Apple с 5% спад на приходите заради слабо търсене и производствени проблеми

Юлия Лазарова

Apple с 5% спад на приходите заради слабо търсене и производствени проблеми

Чистата печалба за тримесечието е намаляла с 13% до 30 млрд. USD, като спадът е по-голям от очакваното от анализаторите

Владимир Владков
341 прочитания

© Юлия Лазарова


Apple не е успяла да постигне очакваните от фондовата борса и анализаторите големи постъпления от покупките в критичния за много американски компании пазарен бум в празничния сезон. Компанията обяви приходи в размер на 117.2 милиарда долара за своето първо фискално тримесечие за 2023 г. (обхваща периода октомври - декември 2022 г.), което е с 5% по-малко от същия период на предходната година. Същевременно чистата печалба е 30 милиарда долара, или с 13% по-малко на годишна база. Резултатите са обясними на фона на сериозните проблеми при производството на iPhone в Китай, както и по-слабото от очакваното търсене на нови модели заради икономическата несигурност.

Постъпленията на компанията от услуги обаче бележи рекорд за едно тримесечие - над 20.8 млрд. долара, или 6.4% ръст. Сегментът включва продажби от платформата за приложения App Store, платежната услуга Apple Pay, както и абонаментни такси от услуги като Apple TV+, Apple Music и iCloud.

Продажбите на смартфони iPhone, които остават най-големият бизнес на Apple, са спаднали с 8.2% годишно до 65.8 милиарда долара. Забавените доставки на моделите iPhone 14 е допринесло за този спад, макар че Тим Кук заяви, че производственият капацитет вече е на нужните на компанията нива. Въпреки спада, базата от активни устройства на Apple в целия свят вече е надхвърлила 2 милиарда, като тя включва iPhone, таблетите iPad, компютрите Macs и други устройства.

Въпреки спада на приходите и печалбата за тримесечието Apple не показва намерение да прибегне до масови съкращения, за разлика от останалите играчи в технологичната индустрия. Гигантите Alphabet, Microsoft, Amazon и Meta Platoforms обявиха планове да съкратят общо над 50 000 служители, за да успеят да се адаптират към забавянето на приходите или намаляващата зависимост на хората от дигиталната сфера с отслабването на пандемията.

"Всички ние продължаваме да се ориентираме в предизвикателната среда. Все пак се гордеем, че разполагаме с най-добрата гама от продукти и услуги и оставаме фокусирани върху дългосрочните ни планове да сме водещи във всичко, което правим. Инвестираме в иновации и хора", заяви Кук.

Apple не е успяла да постигне очакваните от фондовата борса и анализаторите големи постъпления от покупките в критичния за много американски компании пазарен бум в празничния сезон. Компанията обяви приходи в размер на 117.2 милиарда долара за своето първо фискално тримесечие за 2023 г. (обхваща периода октомври - декември 2022 г.), което е с 5% по-малко от същия период на предходната година. Същевременно чистата печалба е 30 милиарда долара, или с 13% по-малко на годишна база. Резултатите са обясними на фона на сериозните проблеми при производството на iPhone в Китай, както и по-слабото от очакваното търсене на нови модели заради икономическата несигурност.

Постъпленията на компанията от услуги обаче бележи рекорд за едно тримесечие - над 20.8 млрд. долара, или 6.4% ръст. Сегментът включва продажби от платформата за приложения App Store, платежната услуга Apple Pay, както и абонаментни такси от услуги като Apple TV+, Apple Music и iCloud.

Най-новото





"Алтерко" ще разработва персонализиран Shelly чип

"Алтерко" ще разработва персонализиран Shelly чип

  • 0
  • 425





Още от Digitalk ›
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОК