BMW iFactory, или как работи фабриката от бъдещето

BMW Group

BMW iFactory, или как работи фабриката от бъдещето

Владимир Владков
353 прочитания

BMW Group


Гъвкаво, ефективно, устойчиво и, разбира се, дигитално производство. Това описва идеологията на BMW Group за новите автомобилни фабрики iFACTORY. А според Милан Неделкович, член на борда на директорите на групата, новият завод на компанията в унгарския град Дебрецен ще бъде първият завод за автомобили без никакви CO2 емисии.

Производствената стратегия на BMW iFACTORY определя бъдещата ориентация на заводите и производствените технологии в цялата автомобилна група, като отговаря на предизвикателствата на трансформацията към електрическа мобилност. "Производството на автомобили от бъдещето изисква нов, холистичен начин на мислене", заяви Милан Неделкович.

През последните десетилетия BMW Group внедрява различни иновативни производствени технологии в автомобилното производство. Стратегическата визия на глобалната производствена мрежа е BMW iFACTORY. "Lean, Green, Digital" . "BMW iFACTORY е подход, който ще приложим във всички наши заводи в бъдеще - от 100-годишния ни завод в Мюнхен до изграждания сега завод в Дебрецен, Унгария", обяснява Милан Неделкович.

Какво всъщност включват трите ключови теми в iFACTORY. LEAN означава ефективно, по-прецизно производство и изключителна гъвкавост при превключване към нови модели. Green води до идеята за устойчиво и ефективно използване на ресурсите и, разбира се, елементи на кръгово производство без отпадъци. А в темата DIGITAL е заложено активно използване на цифровизацията чрез науката за данни, изкуствения интелект (AI) и виртуализацията.

LEAN, или производство без отпадъци

Производствената мрежа на BMW Group е на прага на фундаментална трансформация. Новите автомобили от т.нар. нова класа (на немски Neue Klasse), чието производство трябва да започне през 2025 г., се основават на изцяло нова архитектура на автомобила. Те са с изцяло електрическото задвижване, а в същото време се поставят основите за бъдещите поколения превозни средства, които да се произвеждат ефективно и в съответствие с целите на компанията за рентабилност и качество.

Една от електрическите иновации са батериите в модулното решение easyfit, което подобрява устойчивостта на усукване, понижава центъра на тежестта и осигурява по-лесен ремонт и поддръжка. Тънката правоъгълна кутия за батерии е запълнена с нови кръгли клетки с долна вентилация, доставени от CATL, EVE и Northvolt. С диаметър 46 мм и височина между 120 или 95 мм, батериите се предлагат в различни химически състави, за да осигурят максимална мощност, увеличен пробег, бавно разреждане или ниска цена. Индивидуалните използвани елементи включват никел, литий, манган, желязо, силиций и фосфат. Всичко това означава 20 процента по-висока енергийна плътност, 30 процента по-добра ефективност в един пакет, до 30 процента по-голям пробег и до 30 процента по-бързо зареждане в сравнение с използваните в момента батерии.

Същевременно производствените структури на новата фабрики са много гъвкави и една производствена линия ще може да произвежда различни типове задвижвания и модели. Това осигурява бърза реакция и адаптивност, като сравнително лесно се премахват "тесните места" в доставките и недостига, а фабриката реагира бързо на колебанията в търсенето. Полза има за клиентите, които могат да променят определени елементи от конфигурацията на автомобила си до шест дни преди датата на производство.

Целта през iFACTORY е да използва още по-значими данни в реално време от целия производствен процес, за да контролира глобалното производство по един прозрачен начин, за да постигне възможно най-бърза реакция. "Това ще подобри не само планирането на обема на продукцията и пазара, но и управлението на веригата за доставки и складовите наличности, ще подпомогне и подобрението на качеството", коментират от производителя.

"Зелено" означава устойчивост в цялата верига

Избягване на излишно потребление на енергия и други ресурси става чрез използване на най-съвременни технологии в iFACTORY. "Екологичната, икономическата и социалната отговорност са неразделни и ние се стремим да постигнем и трите не само в самия продукт, но и по цялата верига на стойността. До 2030 г. ще намалим емисиите на CO2 от производството с 80% в сравнение с 2019 г.", обяснява Милан Неделкович.

Заводът в Дебрецен с нулеви емисии

Значителен дял от електроенергията за унгарската фабрика ще се генерира директно на място. Останалата част ще бъде покрита от 100 процента възобновяеми източници, по-голямата част от които ще идват от регионални източници. Друг елемент от устойчивото производство е последователното въвеждане на принципа за кръгова икономика. На практика това означава, че където е възможно, производствените материали и ресурси ще бъдат използвани повторно. Металните стърготини от фрезоване например ще бъдат рециклирани и използвани повторно, а остатъчната топлина от охлаждането ще бъде подавана в инсталациите за отопление на вътрешни пространства и на водата.

Спестяването на ресурси ще носи значителни икономически ползи на компанията. Интелигентните решения в производството на BMW Group също носят екологични предимства. Примери за такива технологии са спестяващият ресурси процес на "мокро" боядисване върху неизсъхнали части (IPP) и използването на постоянен ток в конструкцията на каросерията.

Енергията за заводите на BMW Group по света се доставя изцяло от възобновяеми източници. Заводът в Лайпциг например се развива като център за върхови постижения при водородните технологии, а съоръженията на компанията стават все по-независими от трети доставчици на енергия. "Това е възможно чрез комбинация от самостоятелно генерирана и съхранена енергия с гъвкави профили на натоварване по време на производството", обясняват от BMW. Най-новите дигитални методи и софтуерни системи осигуряват максимална прозрачност и поддържат последователното намаляване на потреблението на енергия, както и базираното на нуждите използване на възобновяеми енергийни източници въз основа на точни прогнози.

И цифрови иновации

Персонализирани премиум автомобили, доволни клиенти, отлично качество и навременна доставка винаги са били целта на дигитализацията в BMW Group. "Дигитализацията в iFACTORY извежда последователността на данните на напълно ново ниво по цялата верига на стойността и във всека от нашите процеси. Използваме цифрови иновации, за да създадем ефективни сценарии на употреба в производството", подчертава Милан Неделкович.

Производството в BMW Group използва най-новите технологии за свързване на всички данни за продукти, процеси, качество и разходи, споделяни между процесите на разработка, планиране и производство. Основният фокус е върху приложения в областта на виртуализацията, науката за данни и изкуствения интелект.

Виртуализацията играе важна роля в стратегията за iFACTORY. Като първа стъпка всеки детайл от всички производствени обекти на компанията се записва чрез 3D сканиране. По този начин работата по планиране може да се извършва практически по всяко време и от всяко място. Следващата логична стъпка е създаване на виртуално представяне - или цифров близнак - на цялата фабрика. Той може да се използва от специалисти по планиране в сътрудничество в реално време на различни местоположения и часови зони. Този подход извежда планирането на всички структури, производствени предприятия и дори отделни процеси на ново ниво. По този начин виртуалните продукти могат да бъдат интегрирани във фабриката на ранен етап, оптимизират се инвестициите и се подобряват ефективността на процесите и бързото пускането на нови продукти на пазара.

Освен това в партньорство с NVIDIA BMW Group съчетава своя опит в процесите с авангардни технологии. Приложенията и разширената и виртуалната реалност подпомагат обучението на служителите за бъдещи процеси и технологии, а планирането на дигиталната производствена система позволява на всички партньори да бъдат интегрирани във веригата на стойността на ранен етап.

Същевременно науката за данните предоставя основите за вземане на решения, базирани на данни, факти и числа в реално време. Прозрачният поток от данни позволява бързо идентифициране на първопричините, така че процесите да могат да бъдат оптимизирани. В момента в производството на BMW Group се използват повече от 200 приложения, базирани на изкуствен интелект. Технологията позволява автоматизиране на различни логистични и производствени процеси за осигуряване на по-добро качество. Стандартизираните платформи и самообслужването означават, че решенията могат да бъдат мащабирани бързо във всички технологии и местоположения.

Гъвкаво, ефективно, устойчиво и, разбира се, дигитално производство. Това описва идеологията на BMW Group за новите автомобилни фабрики iFACTORY. А според Милан Неделкович, член на борда на директорите на групата, новият завод на компанията в унгарския град Дебрецен ще бъде първият завод за автомобили без никакви CO2 емисии.

Производствената стратегия на BMW iFACTORY определя бъдещата ориентация на заводите и производствените технологии в цялата автомобилна група, като отговаря на предизвикателствата на трансформацията към електрическа мобилност. "Производството на автомобили от бъдещето изисква нов, холистичен начин на мислене", заяви Милан Неделкович.

Как да защитим работата на модерната фабрика
Съдържание от КОНТРАКС
Интелигентното видеонаблюдение влиза в умните фабрики
Съдържание от Коника Минолта Бизнес Солюшънс България
ERP системите в сърцето на умната фабрика
Съдържание от Тим ВИЖЪН България

Най-новото






ChatGPT изправя Google и Meta на нокти

ChatGPT изправя Google и Meta на нокти

  • 1
  • 146




Още от Digitalk ›
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОК