Една от най-съществените промени по време на пандемията от COVID-19 е размиването на границите между работа и личен живот, поради нуждата да работим от вкъщи. Това налага компаниите да разработват нови ефективни програми за благосъстояние на своите служители. Причината е, че физическата изолация и несигурната икономика са допринесли за намаляване на психичното благосъстояние на хиляди работещи. Данните са от проучване на Adecco Group, озаглавено "Бъдещето на работата след COVID: Преодоляване на разделенията за споделен просперитет".
По-голямата част от анкетираните лидерите в компании заявяват, че се чувстват неподготвени да водят разговори за психичното благосъстояние на служителите си. 54% от тях споделят, че е трудно да предоставят ефективни съвети на хората си относно психическото им благополучие по време на пандемията. Едновременно с това, половината от мениджърите признават, че е трудно да преценят как се чувстват служителите им. 28% от служителите пък заявяват, че психичното им здраве се е влошило по време на пандемията.
Липсата на ефективни инструменти в мениджърските екипи за решаване на този проблем допълнително се засилва от очакванията на служителите, 80% от които са мнение, че техният работодател е отговорен за осигуряването на по-добър работен свят.
Според Adecco това изисква по-голям фокус върху подобряване на корпоративните програми за благосъстояние. В продължение на десетилетия много компании инвестираха основно в услуги или привилегии, базирани на удобства, като фитнес зали и маси за пинг-понг. С променената работна среда, те обаче не са приложими и им липсват ключовите елементи, необходими за дългосрочен успех.
Затова специалистите предлагат на организациите да помислят за един нов холистичен модел, който да е достатъчно устойчив и работещ в дългосрочен пан. Той осигурява цялостен подход към благосъстоянието на служителите, който обединява както управлението от горе надолу, така и обратната връзка от долу нагоре. Холистичният подход включва 4 елемента: психическото и физическото благосъстояние, социален аспект (способността на служителите да се свързват, да се ангажират с другите, да се приобщават) и не на последно място целта от съществуването на компанията, базирана на общи ценности и принципи, които служат като мотивация на служителите.
Например, компания, която е изправена пред липса на ангажираност сред служителите, може да установи, че основната нужда в екипите е по-добра подкрепа. За да постигне това, компанията може да внедри решения като:
- Организиране на дни, посветени на развитието на определени умения в служителите;
- Нови комуникационни канали за споделяне на новини и социални покани;
- Нова структурирана програма за насърчаване, свързана с менторство или психическо благосъстояние;
- Нови роли в екипа на компанията, които да се фокусират върху ангажираността и благополучие на служителите;
- Нови технологии и платформи, които да помогнат за увеличаването на благосъстояние на екипа.
Според Adecco такъв холистичен подход към корпоративното благосъстояние може да бъде ефективен за привличане, ангажиране и задържане на най-добрите таланти и подобряване на цялостното им представяне. В основата на успешните компании в пост пандемичния свят ще е точно осигуряването на възможности на служителите за поддържането на по-добър баланс между личния живот и успешната кариера.
Една от най-съществените промени по време на пандемията от COVID-19 е размиването на границите между работа и личен живот, поради нуждата да работим от вкъщи. Това налага компаниите да разработват нови ефективни програми за благосъстояние на своите служители. Причината е, че физическата изолация и несигурната икономика са допринесли за намаляване на психичното благосъстояние на хиляди работещи. Данните са от проучване на Adecco Group, озаглавено "Бъдещето на работата след COVID: Преодоляване на разделенията за споделен просперитет".
По-голямата част от анкетираните лидерите в компании заявяват, че се чувстват неподготвени да водят разговори за психичното благосъстояние на служителите си. 54% от тях споделят, че е трудно да предоставят ефективни съвети на хората си относно психическото им благополучие по време на пандемията. Едновременно с това, половината от мениджърите признават, че е трудно да преценят как се чувстват служителите им. 28% от служителите пък заявяват, че психичното им здраве се е влошило по време на пандемията.