Основният бизнес на Amazon за електронната търговия може и да изпитва затруднения, но компанията се справя добре благодарение на успеха на облачното и рекламното си звено. През първите три месеца на годината онлайн продажбите остават непроменени спрямо същия период на 2022 г., пише BBC. Но тя компенсира това с по-добри от очакваните продажби в своите звена за облачни услуги и реклама.
Печалбите на гиганта също скачат, което е знак, че усилията на компанията за намаляване на разходите може би започват да се отплащат. По думите на главния изпълнителен директор Анди Джеси екипите се справят добре при обслужването на клиентите, особено на фона на несигурната икономическа обстановка.
Продажбите на Amazon отслабват, тъй като след пандемията купувачите се връщат към харченето във физическите магазини и свиват бюджетите си в отговор на нарастващите разходи за живот. Притесненията относно развитието на икономиката също се отразяват негативно върху бизнеса на компанията, тъй като фирмите стават все по-предпазливи по отношение на разходите си.
След като пое лидерската роля миналата година, Джеси полага сериозни усилия за подобряване представянето на Amazon, прекратява някои програми, преустановява плановете за разширяване на недвижимите имоти, а също така обявява и съкращения. От март миналата година работната сила на фирмата е намаляла с 10%, а от края на 2022 г. бяха уволнени повече от 75 хил. служители.
Според анализаторите, изглежда, тези усилия се отплащат. Приходите от рекламното звено на Amazon скачат с 23% в сравнение с 2022 г., докато продажбите в Amazon Web Services, които отдавна са двигател за печалби на компанията - постигат увеличение с 16%.
Като цяло продажбите се повишават с 9% до 127 милиарда долара за периода януари - март, което е съпоставимо с ръста в края на миналата година и е голям спад в сравнение с пандемията, когато продажбите се увеличиха с повече от 40% през някои тримесечия.
Въпреки това резултатите на фирмата за първото тримесечие са по-добри от очакванията на много анализатори и печалбата скача до 3,2 млрд. долара в сравнение със загубата 3,8 млрд. долара през тримесечието на миналата година.
Основният бизнес на Amazon за електронната търговия може и да изпитва затруднения, но компанията се справя добре благодарение на успеха на облачното и рекламното си звено. През първите три месеца на годината онлайн продажбите остават непроменени спрямо същия период на 2022 г., пише BBC. Но тя компенсира това с по-добри от очакваните продажби в своите звена за облачни услуги и реклама.
Печалбите на гиганта също скачат, което е знак, че усилията на компанията за намаляване на разходите може би започват да се отплащат. По думите на главния изпълнителен директор Анди Джеси екипите се справят добре при обслужването на клиентите, особено на фона на несигурната икономическа обстановка.