Със 158% са се увеличили бизнес профилите, създадени през приложението Viber в България през 2022 г., съобщиха от Rakuten Viber. Платформата за комуникация е част от японския гигант в електронната търговия Rakuten и през тази година отчита над 1 милиард тегления само през Android в световен мащаб.
За изминалата година Viber отчита изпратени 184 милиона съобщения между потребители и брандове у нас. Това е ръст с 10% спрямо предходната година. Преобладават съобщенията пред обажданията, особено в груповите комуникации. Броят на груповите чатове също се е повишил с 10% спрямо миналата година заедно със 17% ръст в броя на участници в различни групи, отбелязват от компанията.
Бизнесът във Viber
Отбелязаният 50-процентен ръст в броя на българските канали и общности през годината показва, че потребителите обръщат силно внимание на известия и новини, идващи от техните любими публични фигури и организации директно през приложението на Viber, коментират от компанията. Каналите остават предпочитана платформа за информиране на големи общности и ангажирането им с интерактивно съдържание като анкети, гифове, филтри и стикери. Компанията позволява на организациите да създават и свои собствени филтри и стикери през приложението, за да подсилят репутацията и имиджа си.
Освен активната употреба на филтри и стикери бизнесите се възползват и от различни маркетинг решения, за да повишат своята видимост и да привлекат нови потребители. През 2022 г. средният брой на месечните рекламни импресии във Viber е достигнал 6 милиарда в глобален план, с почти 286 милиона импресии в България. Най-успешните индустрии, които използват реклами във Viber: Здраве и фитнес показва ръст от 440%, Забавление - 433%, Работа и образование - 238%, Финанси - 234%, Подаръци и подаръчни картички - 176%. През 2022 г. в България Viber регистрира:- 61% ръст в получените бизнес съобщения: броят на транзакционните съобщения (потвърждения на поръчки, проследяване на доставки, напомняния за уговорени срещи) расте с 53%, на промоционалните (специални оферти, отстъпки) - с 68%, и на съобщенията за разговори (асистенция на живо) - със 79%.
Какво да очакваме
В близко бъдеще Viber ще пусне за България услугата за плащане. Тя стартира през тази година за селектирана група от потребители в Гърция и Германия, но плановете на компанията са скоро да стане достъпна в повече държави, в това число и у нас. Заедно с това приложението ще даде на брандовете възможността да съхраняват цялата си бизнес информация, услуги и канали за комуникация във Viber на едно-единствено метабизнес място. Друга иновация за бизнеса, която платформата обещава, е бизнес чатовете - папка, в която потребителите могат да съхраняват всички свои разговори с компании. Така потребителите ще могат да персонализират комуникацията си с компаниите, а на бизнесите - да получат повече видимост и да подобрят изживяването на своите потребители.
Със 158% са се увеличили бизнес профилите, създадени през приложението Viber в България през 2022 г., съобщиха от Rakuten Viber. Платформата за комуникация е част от японския гигант в електронната търговия Rakuten и през тази година отчита над 1 милиард тегления само през Android в световен мащаб.
За изминалата година Viber отчита изпратени 184 милиона съобщения между потребители и брандове у нас. Това е ръст с 10% спрямо предходната година. Преобладават съобщенията пред обажданията, особено в груповите комуникации. Броят на груповите чатове също се е повишил с 10% спрямо миналата година заедно със 17% ръст в броя на участници в различни групи, отбелязват от компанията.