Съкращенията сред американските гиганти продължават, а този път наред е Disney, които обявиха, че ще съкратят 7 хиляди служители. Това представлява около 3% от персонала на компанията, който към 1 октомври миналата година е около 220 хиляди души. Новината дойде с обявяването на резултатите на Disney за последното тримесечие.
Освен уволненията гигантът планира да намали разходите си с 5.5 милиарда долара, от които 3 хиляди долара ще бъдат спестени от съдържание, изключая спортовете. "Ние много внимателно ще разгледаме разходите за всичко, което създаваме в телевизията и киното", коментара изпълнителният директор Боб Айгър, цитиран от CNBC.
От медията припомнят, че компаниите в сектора, включително Warner Bros. Discovery, вече предприемат съкращения в разходите за съдържание и търсят начини да направят своя стриийминг бизнес печеливш. През последните години усилената конкуренция доведе до по-слаб ръст на броя на абонатите и компаниите търсят нови начини за увеличаване на приходите си. Например Disney+ and Netflix добавиха по-евтини планове, които са поддържани от реклами.
Нова структура
Също така тази седмица Disney обяви и реорганизация на структурата си, която се очакваше още след като Айгър се върна в компанията. Сега гигантът ще бъде разделен в три сегмента: Disney Entertainment (който включва по-голямата част от стрийминг и медийните операции на компанията); ESPN звено (което включва телевизионна мрежа и ESPN+ стрийминг услуга); и звено "Паркове, изживявания и продукти". Всъщност този ход е и най-значителният, предприет от Айгър, след като отново оглави компанията през ноември, заменяйки Боб Чапек.
Първото звено ще бъде ръководено от Дейна Уолдън и Алън Бергман, кото и двамата се смятат за претендентите да поемат ролята на Айгър след по-малко от две години. Председателят на ESPN Джими Питаро ще оглави съответно ESPN звеното, докато Джош Дамаро ще продължи да ръководи парковете.
В своето изявление в сряда Айгър отново подчертава, че планира да даде повече контрол при взимането на решенията на екипите, създаващи съдържание: "Нашата компания се захранва от разказването на истории и креативността - на практика всеки долар, който изкарваме, всяка транзакция, всяко взаимодействие с нашите клиенти, произлиза от нещо творческо. Винаги съм вярвал, че най-добрият начин да се стимулира голям креативен потенциал, е да се даде власт в ръцете на хората, които управляват творческите процеси".
Съкращенията сред американските гиганти продължават, а този път наред е Disney, които обявиха, че ще съкратят 7 хиляди служители. Това представлява около 3% от персонала на компанията, който към 1 октомври миналата година е около 220 хиляди души. Новината дойде с обявяването на резултатите на Disney за последното тримесечие.
Освен уволненията гигантът планира да намали разходите си с 5.5 милиарда долара, от които 3 хиляди долара ще бъдат спестени от съдържание, изключая спортовете. "Ние много внимателно ще разгледаме разходите за всичко, което създаваме в телевизията и киното", коментара изпълнителният директор Боб Айгър, цитиран от CNBC.