Дигитална трансформация? Да, ама по-натам

Pixabay.com

Дигитална трансформация? Да, ама по-натам

40% от фирмите са сложили на пауза своите стратегии за цифрова трансформация, показва проучване на KPMG

Майя Бойчева-Манолчева
641 прочитания

© Pixabay.com


Цифровата трансформация остава за бъдещето. Текущата несигурност е накарала 40% от фирмите да сложат на пауза своите стратегии за дигитална трансформация, а 37% планират да го направят през следващите 6 месеца, показва ново проучване на KPMG (KPMG 2022 CEO Outlook), в което са участвали над 1300 главни изпълнителни директори, представляващи най-големите компании по света.

В по-дългосрочен план нещата са по-оптимистични. Над една четвърт вярват, че цифровизацията и бизнес свързаността са жизненоважни за растежа на компанията през следващите 3 години. 74% също са съгласни, че дигиталните и ESG стратегическите инвестиции на тяхната организация са неразривно свързани.

Три четвърти с мерки срещу рецесията

През следващата година 86% от световните CEO очакват настъпването на рецесия, като 71% прогнозират, че това ще повлияе на приходите на компанията с до 10 %. 73% от висшите ръководители вярват, че рецесията ще наруши очаквания растеж. 58% от лидерите очакват рецесията да бъде лека и кратка, въпреки това три четвърти вече са предприели предпазни мерки. 14% от висшите ръководители идентифицират рецесията сред най-неотложните проблеми днес, което представлява леко увеличение спрямо началото на 2022 г., когато процентите са били 9. В същото време умората от пандемията оглавява списъка с 15%.

Без нови кадри

Икономическите сътресения оказват голямо влияние и върху човешките ресурси. 39% от главните изпълнителни директори са стопирали процеса по наемане на нови кадри, а 46% обмислят съкращаване на работната си сила през следващите 6 месеца. Тригодишната перспектива е по-оптимистична, като само 9% очакват допълнително намаляване на броя на служителите.

По-малко притеснения за киберсигурността

Киберсигурността вече не е най-голямата заплаха за компаниите, показва проучването. Този вид риск е изпаднал от топ 5 класацията на главните изпълнителни директори, като само 6% от тях я посочват като най-голям риск (спрямо 17% в началото на година). 77 процента казват, че тяхната организация гледа на информационната сигурност като на стратегическа функция и като потенциален източник на конкурентно предимство. Геополитическата несигурност също поражда опасения за кибератаки срещу компаниите, според 7 от 10 изпълнителни директори.

Близо три четвърти от организациите (72%) имат план за справяне с ransomware атаки. Въпреки това, 24% от мениджърите признават, че не са достатъчно подготвени за кибератака, като почти една четвърт (24%) признават това през 2022 г. в сравнение с 13% през 2021 г.

Акцент върху технологиите и репутацията

Нововъзникващите технологии ще са най-големият риск за бизнеса на компаниите през следващите три години, смятат запитаните CEO. И докато умората от пандемията и икономическите фактори като нарастващите лихвени проценти и инфлацията ще са основният фокус през следващите шест месеца, нововъзникващите технологии се нареждат на трето място. Компаниите продължават да дават приоритет на дигиталните инвестиции, като 72 процента от главните изпълнителни директори заявяват, че имат агресивна дигитална инвестиционна стратегия,

В допълнение, мениджърите са идентифицирали като основни рискове за растежа също: репутацията, регулаторните и оперативните проблеми и изменението на климата.

Репутационният риск поражда повече безпокойство сред изпълнителните директори в сравнение с началото на 2022 г. (10% през август срещу 3% през февруари). В отговор на геополитическите предизвикателства, 51% от организациите са преустановили работата си с Русия, а 34% планират да направят това през следващите 6 месеца.

Снимка: Mediamodifier от Pixabay

Цифровата трансформация остава за бъдещето. Текущата несигурност е накарала 40% от фирмите да сложат на пауза своите стратегии за дигитална трансформация, а 37% планират да го направят през следващите 6 месеца, показва ново проучване на KPMG (KPMG 2022 CEO Outlook), в което са участвали над 1300 главни изпълнителни директори, представляващи най-големите компании по света.

В по-дългосрочен план нещата са по-оптимистични. Над една четвърт вярват, че цифровизацията и бизнес свързаността са жизненоважни за растежа на компанията през следващите 3 години. 74% също са съгласни, че дигиталните и ESG стратегическите инвестиции на тяхната организация са неразривно свързани.

Как да защитим работата на модерната фабрика
Съдържание от КОНТРАКС
Интелигентното видеонаблюдение влиза в умните фабрики
Съдържание от Коника Минолта Бизнес Солюшънс България
ERP системите в сърцето на умната фабрика
Съдържание от Тим ВИЖЪН България

Най-новото





ChatGPT изправя Google и Meta на нокти

ChatGPT изправя Google и Meta на нокти

  • 1
  • 137





Още от Digitalk ›
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОК