Google плащала на журналисти да хвалят неин смартфон, без да са го докосвали

PixaBay.com
krishnajithk33

Google плащала на журналисти да хвалят неин смартфон, без да са го докосвали

Интернет гигантът и медийната група iHeartMedia са санкционирани за общо 9,4 млн. долара

Александър Главчев
327 прочитания

PixaBay.com

© krishnajithk33


Google и американската медийна компания iHeartMedia се споразумяха с Федералната търговска комисия (FTC) и седем главни прокурори да плащат глоби за фалшива реклама на смартфона Pixel 4, съобщи The Verge. Интернет гигантът е плащал на радиоводещи да четат местни реклами за Pixel 4, въпреки факта, че те не са използвали тези устройства. HeartRadio е получило повече от 2,6 млн. долара, а още близо 2 млн. са били заделени от компанията за подвеждащи реклами в седем по-малки радиостанции.

Според TheVerge Google е предоставя текстове, които да бъдат четени в ефир. Примерният текст обикновено е бил следният:

"Какво обичам повече от това да правя перфектни снимки? Направете перфектната снимка през нощта. С Google Pixel 4 и двете са много лесни. Това е любимата ми смартфон камера, особено при слаба светлина благодарение на режима за нощно снимане. Направих снимки със студийно качество на всичко... ето игра на футбол на сина ми... метеоритен дъжд... рядка петниста сова, която долетя в двора ми.

Pixel 4 е повече от страхотни снимки. Той също така върши чудесна работа като ми помага и новия гласов асистент Google Assistant, който може да изпълнява няколко задачи едновременно. Мога да чета най-новите здравни новини, да питам за упътване до най-близкия клас по йога за кози (да, това е важно) и да изпращам на майка ми текстово съобщение за местоположението си без да ползвам ръцете си...".

FTC е публикувала записи на такива рекламни текстове на своя уебсайт. Прави впечатление, че всичките са доста близки до горния сценарий. Въпреки това, според комисията, в повечето случаи на журналистите дори не е бил предоставен смартфон Pixel 4 преди записите.

Според публикуваната информация iHeartMedia е поискала предоставяне на такива телефони преди старт на такава кампания през октомври 2019 г. Последвало е и второ искане в началото на 2020 г., когато Google поръчала допълнителни реклами в ефир. Според The Verge, Google изпратила само пет устройства на различни радиостанции. В същото време, според FTC, през 2019 и 2020 г. са излъчени са около 29 хил. фалшиви журналистически отзива.

Като част от споразумение между комисията, Google и iHeartMedia на компаниите е забранено да имитират преживявания на журналисти. Google и iHeartRadio също така ще платят 9,4 млн. долара на щатите, където е пускана спорната реклама. За решението си от FTC се позовават на разпоредби и спазване на отраслови стандарти.

Google и американската медийна компания iHeartMedia се споразумяха с Федералната търговска комисия (FTC) и седем главни прокурори да плащат глоби за фалшива реклама на смартфона Pixel 4, съобщи The Verge. Интернет гигантът е плащал на радиоводещи да четат местни реклами за Pixel 4, въпреки факта, че те не са използвали тези устройства. HeartRadio е получило повече от 2,6 млн. долара, а още близо 2 млн. са били заделени от компанията за подвеждащи реклами в седем по-малки радиостанции.

Според TheVerge Google е предоставя текстове, които да бъдат четени в ефир. Примерният текст обикновено е бил следният:

Как да защитим работата на модерната фабрика
Съдържание от КОНТРАКС
Интелигентното видеонаблюдение влиза в умните фабрики
Съдържание от Коника Минолта Бизнес Солюшънс България
ERP системите в сърцето на умната фабрика
Съдържание от Тим ВИЖЪН България

Най-новото






ChatGPT изправя Google и Meta на нокти

ChatGPT изправя Google и Meta на нокти

  • 1
  • 145




Още от Digitalk ›
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОК