Надпреварата за напредъка в изкуствения интелект отдавна тече, но вече видимо нараства значението на това кой ще поведе. След бляскавия дебют на чатбота ChatGPT, частично подкрепен от Microsoft, изглежда няма никакво време за губене.
В четвъртък изпълнителният директор на Alphabet, компанията майка на Google, Сундар Пичай заяви, че скоро ще бъдат добавени модерни AI функционалности в търсачката. По-рано тази седмица също така излезе информация, че Google тества със служители някои от опциите, които включват чатбот, наречен Apprentice Bard, както и нови десктоп дизайни за търсене, които могат да бъдат използвани във формат въпрос-отговор, пише CNBC.
"Много скоро хората ще могат да взаимодействат директно с нашия най-нов и най-мощен езиков модел, заедно с търсачката по експериментални и иновативни начини", посочва Пичай. Той има предвид технологията LaMDA (Language Model for Dialogue Applications), като се очаква езиковият модел да бъде пуснат през следващите седмици и месеци.
След като основният бизнес на Google е уеб търсене, компанията отдавна се позиционира като пионер в изкуствения интелект. А продукти като ChatGPT представляват заплаха за целия модел на интернет търсене, тъй като осигуряват креативни отговори на по-сложните запитвания, изтъкват от CNBC. Това определено не е добра новина за гиганта, особено заради информацията, че Microsoft обмисля да добави ChatGPT функционалността в своята собствена търсачка Bing.
Всъщност фокусът върху изкуствения интелект идва на фона на натиска, който Alphabet усеща върху своя основен рекламен бизнес и конкуренцията от другите гиганти. Последните резултати на Alphabet бележат четвърто последователно тримесечие, в което компанията не отговаря на очакванията. Тя регистрира спад на рекламните си приходи в YouTube от 8% и 2% понижение в приходите от Search.
В допълнение към предстоящите подобрения в търсачката компанията също така ще промени и структурата за финансовите резултати на своето звено за AI: DeepMind, така че да то премина към Google, вместо към други дългосрочни проекти като самоуправляващите се коли и инвестициите за рисков капитал. Компанията беше придобита още през 2014 г. за над 500 милиона долара, като за първи път DeepMind регистрира печалба през 2021 г.
И макар че планира да предложи повече AI подобрения, Alphabet продължава да подхожда внимателно към темата. Според информация на CNBC на въпрос на служителите за заплахата от новия чатбот, от ръководството посочват, че репутационния риск при гиганта е много по-голям в случай на предоставяне на грешна информация и именно затова компанията предпочита да подхожда по-консервативно в сравнение с OpenAI, стартъпът за ChatGPT.
Meta
Вниманието около ChatGPT определено всява смут и в редиците на Meta, създавайки необходимост да се действа по-бързо, за да се ускорят AI разработките. Подобно на Google и компанията майка на Facebook обаче подхожда по-консервативно към пускането на функционалности с изкуствен интелект.
Само три месеца преди старта на ChatGPT през ноември Meta пусна подобен чатбот, който обаче създава много кратки отговори. Затова Blenderbot категорично не се превърна във феномена, който е неговият конкурент, достигнал милион потребители само за първите си пет дена.
Заради външните фактори и икономическата обстановка обаче Meta също не трябва да изостава от надпреварата. Тази седмица гигантът публикува своя доклад за последното тримесечие на 2022 г., като приходите за него са с 4% по-ниски спрямо същия период през предходната година, или съответно 33.1 милиарда долара и 33.6 милиарда долара. Компанията също така беше засегната и от новите политики за неприкосновеност на Apple, които са и стрували 14.5 милиарда долара от загубени приходи от реклама през 2022 г.
С други думи, социалната мрежа трябва да заложи на разработките на изкуствен интелект. Компанията планира до края на тази година да пусне нови продукти с технологията, включително създаване на текст или изображение с AI. От Мeta също така посочват Advantage+, AI продукт, който беше пуснат през миналата година. Той позволява на рекламодателите да достигат до по-ценна аудитория за по-малко време и с по-голяма ефективност. Също така Meta планира да използва AI, за да дава по-ефективни препоръки в Reels, услугата за кратки видеоклипове.
В крайна сметка големият въпрос е кой ще изостане и как това ще промени разположението на играчите на пазара през следващите години.
Надпреварата за напредъка в изкуствения интелект отдавна тече, но вече видимо нараства значението на това кой ще поведе. След бляскавия дебют на чатбота ChatGPT, частично подкрепен от Microsoft, изглежда няма никакво време за губене.
В четвъртък изпълнителният директор на Alphabet, компанията майка на Google, Сундар Пичай заяви, че скоро ще бъдат добавени модерни AI функционалности в търсачката. По-рано тази седмица също така излезе информация, че Google тества със служители някои от опциите, които включват чатбот, наречен Apprentice Bard, както и нови десктоп дизайни за търсене, които могат да бъдат използвани във формат въпрос-отговор, пише CNBC.