Pixabay.com
RonaldCandonga

Alibaba отделя звеното си за облаци, AI и бизнес комуникации

Групата Cloud Intelligence включва продуктови линии, които напомнят на комбинация от AWS+Slack+OpenAI

Мария Карашанова

Pixabay.com

© RonaldCandonga


Преди седем седмици Alibaba обяви историческия си план за преструктуриране, с който се разделя на шест независими компании. Сега вече организацията преминава към действие и обяви отделянето на своето звено, свързано с облака, изкуствения интелект и бизнес комуникации.

"Предприемаме конкретни стъпки за отключване на стойността от нашите бизнеси и с радост съобщаваме, че нашият борд одобри пълното отделяне на групата Cloud Intelligence чрез разпределяне на дивидент по акции на акционерите, като възнамеряваме тя да се превърне в независима публично листвана компания", обяви Даниел Чан, председател и главен изпълнителен директор на Alibaba Group. Alibaba има за цел завърши отделянето през следващите 12 месеца и планира да включи външни стратегически инвеститори в групата чрез частни финансирания.

Всъщност групата Cloud Intelligence на Alibaba включва продуктови линии, които напомнят на комбинация от AWS+Slack+OpenAI. През първото тримесечие на тази година облачният бизнес генерира приходи в размер на 2,7 милиарда долара, което представлява 9% от общите приходи на Alibaba. В световен мащаб Alibaba Cloud е третият по големина доставчик на публични облачни услуги от типа "инфраструктура като услуга" (IaaS) през 2021 г., показват данните на Gartner. Като се добави към това и платформата като услуга (PaaS) и частният облак, Alibaba се нарежда на четвърто място през четвъртото тримесечие на 2021 г., посочват от Synergy Research Group.

От своя страна Dingtalk на Alibaba, корпоративно чат приложение и платформа за продуктивност, надхвърли 600 милиона потребители към третото тримесечие на 2022 г., с 15 милиона платени дневни активни потребители и 23 милиона корпоративни потребители.

На последно място, макар не и по значение, Tongyi Qianwen, водещият голям езиков модел на Alibaba, все още е далеч от технологичните постижения и влиянието на GPT-3, но е една от най-обещаващите алтернативи на изкуствен интелект за генериране на текст в Китай. Предимството му е и това, че може да се прилага в редица продукти на Alibaba, а интеграцията вече е започнала, първо с Dingtalk.

Доста логично е Alibaba да групира своя облачен бизнес и изследователския си екип по изкуствен интелект под един покрив, тъй като работата на двете звена върви ръка за ръка. С всеки нов пробив в областта на AI количеството изчислителна мощност, необходима за обучение на данни, се увеличава експоненциално - както и разходите.

Интересно е да се отбележи, че според тримесечния доклад на компанията Alibaba работи, за да направи изчисленията в облак "по-достъпни и икономични". От там посочват, че предлагат вече до 40% понижаване на разходи, като за някои продукти като изчисления, съхранение, мрежи и сигурност намаляването достига до 50%. "Вярваме, че тези стъпки ще помогнат на нашите клиенти да увеличат внедряването на публичния облак в Китай, както и да се възползват от новите възможности за прилагане на AI технологията в компаниите", отбелязват още от Alibaba.

В същото време по-рано тази седмица Пекин представи проект за законодателни промени, във връзка с които властите призоват доставчиците на облачни услуги да работят в по-тясно сътрудничество с фирмите за изкуствен интелект и да ги подкрепят с всички необходими изчислителни ресурси.

Преди седем седмици Alibaba обяви историческия си план за преструктуриране, с който се разделя на шест независими компании. Сега вече организацията преминава към действие и обяви отделянето на своето звено, свързано с облака, изкуствения интелект и бизнес комуникации.

"Предприемаме конкретни стъпки за отключване на стойността от нашите бизнеси и с радост съобщаваме, че нашият борд одобри пълното отделяне на групата Cloud Intelligence чрез разпределяне на дивидент по акции на акционерите, като възнамеряваме тя да се превърне в независима публично листвана компания", обяви Даниел Чан, председател и главен изпълнителен директор на Alibaba Group. Alibaba има за цел завърши отделянето през следващите 12 месеца и планира да включи външни стратегически инвеститори в групата чрез частни финансирания.

Привличането и задържането на хора остава проблем за стартъпите
Съдържание за Адвокатско дружество "Динова, Русев и съдружници"

Най-новото










Още от Digitalk ›
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОК