Българската компания ЮПАСС, чийто основен продукт URBO Studio цели да дигитализира бизнеса за услуги, ще получи 1,2 милиона евро от Фонда за капиталови инвестиции (ФКИ) от Групата на Българската банка за развитие. Новите средства се очаква да помогне на младата фирма да навлезе на нови пазари в Централна и Източна Европа и Близкия изток.
URBO Studio е насочен към клиенти в сферите на туризма, атракциите, спорта, свободното време и управлението на събития. Основните функционалности включват модули за резервации, управление на канали, онлайн консиерж, онлайн плащания, електронни билети, решения за каси, контрол на достъпа и различни маркетингови инструменти за развитие на бизнеса.
Инвестицията в URBO Studio е осмата поред за Фонда, като портфолиото им се състои както от технологични, така и от традиционни компании. Взимането на решението за подкрепата на URBO Studio никак не е било трудно, тъй като в компанията фондът вижда голям потенциал за растеж в чужбина.
"Всичко се свеждаше до потенциала и продукта, който имат, а екипът е работил заедно по него от дълго време", разкрива Кристиян Бегажев, инвестиционен партньор във фонда, цитиран от The Recursive. "Те изградиха компанията от нулата от 2016 г. насам и с основния продукт виждаме потенциал за растеж, тъй като той се стреми да дигитализира изцяло бизнеса с услуги, който все още е много аналогов в България и Източна Европа. В Западна Европа и САЩ има добра конкуренция, но в Източна Европа - не толкова. Пазарът е доста труден за външни играчи и екипът вярва, че може да го разчупи, като първо започне с разширяване в България и след това излезе в чужбина."
Опитът досега
Софтуерът се предлага като SaaS решение, което позволява на бизнес собствениците да повишат приходите си и да постигнат по-добра видимост и контрол. Чрез URBO Studio те могат да увеличат каналите си за продажба и да подобрят изживяването на своите гости и клиенти.
"В една индустрия, известна с липсата на дигитално присъствие и сложните предизвикателства, ние се фокусирахме върху ключов проблем: високите разходи за привличане на нови клиенти и борбата да ги задържим да се върнат. В момента много предприятия разчитат основно на пазари на трети страни, което ограничава достъпа им до ценни данни за клиентите и затруднява осигуряването на повторни продажби", посочва оперативният директор на компанията Екатерина Борисова пред The Recursive. Тя отбелязва още, че платформата позволява на фирмите да се развиват и в нови канали за дистрибуция, като същевременно поддържат настоящите си клиенти ангажирани.
Също така решението се използва и от местните власти в редица общини в България. Общините София, Бургас, Стара Загора, Пловдив, Габрово, Казанлък, Кърджали и курортите Албена и Слънчев бряг са сред избралите технологията на URBO. Компанията е партньор на едни от най-големите организатори и билетни платформи в страната и чужбина. Благодарение на нейните технологични решения са продадени над 5 млн. билета през последните два сезона за фестивали и концерти като Hills of Rock, Spice Music Festival, Arte Festival, Arctic Monkeys, Iron Maiden и други.
"Един от най-ярките примери е Бургас - град, който наистина заема водеща роля в приемането на иновации, за да направи туризма още по-добър", коментира Борисова. По думите й URBO Studio помага на Общината да управляват всичко - от градските атракции до екскурзиите, както онлайн, така и офлайн.
Българската компания ЮПАСС, чийто основен продукт URBO Studio цели да дигитализира бизнеса за услуги, ще получи 1,2 милиона евро от Фонда за капиталови инвестиции (ФКИ) от Групата на Българската банка за развитие. Новите средства се очаква да помогне на младата фирма да навлезе на нови пазари в Централна и Източна Европа и Близкия изток.
URBO Studio е насочен към клиенти в сферите на туризма, атракциите, спорта, свободното време и управлението на събития. Основните функционалности включват модули за резервации, управление на канали, онлайн консиерж, онлайн плащания, електронни билети, решения за каси, контрол на достъпа и различни маркетингови инструменти за развитие на бизнеса.