Robert Bosch

Bosch преструктурира бизнеса с мобилност, до 2029 г. той ще носи 80 милиарда евро

Софтуерът ще промени начина, по който се проектират автомобилите, заяви д-р Маркус Хайн, председател на Bosch Mobility

Владимир Владков

Robert Bosch


Германската компания Bosch преструктурира бизнеса си с доставки за автомобили. В рамките на групата Robert Bosch в бъдеще Bosch Mobility ще се управлява като бизнес сектор с отговорност за собствения си бизнес и ще има собствен ръководен екип. Той ще включва д-р Маркус Хайн, член на управителния съвет на Robert Bosch, който става председател на бизнес сектора Bosch Mobility. Андреас Демпф поема глобалните продажби и клиенти на Bosch Mobility, а Клаус Мадер ще отговаря за операциите, включително за работата на всички заводи по света.

"Софтуерът няма да промени само начина, по който използваме колите в бъдеще и се наслаждаваме на преживянето си, докато пътуваме. Той ще промени и начина, по който проектираме автомобилите. От известно време Bosch се възприема като компания за софтуер за мобилност. Сега, в отговор на изискванията на клиентите, нашата структура се променя, за да отрази това и да даде възможност за по-нататъшен растеж", заяви д-р Хейн при представяне на финансовите резултати на групата.

Bosch Mobility ще работи както върху софтуерни, така и върху хардуерни решения за автомобилната индустрия. Очаква се пазарът на софтуерно дефинирани превозни средства да достигне над 200 милиарда евро през 2030 г. Делът на бизнес поделението в разходите за научно-развойна дейност ще бъде приблизително 30 процента до 2030 г. Дори сега повече от 50 процента от всички негови сътрудници в областта на научноизследователската и развойна дейност, работещи за Bosch Mobility, са софтуерни инженери, като само в България работят повече от 600 инженери в Bosch Engineering Center Sofia.

От известно време Bosch се възприема като компания за софтуер за мобилност. Сега нашата структура се променя, за да отрази това и да даде възможност за по-нататъшен растеж

д-р Маркус Хайн, председател на бизнес сектора Bosch Mobility
д-р Маркус Хайн, председател на бизнес сектора Bosch Mobility

Ерата на софтуерно дефинираните превозни средства ще разчита на централизирана електрическа и електронна архитектура. В момента повече от 100 контролни блока са инсталирани в превознитe средства от премиум клас, а в автомобил от компактен клас техният брой варира между 30 и 50.

"Нашият фокус ще бъде върху това да направим сложността на електронните системи контролируема, а и възможно най-надеждна", каза Хейн. Инженерите на компанията работят, за да намалят значително броя на контролните блокове чрез използване на мощни компютри за различните домейни на превозното средство като функциите на пилотската кабина и свързаността, системите за подпомагане на водача и автоматизираното шофиране, както и задвижването.

За да покрие нарастващото търсене на силициево-карбидни чипове, компанията планира да придобие части от бизнеса на американския производител на чипове TSI Semiconductors. През следващите години Bosch ще инвестира над 1.4 милиарда евро за преоборудване на производствените съоръжения в локацията на американската компания в Роузвил, Калифорния. От 2026 г. там ще се произвеждат първите чипове върху 200-милиметрови пластини на базата на иновативния материал силициев карбид (SiC).

Целта е 80 милиарда евро продажби през 2029 г.

Автомобилният сегмент на Bosch в момента има около 230 000 сътрудници в повече от 300 локации в 66 страни по света. Без съмнение Bosch Mobility ще бъде най-големият от четирите бизнес сектора на Bosch. Предприятието трябва да генерира приходи от продажби от повече от 80 милиарда евро в световен мащаб през 2029 г. За да се осигури по-висока ефективност, бизнес секторът в бъдеще ще обхваща седем подразделения - "Електрическо задвижване", "Задвижване на превозното средство", "Захранващи решения", "Междудомейнови компютърни решения", "Мобилна електроника", "Мобилен вторичен пазар", "Системи за е-велосипеди". Дъщерното дружество на Bosch ETAS ще носи отговорност за разработката на хардуерно-агностичен софтуер за операционни системи и инженерни инструменти.

Към 31 декември 2022 г. в групата Bosch работят общо 421 338 служители, като те са с 18 724 души повече в сравнение с предходната 2021 година. Персоналът се е увеличил във всички региони, като по-голямата част от новите служители са в Америка и в Азиатско-Тихоокеанския регион. В научноизследователската и развойната дейност броят на служителите нарасна с 9422 до 85 543. Около 44 000 от тях са заети с разработката на софтуер.

По отношение на печалбите Bosch отчете приходи за 2022 г. от 88.2 милиарда евро, което е ръст от 12 процента на годишна база. Оперативната печалба EBIT от 3.8 милиарда евро, докато година по-рано тя е била 3.2 милиарда евро. От тях бизнесът с решения за мобилност, който носи лъвския дял от приходите, е нараснал с 16 процента до 52.6 милиарда евро.

"Въпреки предизвикателната среда постигнахме солидни резултати през 2022 г. - и оборотът, и печалбата са по-високи от очакваните. Макар че икономическата и социалната среда остават взискателни, ние искаме да растем значително по-бързо", коментира д-р Щефан Хартунг, председател на Управителния съвет на Robert Bosch GmbH.

Инвестиции в R&D

През 2022 г. компанията е инвестира над 12 милиарда евро в осигуряване на бъдещето си. Разходите за научноизследователска и развойна дейност са нараснали до 7.2 милиарда евро (6.1 милиарда евро през 2021), или до 8.2% от продажбите (7.8% през 2021). Капиталовите разходи са се увеличили с 1 милиард евро до 4.9 милиарда евро.

"Bosch разполага с необходимите средства и е в много стабилна финансова позиция, но въпреки това трябва да поддържаме трудния баланс между инвестициите и дисциплината на разходите", допълни финансовият директор д-р Маркус Форшнер.

Германската компания Bosch преструктурира бизнеса си с доставки за автомобили. В рамките на групата Robert Bosch в бъдеще Bosch Mobility ще се управлява като бизнес сектор с отговорност за собствения си бизнес и ще има собствен ръководен екип. Той ще включва д-р Маркус Хайн, член на управителния съвет на Robert Bosch, който става председател на бизнес сектора Bosch Mobility. Андреас Демпф поема глобалните продажби и клиенти на Bosch Mobility, а Клаус Мадер ще отговаря за операциите, включително за работата на всички заводи по света.

"Софтуерът няма да промени само начина, по който използваме колите в бъдеще и се наслаждаваме на преживянето си, докато пътуваме. Той ще промени и начина, по който проектираме автомобилите. От известно време Bosch се възприема като компания за софтуер за мобилност. Сега, в отговор на изискванията на клиентите, нашата структура се променя, за да отрази това и да даде възможност за по-нататъшен растеж", заяви д-р Хейн при представяне на финансовите резултати на групата.

Най-новото








Дали 2023 ще бъде годината на стартъпите в инфраструктурата

Дали 2023 ще бъде годината на стартъпите в инфраструктурата

  • 0


Още от Digitalk ›
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОК