Pixabay.com
Niek Verlaan

Скъпите смартфони вече генерират над 55% от приходите в сегмента

Продажбите на модели с цени над $1000 са нараснали с 38% през 2022 година

Владимир Владков
1717 прочитания

Pixabay.com

© Niek Verlaan


Въпреки продължаващите проблеми в глобалната икономика и инфлацията, засягаща доходите на потребителите, по-скъпите телефони и особено онези с цена над $600 генерират над 55% от общите приходи от смартфони през 2022 г.

За първи път приходите от премиум сегмента на смартфон пазара са повече от половината от глобалния пазар на смартфони, който обаче е спаднал с 12% през 2022 г., показва ново проучване на Counterpoint Research. Премиум моделите представляват над една пета от всички продадени смартфони в света.

Всъщност продажбите на модели с цени от $1000 и по-висока са нараснали с 38% през миналата 2022 година. Counterpoint смята, че това се дължи на заможните потребители, които са по-имунизирани срещу макроикономическите трудности, изпитвани от повечето хора през последната година, отколкото тези с по-малки бюджети, което води до спад на продадените телефони с по-ниски цени.

Анализаторите казват още, че т.нар. "премиум тенденция", при която търсенето на по-скъпите марки и модели се стимулира от подобрения на пазари като Западна Европа и САЩ, но също така и в развиващите се икономики, където потребителите с трето или четвърто устройството започват да надграждат покупките си до премиум модели.

На този фон Apple се справя доста добре, като нейните продажби растат с 6% на годишна база в премиум сегмента и сега тези скъпи модели представляват три четвърти от общите продажби в сегмента. "Очевидно Apple можеше да се справи още по-добре, ако не беше прекъсването на доставките на iPhone 14 Pro и Pro Max в навечерието на Коледа, обясняват анализаторите. - Привързаността към екосистемата на Apple на големите пазари и растежът в нововъзникващите икономики заради "марката" са фактори за този растеж."

Докладът обаче посочва, че устройствата с Android могат да отчетат нов растеж през 2023 г., тъй като все повече OEM производители пускат сгъваеми устройства в премиум сегмента, а сгъваемите устройства в Китай се разширяват към пазари извън страната.

По-конкретно се очаква китайската марка Honor да постигне успехи през 2023 г., благодарение на увеличения си пазарен дял в Китай, очевидно движен от серията Magic. Това обаче ще зависи от развитието на продължаващият спор между САЩ и техните съюзници и Китай. Honor, някога част от Huawei, която вече е забранена под различни форми на Запад, беше продадена през 2020 г. на групата Shenzhen Smart City Technology Development, която все пак е собственост на китайската държава.

Въпреки продължаващите проблеми в глобалната икономика и инфлацията, засягаща доходите на потребителите, по-скъпите телефони и особено онези с цена над $600 генерират над 55% от общите приходи от смартфони през 2022 г.

За първи път приходите от премиум сегмента на смартфон пазара са повече от половината от глобалния пазар на смартфони, който обаче е спаднал с 12% през 2022 г., показва ново проучване на Counterpoint Research. Премиум моделите представляват над една пета от всички продадени смартфони в света.

Споразумението между съдружниците на стартъпа създава яснота в отношенията им
Съдържание за Адвокатско дружество "Динова, Русев и съдружници"
Tobel - управление на територията в умния град
Съдържание от Mapex

Най-новото










Още от Digitalk ›
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОК