Samsung отчете рекордни консолидирани приходи от 54 милиарда долара за третото тримесечие на 2022 г., но също така отчете спад на печалбата спрямо предходното тримесечие и спрямо предходната година. Оперативната печалба на технологичния гигант е 7.6 милиарда долара, което е спад с 23% спрямо второто тримесечие и около 31.4% спрямо същия период на миналата година. Оперативната печалба на Samsung от юли до септември 2021 г. е с 26% по-висока от тримесечието преди това.
В своя отчет за печалбите от компанията посочват, че различните й подразделения се борят с множество предизвикателства на фона на по-слабото търсене и глобалната икономическа нестабилност.
Спадът в търсенето на потребителски продукти например води до свиване на приходите на бизнеса на Samsung с памет. Печалбите на дивизията за производство на чипове спадат и поради заниженото търсене на телефони и телевизори. Добрата новина е, че приходите от някои модели нарастват значително благодарение на навлизането на 5G. Бизнесът с визуални дисплеи на Samsung също е засегнат от намаленото търсене и увеличените разходи.
Подразделението Samsung Mobile eXperience (MX) е светлината в тунела за южнокорейския технологичен гигант през последното тримесечие. Заедно с мрежовия бизнес на компанията то отчита 22.6 милиарда долара консолидирани приходи и 2.27 милиарда долара оперативна печалба, като и при двете категории се наблюдава сериозен ръст. Компанията отдава успеха на MX на продажбите на Galaxy Z Fold 4 и Z Flip 4, като и двата модела показаха по-силен растеж от предшествениците си. Освен това серията Galaxy S22 успява да поддържа "солиден импулс на продажбите".
Технологичният гигант очаква мобилният му бизнес да се представи още по-добре през четвъртото тримесечие, тъй като търсенето на смартфони и носими устройства се увеличава в края на всяка годината. И тъй като се очаква пазарите на смартфони и носими устройства да нараснат като цяло през следващата година, мобилният бизнес на Samsung също трябва да продължи да носи солидни печалби.
Microsoft намали очакванията за приходите си
Във вторник акциите на Microsoft паднаха с около 7%, след като компанията отчете по-слаби приходи от облака от очакваното през първото фискално тримесечие и сподели по-обрани финансови насоки за следващото.
Microsoft очаква постъпления между 52.35 до 53.35 милиарда долара за второто фискално тримесечие, което предполага 2% ръст в средата на диапазона. Преди това обаче анализаторите очакваха приходи от 56.05 милиарда долара. Въпреки че през първото фискално тримесечие общите приходи са нараснали с 11% на годишна база, нетната печалба е намаляла с 14% до 17.56 млрд. долара.
Бизнес сегментът Intelligent Cloud, който включва публичния облак Azure, както и Windows Server, SQL Server, Nuance и Enterprise Services, генерира 20.33 милиарда долара тримесечни приходи. Това е с 20% повече и малко по-малко от очакванията за 20.36 милиарда долара. Приходите от Azure са нараснали с 35% през тримесечието, казват от Microsoft, в сравнение с ръст от 40% през предходното тримесечие.
Meta продължава да губи от виртуалната реалност
Преди година Марк Зукърбърг обяви виртуалната реалност за следващият фактор, който ще стимулира растежа на Meta, тогава все още Facebook. И това тримесечие обаче не успява да убеди анализаторите как това ще се случи. А резултатите към момента показват, че цената на акциите на компанията пада, приходите също, а печалбите намаляват.
В сряда от Meta оповестиха информацията за финансовото си представяне за трите месеца, приключили през септември, според която продажбите са се свили с 4% спрямо предходната година и достигат 27.7 милиарда долара. Печалбите пък спадат наполовина.
Компанията, която също така притежава Instagram и WhatsApp, се сблъсква с един основен проблем - организациите намаляват рекламните си бюджети пред лицето на икономическата несигурност. Едновременно с това новите подходи при настройките за поверителност на Apple подкопават възможностите за таргетирани реклами, което налива вода в мелницата на конкуренти като TikTok.
Затова и Зукърбърг признава, че компанията е изправена пред "краткосрочни предизвикателства".
Samsung отчете рекордни консолидирани приходи от 54 милиарда долара за третото тримесечие на 2022 г., но също така отчете спад на печалбата спрямо предходното тримесечие и спрямо предходната година. Оперативната печалба на технологичния гигант е 7.6 милиарда долара, което е спад с 23% спрямо второто тримесечие и около 31.4% спрямо същия период на миналата година. Оперативната печалба на Samsung от юли до септември 2021 г. е с 26% по-висока от тримесечието преди това.
В своя отчет за печалбите от компанията посочват, че различните й подразделения се борят с множество предизвикателства на фона на по-слабото търсене и глобалната икономическа нестабилност.