DataArt обяви партньорство с Girls Who Code

Двете организации искат да създадат по-добри възможности за жените от технологичния бранш

Александър Главчев
739 прочитания

Софтуерната компания DataArt и Girls Who Code, образователна организация с нестопанска цел, обявиха партньорство. Според двете организации неговата цел е да създаде по-добри възможности за жените от технологичния бранш, както и постигане на диверсификация в ИТ сектора.

Двете организации вече работят съвместно по различни проекти, подпомагащи тази кауза.

Според DataArt данните показват, че само 25% от работните места в областта на информационните технологии се заемат от жени. Настоящото партньорство между DataArt и Girls Who Code е част от стремежа да се променят текущите тенденции и да се преодолее разликата между половете в ИТ сектора.

В DataArt жените заемат 31% от работните места, като компанията полага сериозни усилия, за да увеличи този процент. Girls Who Code (GWC) от своя страна си поставя за цел да подкрепи и увеличи броя на жените, работещи в сферата на информационните технологии в глобален план, като предостави възможност на младите дами да подобрят своите програмни умения за по-добра професионална реализация в съвременното технологично общество.

GWC се стреми към многообразие, справедливост и включване, независимо от пола, като тези принципи са основополагащи и за партньорството между двете организации.

Сътрудничеството между DataArt и Girls Who Code е фокусирано върху 3 основни проекта, по които вече се работи активно:

  • Съхранение на данни и управление на данни чрез Amazon Web Services (AWS), което да улесни дейността както на курсистите, така и на преподавателите, давайки възможност за проследяване на посещенията и показване на кариерните възможности.
  • Разработка и поддръжка на уебсайта girlswhocode.com, който служи като отправна точка за достъп от страна на курсисти и партньори.
  • Работа по HQ платформа hq.girlswhocode.com, даваща възможност за управление на курсове, дейности, програми и материали както за преподаватели, така и за курсисти, записали се за обучение в програмите на GWC. Платформата продължава да се разширява и развива и вече има над 200 000 регистрирани потребители.

"За нас е чест да работим с GWC и да подпомогнем дейността им с техническата експертиза, с която разполагат екипите ни. Споделяме тяхната кауза и се възхищаваме на тяхната мисия. Тъй като GWC вече има представителства и в Индия, Великобритания и Канада, имаме възможността да направим тяхната система международна, като ключовият приоритет е сигурността", заяви Юри Губин, директор по иновациите в DataArt.

От стартирането си през 2012 г., Girls Who Code вече обхваща 450 000 жени, учещи се да програмират, 90 000 от които са изцяло завършили обучението. През 2018 г. Girls Who Code бе обявена за най-иновативна организация с нестопанска цел в списъка на Fast Company.

Като мултинационална компания, DataArt също насърчава равенството между половете. Освен с Girls Who Code, компанията си сътрудничи тясно с различни инициативи и организации, сред които Women TechMakers , Python Community for Women, Toastmasters International и Geek Girls Carrots.

Софтуерната компания DataArt и Girls Who Code, образователна организация с нестопанска цел, обявиха партньорство. Според двете организации неговата цел е да създаде по-добри възможности за жените от технологичния бранш, както и постигане на диверсификация в ИТ сектора.

Двете организации вече работят съвместно по различни проекти, подпомагащи тази кауза.

Споразумението между съдружниците на стартъпа създава яснота в отношенията им
Съдържание за Адвокатско дружество "Динова, Русев и съдружници"
Tobel - управление на територията в умния град
Съдържание от Mapex

Най-новото





"Мусала Софт" откри офис в Кайро

"Мусала Софт" откри офис в Кайро

  • 0
  • 107





Още от Digitalk ›
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОК