Twitter вече е под прицела на Европейския съюз заради практиките си за справяне с дезинформацията - само няколко месеца преди прилагането на Законодателния акт за цифровите услуги. А това означава, че социалната мрежа я очакват глоби, ако не промени подхода си.
Десетки технологични компании, сред които Twitter, YouTube, Facebook и TikTok, този месец трябваше да подадат доклади за това как прилагат разпоредбите на блока срещу дезинформацията според Кодекса за поведение във връзка с дезинформацията (2022 Code of Practice on Disinformation). Фирмите трябваше да предоставя данни за това как се справят със заблудите и чуждестранните намеси на своите платформи, припомня Politico.
Оказва се, че единствено новопридобитата от Илън Мъск компания е предала непълен доклад, в който липсва информация и не се посочва какви са нейните планове за сътрудничество с проверяващите фактите, разкриват от Европейската комисия. По думите на вицепрезидента, отговарящ за ценностите, Вера Йоурова Twitter изостава от останалите компании и регулаторът очаква социалната мрежа да покаже по-сериозен ангажимент към своите задължения, произтичащи от кодекса.
Сред основните въпроси, на които трябва да отговорят социалните мрежи, са: колко рекламни приходи към дезинформиращи актьори са спрени, как откриват и спират координираните чуждестранни кампании за манипулация; как обозначават политическите реклами и позволяват да изследователите да достъпват техните данни. Цялата тази информация освен това трябва да бъде разбита за всички 27 държави членки.
Всъщност кодексът е доброволен, но съответствието с него позволява на социалните мрежи да спазят по-лесно Законодателния акт за цифровите услуги и да избегнат глобите, които могат да достигнат до 6% от техните глобални приходи. Над 30 платформи и организации са подписали инициативата, а следващият кръг от доклади се очаква през юли. Същевременно разследванията на ЕС на технологичните платформи с над 45 милиона потребители могат да започнат още през септември тази година и Twitter вероятно ще е в тази група.
Тиери Бретон, еврокомисарят за вътрешния пазар, подчертава, че докладите са важна крачка в борбата срещу онлайн дезинформацията. "Не е изненадващо, че степента на качество се различава значително спрямо ресурсите, които компаниите насочват към този проект. В интерес на всички подписали се е да спазват своя ангажимент напълно да приложат Кодекса за поведение във връзка с дезинформацията в очакване на задълженията според законодателния акт за цифровите услуги", посочва още той.
Към момента Twitter обаче не показва достатъчен ангажимент и желание да отговори на изискванията на ЕС. Освен това много от служителите на компанията, работещи по въпросите на доверието и сигурността, бяха или уволнени, или напуснаха компанията, след като Мъск пое нейното ръководство.
Twitter вече е под прицела на Европейския съюз заради практиките си за справяне с дезинформацията - само няколко месеца преди прилагането на Законодателния акт за цифровите услуги. А това означава, че социалната мрежа я очакват глоби, ако не промени подхода си.
Десетки технологични компании, сред които Twitter, YouTube, Facebook и TikTok, този месец трябваше да подадат доклади за това как прилагат разпоредбите на блока срещу дезинформацията според Кодекса за поведение във връзка с дезинформацията (2022 Code of Practice on Disinformation). Фирмите трябваше да предоставя данни за това как се справят със заблудите и чуждестранните намеси на своите платформи, припомня Politico.