Ралф ван Уден, SAP: Бизнесът трябва да се трансформира, ако иска да оцелее

Ралф ван Уден, SAP: Бизнесът трябва да се трансформира, ако иска да оцелее

Майя Бойчева-Манолчева
469 прочитания

От 2000 година насам 52% от топ 540-те компании са фалирали. И ако преди време на компаниите са им били необходими 20 години, за да достигнат оценка в размер на 1 млрд. долара, сега такава оценка се достига за четири години. Това означава, че освен че можеш да достигнеш висока пазарна оценка много бързо, можеш и да я загубиш бързо. "Точно затова трябва да стимулираме иновациите и да се променяме, а според анализаторите от McKinsey, за да се променяш и ставаш по-иновативен, трябва да използваш облачни технологии", разказа Ралф ван Уден, отговарящ за облачните решения и RISE with SAP за Централна и Източна Европа в SAP, по време на форума на компанията "Да спечелиш бъдещето", провел се в София тази седмица.

Защо бизнесът трябва да се трансформира?

"Когато се променяш, когато използваш иновации, ти се превръщаш в лидер, а лидерите и бизнесът са тези, които променят процесите, които поставят посоката на развитие", обясни още той. По думите му ние виждаме промените в света - и икономически, и природни, и не можем да продължаваме да правим бизнес така, както сме го правили с години. Трябва да станем по-устойчиви и не защото това е по-правилно или защото имаме семейства и т.н., а защото нашите служители и клиенти искат това. "За да устои бизнесът и да се развива, ние трябва да работим по един благоприятен за природата начин", категоричен беше той.

Новият бизнес модел

Бизнесът в днешно време се основава на три стълба. На първо място е бързият темп на бизнес иновациите. За да оцелее бизнесът, трябва да се развива и да инвестира в иновации. Тук стоят отговорите на въпросите как да генерираме повече приходи, как да вземем по-голям пазарен дял и др. Вторият стълб включва промени в производителността и ефективността, а третият залага новия стандарт, изискван от настоящето - устойчивостта и отговорността. "Тук не става дума вече за пари. Трябва да знаем, че единственият начин да правим бизнес е да го правим по един устойчив начин. Сегашното поколение служители са по-различни от нас, старото поколение, и те всички осъзнават нуждата от устойчивост", обясни Уден.

Добрите практики стават "бъдещите практики"

Когато говорим за ERP, вече говорим за интелигентно устойчиво предприятие, а когато се избира ERP система, вече трябва да се мисли не само за добрите практики, които са налични отдавна, но и за бъдещето. "Добрите практики вече стават "бъдещите практики". Добрите практики може да са такива днес, но да са остарели утре. Затова трябва да сме сигурни, че системите ни могат да бъдат обновени така, че да бъдат добра практика и през следващата година", разказа Уден.

Според него компаниите, които са готови да се трансформират, израстват много по-бързо, отколкото другите, и имат много по-малко разходи. "Да ви дам един пример. Всички организации се борят да получат по-бързо плащанията по своите фактура. Понякога плащанията се бавят с 60, 80 дни. Представете си колко пари губите за това време... А проблемите са някъде в организацията и докато нямаме цялостен поглед върху данните, ние няма да знаем как да ги решим", обясни той. По думите му бизнесът може да подобри показателите си само ако се промени начинът, по който се управляват процесите. "Технологиите се променят изключително бързо и ако ние не се променяме с това темпо, ще станем част от тези 52%, които фалират", категоричен беше мениджърът.

От 2000 година насам 52% от топ 540-те компании са фалирали. И ако преди време на компаниите са им били необходими 20 години, за да достигнат оценка в размер на 1 млрд. долара, сега такава оценка се достига за четири години. Това означава, че освен че можеш да достигнеш висока пазарна оценка много бързо, можеш и да я загубиш бързо. "Точно затова трябва да стимулираме иновациите и да се променяме, а според анализаторите от McKinsey, за да се променяш и ставаш по-иновативен, трябва да използваш облачни технологии", разказа Ралф ван Уден, отговарящ за облачните решения и RISE with SAP за Централна и Източна Европа в SAP, по време на форума на компанията "Да спечелиш бъдещето", провел се в София тази седмица.

Защо бизнесът трябва да се трансформира?

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОК