С края на ограниченията, свързани с ковид-19, компаниите пренасочват вниманието си към нови макроикономически предизвикателства като инфлацията, глобалната икономическа нестабилност и забавянето на растежа на клиентите. Според IDC занапред компаниите ще трябва да подобряват клиентското преживяване - отвъд чисто транзакционния модел и в посока взаимоотношения чрез предоставяне на стойност.
Изграждането и мащабирането на тези желани резултати ще изискват силни технологични основи, включващи клиентски данни, изкуствен интелект и машинно обучение (AI/ML) и архитектури с нулево доверие. Това ще постави началото на нови клиентски метрики, с по-голям фокус върху количественото определяне на клиентската и бизнес стойност и доверени общности, където ролята на клиентите ще се развие в активен участник в екосистемата на изживяване както като създатели, така и като потребители на изживявания.
За да помогнат на компаниите да се ориентират в предизвикателствата в тази посока, анализаторите са подготвили списък с десет прогнози на клиентското изживяване. Сред технологичните предвиждания е, че до 2026 г. 45% от 2-те хиляди топ компании да използват изкуствен интелект и машинно обучение, за да използват контекста и да подтикнат клиентите към нови изживявания, които да подобряват тяхното отношение към марката.
До 2024 г. пък 30% от организациите ще бъдат принудени да разширят управлението на данните и мерките за поверителност, за да намалят рисковете от пробиви, причинени от партньори в екосистемите. Според IDC един такъв инцидент струва средно 4,6 млн. долара.
С края на ограниченията, свързани с ковид-19, компаниите пренасочват вниманието си към нови макроикономически предизвикателства като инфлацията, глобалната икономическа нестабилност и забавянето на растежа на клиентите. Според IDC занапред компаниите ще трябва да подобряват клиентското преживяване - отвъд чисто транзакционния модел и в посока взаимоотношения чрез предоставяне на стойност.
Изграждането и мащабирането на тези желани резултати ще изискват силни технологични основи, включващи клиентски данни, изкуствен интелект и машинно обучение (AI/ML) и архитектури с нулево доверие. Това ще постави началото на нови клиентски метрики, с по-голям фокус върху количественото определяне на клиентската и бизнес стойност и доверени общности, където ролята на клиентите ще се развие в активен участник в екосистемата на изживяване както като създатели, така и като потребители на изживявания.