Икономическата несигурност спъна пазара на бизнес софтуер

Pexels, Pixabay

Икономическата несигурност спъна пазара на бизнес софтуер

Вендори на системи за корпоративно управление твърдят, че потребителите забавят инвестициите си заради притеснения около икономическата обстановка

Деница Дженева
315 прочитания

© Pexels, Pixabay


Доставчици на бизнес софтуер като Salesforce и Okta твърдят, че потребителите са станали по-внимателни, когато планират разходите си за бизнес софтуер през тази година. Причината е несигурността, произтичаща от икономическата обстановка в световен мащаб. Компаниите отбелязват още, че времето за сключване на сделки се е увеличило.

Последната тенденция хвърля сянка върху иначе слънчевия бизнес с продукти за корпоративно управление (ERP), който през последните години отбелязваше постоянен ръст. Тенденцията на възход през последните години получи допълнителен тласък от пандемията, тъй като позволи компаниите да се управляват ефективно от разстояние.

Salesforce се въздържа от прогнози за фискалната си година

Колебанията на пазара разколебаха един от най-големите производители на системи за управление на контактите с клиенти - Salesforce, да прави прогнози за фискалната си година. Обикновено те излизаха по това време на годината, но сега от компанията се въздържат, като отбелязват, че "макроикономическата среда е много непредвидима". Salesforce допълни, че нейните потребители възприемат модел на поведение, което традиционно се наблюдава при икономически спад - съкращаване на служители, замразяване на наемането на нови таланти и орязване на разходите в областта на маркетинга.

Все пак някои сектори изпитват по-сериозен натиск в настоящата икономическа обстановка от други. Доставчикът на системи за управление на контактите с клиенти отбелязва, че технологиите, потребителските стоки и търговията на дребно се намират в по-неизгодна позиция, докато туристическия бранш и производството демонстрират устойчивост.

Малкият бизнес отлага решенията си

Okta отчита спад в търсенето от страна на малкия бизнес в Северна Америка, тъй като клиентите забавят покупките си или преоценяват разходите си. Okta е специализирана в решенията за управление на идентичността и достъпа и обичайно работи с големи организации като Zoominfo, JetBlue, Nordstrom, MGM Resorts International и американското Министерство на правосъдието. По нейни наблюдения някои компании са удвоили инвестициите си в опит да консолидират своите ИТ разходи и това е донесло на Okta едно от най-добрите тримесечия. Според главния изпълнителен директор на Okta Тод Макинън обаче "глобалната макроикономическа среда ще се влоши още, преди да видим подобрение".

Специализираната в облачни решения за управление на съдържанието Box съобщава, че някои от сделките, сключени в последното тримесечие, са по-малки от очакваното или са отложени заради ограничения в бюджета на клиента. Компанията за решения за киберсигурност CrowdStrike споделя наблюдения, че клиентите от малкия и средния бизнес забавят решенията си за инвестиции. Това от своя страна води до ревизиране на прогнозите на компанията за фискалната година и намаляване на очакванията за постъпления.

Какво смятат анализаторите

Проучване на Capgemini сред 150 публични компании, предлагащи SaaS, показва, че третото тримесечие на 2022 е значително по-слабо от първото. Спадът е в размер на 53%, въпреки че ако се отделят само компаниите от индекса S&P 500, то тогава намалението възлиза едва на 15 на сто.

Все пак за следващата година прогнозите за бизнес софтуера са значително по-оптимистични. Според Gartner, въпреки че се наблюдава свиване на разходите за ИТ, някои области ще покажат устойчивост и софтуерът е една от тях. Анализаторите смятат, че тази категория продукти ще увеличи продажбите си с 11.3% и ще достигне от 790.385 млн. долара през 2022 до 879.625 млн. долара през 2023.

Доставчици на бизнес софтуер като Salesforce и Okta твърдят, че потребителите са станали по-внимателни, когато планират разходите си за бизнес софтуер през тази година. Причината е несигурността, произтичаща от икономическата обстановка в световен мащаб. Компаниите отбелязват още, че времето за сключване на сделки се е увеличило.

Последната тенденция хвърля сянка върху иначе слънчевия бизнес с продукти за корпоративно управление (ERP), който през последните години отбелязваше постоянен ръст. Тенденцията на възход през последните години получи допълнителен тласък от пандемията, тъй като позволи компаниите да се управляват ефективно от разстояние.

Как да защитим работата на модерната фабрика
Съдържание от КОНТРАКС
Интелигентното видеонаблюдение влиза в умните фабрики
Съдържание от Коника Минолта Бизнес Солюшънс България
ERP системите в сърцето на умната фабрика
Съдържание от Тим ВИЖЪН България

Най-новото






ChatGPT изправя Google и Meta на нокти

ChatGPT изправя Google и Meta на нокти

  • 1
  • 148




Още от Digitalk ›
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОК