Над 10 пъти е скочил броят на потребителите на Единния портал за електронно правосъдие (ЕПЕП), съобщиха от "Информационно обслужване". От компанията обясняват увеличението с разширението и оптимизирането на функционалностите му.
Броят на предоставените през ЕПЕП достъпи до дела е надхвърлил 176 000, а заявените по електронен път от края на март 2023 г. досега са над 15 800, което бележи ръст от над 700% на месечна база спрямо периода от ноември 2015 г. до 26.03.2023 г. След оптимизацията на системата, прочетените електронни призовки през потребителски профили са над 1500, което е четирикратно увеличение спрямо предходните 8 години. Данните показват, че след оптимизацията на портала пасивният достъп на гражданите и бизнеса до електронните дела се е увеличил драстично. Разработената нова функционалност на ЕПЕП за активен достъп до дела чрез извършване на процесуални действия в електронна форма е дала възможност на адвокати и страни по дела да попадат успешно на над 2400 електронни документа в 125 съдилища.
От "Информационно обслужване" поясняват, че оптимизираният портал предоставя възможност за онлайн регистрация на потребители, създаване и управление на профили на юридически лица (държавни институции, банки, застрахователи, доставчици на комунални услуги и др.), електронно заявяване на достъп до дела, нови електронни услуги за иницииране на съдебно производство, подаване на документи по образувани дела и електронни разплащания през виртуален POS терминал. Потребителският интерфейс е изцяло обновен, модерен и динамичен, с възможност за удобно и лесно проследяване на хронологията по съдебните дела. Изградени са нов изглед и организация на електронната папка по дела, с възможност за удобен преглед на документи, както и налично електронно връчване на книжа с използване на услуга за удостоверяване на време.
Оптимизираният портал за електронно правосъдие беше въведен в експлоатация в края на март 2023 г. в изпълнение на проект "Оптимизиране на Единния портал за електронно правосъдие за създаване на условия за повишаване достъпа на граждани и юридически лица до е-правосъдие" на Висшия съдебен съвет. Основна цел на проекта е подобряване на достъпа на гражданите и бизнеса до е-правосъдие чрез създаване на условия за извършване на процесуални действия в електронна форма, електронно призоваване и електронно плащане.
"Информационно обслужване" започна разработване на мобилно приложение на Единния портал за електронно правосъдие, чрез което страните по дела, адвокатите и представители на юридически лица, ще имат възможност за преглед на съдебни дела от различни мобилни устройства.
Над 10 пъти е скочил броят на потребителите на Единния портал за електронно правосъдие (ЕПЕП), съобщиха от "Информационно обслужване". От компанията обясняват увеличението с разширението и оптимизирането на функционалностите му.
Броят на предоставените през ЕПЕП достъпи до дела е надхвърлил 176 000, а заявените по електронен път от края на март 2023 г. досега са над 15 800, което бележи ръст от над 700% на месечна база спрямо периода от ноември 2015 г. до 26.03.2023 г. След оптимизацията на системата, прочетените електронни призовки през потребителски профили са над 1500, което е четирикратно увеличение спрямо предходните 8 години. Данните показват, че след оптимизацията на портала пасивният достъп на гражданите и бизнеса до електронните дела се е увеличил драстично. Разработената нова функционалност на ЕПЕП за активен достъп до дела чрез извършване на процесуални действия в електронна форма е дала възможност на адвокати и страни по дела да попадат успешно на над 2400 електронни документа в 125 съдилища.