Димитър Петров, "ФЬОНИКС Фарма ИТ Сървисиз": Амбицията ми е да се превърнем в център за иновации

Димитър Петров, управляващ директор на "ФЬОНИКС Фарма ИТ Сървисиз" ЕООД
Надежда Чипева

Димитър Петров, "ФЬОНИКС Фарма ИТ Сървисиз": Амбицията ми е да се превърнем в център за иновации

Управляващият директор на компанията разказва за новооткрития IT Hub на трупа ФЬОНИКС

Майя Бойчева-Манолчева
1582 прочитания

Димитър Петров, управляващ директор на "ФЬОНИКС Фарма ИТ Сървисиз" ЕООД

© Надежда Чипева


През август тази година в България беше открит ИТ хъб на група ФЬОНИКС. Той е единственият по рода си в Европа и ще бъде ръководен от Димитър Петров, управляващ директор на "ФЬОНИКС Фарма ИТ Сървисиз". До края на 2022 година компанията планира да разрасне екипа си до 35 души, а до декември следващата година във фирмата трябва да работят 90 - 100 специалисти.

Какви услуги ще предлага новооткритият IT Hub на група ФЬОНИКС, в какви дейности ще бъде ангажиран?

Изключително горд съм, че точно България беше избрана сред кандидатурите на 25 страни и че именно тук се проведе празничното събитие за откриването на офиса на IT Hub на група ФЬОНИКС. Като българин, живял и работил 12 години в Мюнхен, Германия, това ме прави изключително щастлив, като същевременно осъзнавам и голямата отговорност, която този избор носи.

Новооткритият IT Hub на група ФЬОНИКС ще предостави много възможности за изява, развитие, иновации и стъпки извън зоната на комфорт. Целта ни е да имаме водеща роля, да поставяме началото, да определяме посоката. Това ще постигнем чрез дейностите и услугите, които започваме да развиваме и предлагаме.

Това, доколкото разбирам, е първият в Европа IT Hub на група ФЬОНИКС. Ще обслужва ли другите държави от групата в Европа?

Точно така, това е първият и единствен IT Hub на група ФЬОНИКС в Европа. Една от нашите цели е да обслужваме възможно най-голям брой държави, като същевременно им предлагаме индивидуални решения и услуги.

В момента в ИТ хъба в България се разработва един от най-иновативните продукти на групата - интелигентната система за медикаменти SMILA, която е насочена изцяло към финландския пазар. Системата се състои от устройство, което е позиционирано при пациента и базиран в облака софтуер. Въз основа на индивидуално изготвен план тя дава на пациента необходимото лекарство в точното време и осъществява връзка с личния лекар. Особено подходяща е за възрастното население и е насочена към Финландия, тъй като там съществува държавна политика за използването на такъв тип иновации.

Освен това стартираме съвместни проекти с Германия, Великобритания, Норвегия и други страни от групата.

Какви цели си поставяте като ръководител на центъра? Каква ще е стратегията ви за развитието му?

В последните години всеки от нас осъзна колко важно е здравето, както нашето, така и на всички наши близки хора. "ФЬОНИКС Фарма" е компания, която има много важна мисия - да доставя здраве, всеки ден. Тук намерих хора, които са отдадени чрез ежедневните си дейности на тази мисия и я изпълняват като личен дълг. Това, с което можем да допринесем ние, е да ускорим дигитализацията в здравния сектор в много страни. В тази посока си поставихме няколко доста амбициозни, но и изпълними цели.

Една от тях е екипите в България да участват активно и да имат водеща роля в бъдещите, както и в голяма част от разработваните досега, проекти на групата. Моята амбиция е да се превърнем в център за иновации и високотехнологични продукти в областта на здравеопазването.

В краткосрочен план се стремим да разработим хъб-а, намирайки бързо качествени таланти, доказвайки, че в България специалистите са на най-високо световно ниво.

Как смятате да постигнете тези цели?

В основата на всеки успешен бизнес са хората. Истина е, че в текущата ситуация в България и Европа намирането на подходящи кадри е труден процес, тъй като се наблюдава недостиг на ИТ специалисти в почти всички сфери. Моята цел е да докажем, че българските ИТ-та неслучайно са смятани за едни от най-добрите в Европа, а България често е оприличавана като Силициевата долина на Европа.

Фокусът ни ще бъде изцяло върху хората и тяхното развитие, в предлагането на условия, осигуряващи много добър Work-Life баланс (баланс "работа - живот" - бел. ред.). Целта ни е да работим в синергия с тях и да стоим заедно на моста компания партньор, оставяйки в миналото този на компания служител. Същевременно не трябва и да забравяме колко отговорна и важна е нашата работа.

Уверен съм, че точните хора предстои да бъдат или вече са част от нашия сплотен екип!

Какви технологии ще използвате?

Като компания, която е част от голяма европейска група, лидер в 25 държави и с приблизително 42 000 служители в световен мащаб, имаме огромна инфраструктура. Съвсем наскоро представихме новата ни стратегия "Cloud First", която ще имплементираме посредством различни партньорства с Microsoft и Google, като по този начин ще успеем да мигрираме голяма част от нашата инфраструктура в "облака".

Поставяме огромен фокус върху инфраструктурата, сигурността на данните, изкуствения интелект и машинното обучение. За много от иновативните ни приложения се стараем да поддържаме модерни технологии, които са широко търсени от специалистите в България, като Java, Python, C++, C#, Typescript, React, HTML5, AWS, Azure.

Предвиждате до края на годината да наемете 35 души и сериозно разрастване през следващата година. Какъв тип експерти търсите? Какви умения/квалификации трябва да притежават те?

Предвиждаме голям ръст в следващите години, като вече в България имаме изграден екип от 25 души само за няколко месеца.

На този етап търсим висококвалифицирани специалисти в различни области, като (но не само) SAP, анализ на данни, машинно обучение, Business Intelligence, софтуерни разработчици, поддръжка на текущата инфраструктура, архитекти и др. Стартираме и търсенето на млади кадри, които да обучим и да бъдат нашата движеща сила в бъдещето.


Димитър Петров има над 18 години опит в ИТ индустрията. Той е заемал оперативни и управленски позиции на няколко пазара. Притежава бакалавърска и магистърска степен по информатика от СУ "Св. Климент Охридски" и магистратура по компютърни технологии от университета по приложни науки Аугсбург, Германия.

Неговият кариерен път започва в компанията ePay на позиция младши разработчик. От 2009 до 2020 г. работи в Мюнхен, Германия, след което се завръща в България и поема поста на изпълнителен директор в немски стартъп.

Към "ФЬОНИКС Фарма България" Димитър Петров се присъединява през 2022 година като директор ИТ услуги. През април 2022 година поема управлението на компанията "ФЬОНИКС Фарма ИТ Сървисиз", част от немската група ФЬОНИКС. Днес той заема позицията на управляващ директор и ръководи екип от висококвалифицирани ИТ специалисти.

През август тази година в България беше открит ИТ хъб на група ФЬОНИКС. Той е единственият по рода си в Европа и ще бъде ръководен от Димитър Петров, управляващ директор на "ФЬОНИКС Фарма ИТ Сървисиз". До края на 2022 година компанията планира да разрасне екипа си до 35 души, а до декември следващата година във фирмата трябва да работят 90 - 100 специалисти.

Какви услуги ще предлага новооткритият IT Hub на група ФЬОНИКС, в какви дейности ще бъде ангажиран?

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОК