., заяви на среща с журналисти Цветанка Минчева, главен изпълнителен директор и председател на УС на "УниКредит Булбанк".

Споразумението между съдружниците на стартъпа създава яснота в отношенията им
Съдържание за Адвокатско дружество "Динова, Русев и съдружници"
Tobel - управление на територията в умния град
Съдържание от Mapex

Най-новото

Digitalk Conference: Изкуствен интелект

Digitalk Conference: Изкуствен интелект

  • 0
  • 180




3.3 млрд. устройства ще търгуват едно с друго до 2030 г.

3.3 млрд. устройства ще търгуват едно с друго до 2030 г.

  • 0
  • 185





Още от Digitalk ›
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОК