А1 с по-бърз растеж на приходите за третото тримесечие, основно заради фиксирания бизнес

А1 с по-бърз растеж на приходите за третото тримесечие, основно заради фиксирания бизнес

Печалбата EBITDA също скача с почти 20% въпреки повишените разходи, включващи придобиването на STEMO

Владимир Владков
375 прочитания

С доста по-сериозен темп от над 14 на сто е увеличила своите приходи A1 България през третото тримесечие на годината, след като за предходното второ тримесечие ръстът бе 4,3%. Общите приходи на компанията за периода юли до септември 2022 г. са надхвърлили 165,3 млн. евро, като 5,3 милиона евро от увеличението се дължат на придобиването на STEMO, чийто резултати за първи път се появяват в консолидирания отчет, пише във финансовия доклад на A1 Telekom Austria Group, част от която е A1 България. Финализирането на сделката със STEMO бе обявено в началото на август 2022 г., след като и КЗК разреши придобиването.

Приходите от предоставяни услуги за тримесечието също са са увеличили с двуцифрен темп (с около 12%) до 127,6 милиона евро, като по-високи са както постъпленията от мобилни услуги (почти 9% ръст на годишна база), така и от фиксирани услуги (над 18% ръст годишно). От А1 добавят, че ICT бизнес услугите допринасят за подобрените финансови показатели, постигнати основно благодарение на услугите за киберсигурност и системна интеграция, внедрените IoT и IT решения.

Печалбата расте въпреки увеличените разходи

Оперативните разходи на A1 са нараснали (въпреки че в доклада на TAG не се посочват данни за разходите по тримесечия), като най-големите "пера" за периода са разходите за електроенергия (скочили почти двойно), плащанията за лицензи и за съдържание, както и за придобиването на STEMO.

Въпреки това нарастване на разходите, печалбата преди данъци, такси, лихви и амортизация (EBITDA) е скочила с над 19,4% се увеличава до над 67,9 млн. евро, като приносът на STEMO към тримесечната печалба е 400 хиляди евро, добавят от TAG.

Приходите на A1 от фиксирани услуги за второто тримесечие са скочили с 18,1% до 44,8 милиона евро, което се дължи както на увеличената клиентска база (ръст от над 5,1% годишно до почти 1,159 милиона при 1,103 милиона година по-рано), така и на търсенето на по-скъп, но и по-високоскоростен фиксиран интернет. От А1 твърдят, че клиентите на ТВ услуги са нараснали още по-бързо - със 7,6% годишно. Средният доход от един фиксиран абонат за първите 6 месеца на 2022 г. е около 15,5 евро/месец

При мобилните услуги, които все още носят на А1 два пъти повече постъпления (около 82,8 млн. евро за тримесечието, приключило на 30 септември 2022 г.), като годишният ръст е 8,9%. От А1 България добавят, че това се дължи на търсенето на плановете Unlimited с включени безкрайни минути и мегабайти, както и на домашен интернет през мобилна мрежа чрез услугата Net Box. От доклада на TAG се вижда, че има и леко увеличение от 0,7% на броя мобилни абонати, които към 30 септември 2022 г. са над 3,829 милиона. Растат и приходите от оборудване с над 14,4% до почти 34 милиона евро.

Финансови показатели на A1 България за трето тримесечие на 2022 г. (в млн. евро)
Q3 2022 Q3 2021 Ръст, в %
Общо приходи 165.3 144.9 14.1%
Приходи от услуги, като от тях: 127.6 113.9 12.0%
от мобилни услуги 82.8 76.0 8.9%
от фиксирани услуги 44.8 37.9 18.1%
Приходи от оборудване 33.9 29.6 14.4%
Други приходи 3.8 1.3 > 100%
Печалба (EBITDA) 67.9 56.9 19.4%
Източник: Финансов доклад на A1 Telekom Austria Group за трето тримесечие на 2022 г.

Най-бърз растеж в групата TAG

Всъщност от всички оператори от групата TAG резултатите на A1 България се подобряват най-бързо. Операторите в Сърбия и Беларус отчитат 12,8% по-големи приходи за тримесечието, докато в Австрия и Хърватия нарастването е 4,5 на сто. Ръстът на приходите за цялата група TAG e 7,2 на сто, надхвърляйки 1,292 млрд. евро за трите месеца. По отношение на печалбата EBITDA отново тя расте най-бързо за оператора в Беларус (+27,4%), следван от българския оператор (+19,4% годишно), докато в Словения и Сърбия тримесечната EBITDA намалява. За цялата група печалбата за периода е нараснала до 517,5 млн. евро, или с над 7,8% годишно.

С доста по-сериозен темп от над 14 на сто е увеличила своите приходи A1 България през третото тримесечие на годината, след като за предходното второ тримесечие ръстът бе 4,3%. Общите приходи на компанията за периода юли до септември 2022 г. са надхвърлили 165,3 млн. евро, като 5,3 милиона евро от увеличението се дължат на придобиването на STEMO, чийто резултати за първи път се появяват в консолидирания отчет, пише във финансовия доклад на A1 Telekom Austria Group, част от която е A1 България. Финализирането на сделката със STEMO бе обявено в началото на август 2022 г., след като и КЗК разреши придобиването.

Приходите от предоставяни услуги за тримесечието също са са увеличили с двуцифрен темп (с около 12%) до 127,6 милиона евро, като по-високи са както постъпленията от мобилни услуги (почти 9% ръст на годишна база), така и от фиксирани услуги (над 18% ръст годишно). От А1 добавят, че ICT бизнес услугите допринасят за подобрените финансови показатели, постигнати основно благодарение на услугите за киберсигурност и системна интеграция, внедрените IoT и IT решения.

Печалбата расте въпреки увеличените разходи

Оперативните разходи на A1 са нараснали (въпреки че в доклада на TAG не се посочват данни за разходите по тримесечия), като най-големите "пера" за периода са разходите за електроенергия (скочили почти двойно), плащанията за лицензи и за съдържание, както и за придобиването на STEMO.

Как да защитим работата на модерната фабрика
Съдържание от КОНТРАКС
Интелигентното видеонаблюдение влиза в умните фабрики
Съдържание от Коника Минолта Бизнес Солюшънс България
ERP системите в сърцето на умната фабрика
Съдържание от Тим ВИЖЪН България

Най-новото








ChatGPT изправя Google и Meta на нокти

ChatGPT изправя Google и Meta на нокти

  • 1
  • 178


Още от Digitalk ›
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОК