"Yettel България" вдига приходите за полугодието с 5,4%, печалбата – с 40%

"Yettel България" вдига приходите за полугодието с 5,4%, печалбата – с 40%

Общите приходи на PPF Telecom Group от България са първите 6 месеца са нараснали с 5.9%

Владимир Владков
700 прочитания

Приходите от телекомуникационния бизнес на PPF Group в България за първите 6 месеца на 2022 г. са нараснали с 5,9 на сто до 276 млн. евро. Този оборот включва 216 млн. евро постъпления на мобилния оператор Yettel България и 55 млн. евро на инфраструктурния оператор CETIN България, който бе създаден през 2020 г. Това показват данните от финансовия отчет на PPF Telecom Group за периода 1 януари - 30 юни 2022 г.

Печалбата за този период преди данъци и амортизации EBITDA се е увеличила на годишна база с 26,8% до 123 милиона евро. От тях 87 млн. евро е EBITDA печалбата на Yettel България, или скок с над 40 на сто спрямо същия период на 2021 г., а EBITDA печалбата на CETIN България е нараснала с 2,9 на сто на годишна база до 36 млн. евро.

Различни капиталови разходи

Една част от тази разлика се дължи на различните капиталови разходи. Според отчета, капиталовите разходи на Yettel България, включително за спектрални разрешения, са с 61% по-малко 13 млн. евро за полугодието на 2022 г. срещу 33 млн. евро за същия период на 2021 г. Тогава обаче имаше няколко търга за 5G честоти, а и изграждането на 5G мрежата на оператора продължаваше с ускорени темпове. Същевременно капиталовите инвестиции на CETIN България са скочили със 79 на сто до 25 млн. евро, като компанията на практика отговаря за развитието и поддържане на инфраструктурата, а и придоби няколко оператора на фиксирана свързаност.

По отношение на радиочестотния спектър, през 2021 г. Yettel България е платила 23 млн. евро за подновяване на лиценза за използваните честоти в обхватите 900 и 1800 MHz, 3,3 млн. евро за търговете за 2100 и 2600 MHz, както и още 2,1 млн. евро при търга за обхвата 3700 MHz. От PPF Telecom Group очакват провеждане на търгове в България и Сърбия за 5G честота в нискочестотните диапазони 700 и 800 MHz, подходящи за увеличаване на покритието. В другите 3 страни, в които PPF има оператори - Чехия, Словакия и Унгария, компаниите вече са платили лицензи за използване на честоти в РЧ обхвати 700 и 800 MHz (2 ленти по 10 MHz).

Мобилните потребители на Yettel България са нараснали с 0,8% годишно до малко над 3,5 милиона в края на юни 2022 г., като 2,5 милиона от тях са абонати с договор (годишен ръст от 2,4%), а около 500 000 хиляди са M2M връзките. Почти същият е броят и на предплатените карти.

Yettel България отчита подобряване и на друг важен показател - среден месечен приход от един абонат (ARPU), който нараства със 7,5% годишно до 10,1 евро за второто тримесечие на 2022 г. Все пак този показател е по-висок в останалите телекоми от групата, като в Yettel Сърбия той е 10,6 евро, а най-висок е в мобилния оператор О2 в Чехия - 12.5 евро.

Инфлацията и цените на енергията

В доклада PPF Telecom Group се акцентира върху инфлацията, която ще продължи да оказва негативно влияние и през 2023 г., допълвани от завишените цени на енергията (60% ръст на годишна база), както и повишаването на заплатите, като тези фактори засягат основни оперативни разходи. От групата обаче смятат, че пикът на тези фактори вероятно вече е отминал. Ръстът на енергийните разходи се дължи както на инфлацията, така и на увеличеното потребление на 5G мрежи. За 2023 г. от групата очакват правителствени субсидии (в България и Сърбия) да облекчат тези разходи, но не и да компенсират напълно увеличението. Компаниите от групата активно проучват възможностите за ВЕИ източници, които да подсигурят цените в дългосрочен план, както е записано в ESG стратегиите на операторите.

В средата на октомври бяха обявени резултатите и на А1 България, включително за периода януари до септември 2022 г. Според доклада на компанията майка A1 Telekom Austria Group, приходите на българския оператор за деветте месеца са 453.6 млн. евро, или годишен ръст от 7.5%, а само за третото тримесечие те са скочили с 14% годишно до 165.3 млн. евро. Печалбата преди данъци, такси, лихви и амортизация (EBITDA) е скочила с 13.5% за първите девет месеца до 190.5 млн. евро, а само за третото тримесечие тя 67.9 млн. евро, или годишен ръст от 19.4%.

За Vivacom има информация за резултатите за цялата 2021 година.

Приходите от телекомуникационния бизнес на PPF Group в България за първите 6 месеца на 2022 г. са нараснали с 5,9 на сто до 276 млн. евро. Този оборот включва 216 млн. евро постъпления на мобилния оператор Yettel България и 55 млн. евро на инфраструктурния оператор CETIN България, който бе създаден през 2020 г. Това показват данните от финансовия отчет на PPF Telecom Group за периода 1 януари - 30 юни 2022 г.

Печалбата за този период преди данъци и амортизации EBITDA се е увеличила на годишна база с 26,8% до 123 милиона евро. От тях 87 млн. евро е EBITDA печалбата на Yettel България, или скок с над 40 на сто спрямо същия период на 2021 г., а EBITDA печалбата на CETIN България е нараснала с 2,9 на сто на годишна база до 36 млн. евро.

Как да защитим работата на модерната фабрика
Съдържание от КОНТРАКС
Интелигентното видеонаблюдение влиза в умните фабрики
Съдържание от Коника Минолта Бизнес Солюшънс България
ERP системите в сърцето на умната фабрика
Съдържание от Тим ВИЖЪН България

Най-новото






ChatGPT изправя Google и Meta на нокти

ChatGPT изправя Google и Meta на нокти

  • 1
  • 142




Още от Digitalk ›
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОК