Вълната от придобивания в ИТ сектора, която наблюдавахме през тази година, има изгледи да продължи и през следващата. Един от последните примери в тази връзка даде софтуерната компания SoftOne Group. В средата на септември месец тя обяви, че придобива 61,73% от фирмата за електронни доставки comsoOne. През лятото пък беше реализирана сделка и за придобиването на IMPACT, която се занимава с автоматизацията на веригата на доставки.
В специално интервю за Digitalk Йоанис Кацанидис, управител на SoftOne Bulgaria, разказва какви са мотивите зад тези сделки, какво ще донесат те на компанията и какви са нейните планове за бъдещо развитие.
Г-н Кацанидис, защо SoftOne избра да придобие именно cosmoONE? А преди това защо се насочихте към IMPACT?
SoftOne, за да изпълни стратегическата си визия за предлагане на решения в подкрепа на всички нужди от дигитална трансформация на корпорациите в региона на Югоизточна Европа, идентифицира cosmoONE като лидер в софтуера за електронни обществени поръчки (eProcurement software) и IMPACT като лидер в услугите за електронно сътрудничество, чието комбиниране може да позволи на компаниите да трансформират своите операции по веригата за доставки. И двете фирми имат силна клиентела, която включва някои от най-големите организации в региона. По отношение на българския пазар решенията на IMPACT и cosmoONE са добре позиционирани да покрият нуждите на водещите компании в страната.
През какви етапи ще премине придобиването на cosmoONE и кога се очаква да се финализира сделката?
Като част от своя план за растеж, SoftOne проучва пазара, за да идентифицира компании, които предлагат водещи решения, подкрепящи усилията за дигитална трансформация на бизнеса. В тази посока, след задълбочен процес на надлежна проверка, SoftOne придоби 66,6% от cosmoONE, регионалният лидер в софтуера за електронни обществени поръчки (eProcurement software), от Cosmote Group. Първият етап от транзакцията беше финализиран с придобиването от SoftOne на акциите на Cosmote и Dienekis, като в момента работим по придобиването на останалите акции от другите акционери.
Какво ще се промени за SoftOne в резултат на тези две сделки? А какво ще спечелят Вашите клиенти?
След сделките SoftOne се утвърждава не само като най-големия доставчик на EINVOICING и EDI услуги на регионалния пазар, но и като единствената холистична платформа, която позволява интегрирането на компании с B2B решения за веригата за доставки. В това отношение се очакват множество синергии поради интегрирането на решенията, предлагани от cosmoONE, IMPACT и SoftOne, като SoftOne е най-големият доставчик на платформа, който свързва регионални компании в облака. С над 350 хиляди компании, свързани в консолидираната платформа директно като клиенти или като доставчици, общата платформа ще постави основите за разработване на услуги с добавена стойност, като автоматизация на процеси от край до край, решения за финансиране, електронни търгове (eAuctions) и др., позволяващи истинската цифрова трансформация на веригите за доставки. Горепосочените възможности ще позволят на българските компании да трансформират дигитално своята верига за доставки с решения, които вече са тествани в множество фирми в региона.
Това е поредната подобна сделка, която виждаме през последните месеци на българския и европейския пазар. Очаквате ли тази тенденция да се запази занапред и защо?
Пазарните тенденции показват, че дейността по сливания и придобивания ще продължи в по-широкия регион, като се има предвид, че придобиванията осигуряват осезаеми синергии, позволяващи на технологичните компании да правят нови иновации и да растат, за да подкрепят нуждите от дигитална трансформация на регионалните компании.
Каква е следващата стъпка в развитието на SoftOne? Към какви водещи технологии планирате да се насочите?
Ние вече инвестираме в нови технологии и пускаме нови продукти, изградени на базата на най-съвременни технологии (state-of-the-art technology). През 2022 г. SoftOne пусна множество продукти, включително B2B платформа за електронна търговия, която използва архитектура на микроуслуги, ново решение за търговия на дребно в облак и ново HRMS решение, което включва уеб портал за служители. Планирайки напред, SoftOne работи върху разширяване на предлагането си с нови решения, които се фокусират върху дигиталната трансформация на SMEs, като същевременно работи с регионални екипи, за да гарантира, че новите продукти ще бъдат налични и локализирани за нашите клиенти в България.
Вълната от придобивания в ИТ сектора, която наблюдавахме през тази година, има изгледи да продължи и през следващата. Един от последните примери в тази връзка даде софтуерната компания SoftOne Group. В средата на септември месец тя обяви, че придобива 61,73% от фирмата за електронни доставки comsoOne. През лятото пък беше реализирана сделка и за придобиването на IMPACT, която се занимава с автоматизацията на веригата на доставки.
В специално интервю за Digitalk Йоанис Кацанидис, управител на SoftOne Bulgaria, разказва какви са мотивите зад тези сделки, какво ще донесат те на компанията и какви са нейните планове за бъдещо развитие.