Световните приходи от фирмени приложение ще нараснат от 279.6 млрд. долара през 2022 г. до 385.2 млрд. долара през 2026 г., с 8% годишен темп на растеж, показват данните на IDC. Почти целият ръст се очаква да дойде от инвестиции в публичен облачен софтуер, който ще представлява около две трети от всички приходи от фирмени приложения през 2026 г.
Макар че процесът на мигриране от приложенията в инсталациите към такива в облака може да отнеме години, доставчиците на фирмен софтуер и техните клиенти ще продължат прехода към облака, тъй като това е ключова част от бизнес операциите в дигиталния свят, изтъкват от IDC. Компаниите, които не предприемат подобен подход, ще претърпят загуби заради големите разходи, след като техните конкуренти приемат облачните технологии и използват API-та, надскачайки ограниченията на решенията в инсталациите.
Вече не е достатъчно за компаниите да разчитат на своя технологичен дълг за софтуерни и хардуерни активи, за да поддържат компанията работеща, смята Хедър Хърши, директор за изследвания в сферата на световната дигитална търговия в IDC. "В дигиталния свят фирменият софтуер трябва непрекъснато да бъде обновяван, за да бъде в крак с търсенето на скорост, мащаб и устойчивост. Организациите трябва да инвестират в нови инструменти, за да поддържат актуално своето портфолио с апликации, докато навлизат в дигиталната ера, автоматизирайки всички процеси, възползвайки се от иновациите и богатството от данни, за да станат по-креативни и устойчиви", допълва експертът.
Освен продължаващата миграция в облака от IDC установяват и няколко други фактора, на които се дължи растежът на пазара за фирмени приложения:
- SaaS и облачно базираните, модулни и интелигентни приложения вече не са препоръчителни, а ключови за бизнеса
- API технологията ще продължи да бъде гръбнакът на пазара за фирмени приложения. Тя ще бъде важна инвестиция за компаниите, които разбират ролята й за свързването на всички разнородни бази от кодове
- Продължава навлизането на инструменти с нисък код или без код, които се използват, за да запълнят празнините, да разширят процесите или да променят бизнеса с по-бърза скорост
- Новите глобални регулации около неприкосновеността на данните и етиката променят начина, по който организациите събират и използват информацията, поставяйки управлението на водещо място. Нормативното съответствие вече стана фактор за разграничаване на фирмите и откриване на онези, които поставят като свой приоритет надежността.
От IDC изтъкват, че дигиталният свят напълно променя начина, по който се използва и въвежда софтуерът в организациите, включително чрез API-та, нисък код, автоматизация на бизнес процесите и други. В тази връзка все повече фирми започват да разширяват своите визии и да се дигитализират не само за да се справят с технологичните пропуски, но и за да оптимизират процесите си глобално.
А пазарът за фирмени приложения е силно конкурентен, като включва както специфичен за дадена индустрия софтуер, така и такъв, който може да се приложи в различни сектори. Той се разделя и на няколко вторични пазара: ERP, CRM, инженерни приложения, приложения за управление веригата на доставки и производствени приложения.
Световните приходи от фирмени приложение ще нараснат от 279.6 млрд. долара през 2022 г. до 385.2 млрд. долара през 2026 г., с 8% годишен темп на растеж, показват данните на IDC. Почти целият ръст се очаква да дойде от инвестиции в публичен облачен софтуер, който ще представлява около две трети от всички приходи от фирмени приложения през 2026 г.
Макар че процесът на мигриране от приложенията в инсталациите към такива в облака може да отнеме години, доставчиците на фирмен софтуер и техните клиенти ще продължат прехода към облака, тъй като това е ключова част от бизнес операциите в дигиталния свят, изтъкват от IDC. Компаниите, които не предприемат подобен подход, ще претърпят загуби заради големите разходи, след като техните конкуренти приемат облачните технологии и използват API-та, надскачайки ограниченията на решенията в инсталациите.