Gartner: Как руската инвазия в Украйна въздейства на работната сила

geralt, PixaBay

Gartner: Как руската инвазия в Украйна въздейства на работната сила

Каква е ролята на мениджърите по човешки ресурси?

Александър Главчев
450 прочитания

© geralt, PixaBay


Тъй като руската инвазия в Украйна продължава да се развива на световната сцена, ръководителите на отделите по човешки ресурси (ЧР) по целия свят трябва да обмислят въздействието ѝ върху работната си сила, независимо от географското им местоположение. Александър Кирс, директор в Gartner, съветва как компаниите могат по-добре да помагат на служителите по време на голяма криза, като настоящата.

Каква роля играе ЧР по време на геополитически смущения?

За предприятията днес е много по-вероятно от всякога да се сблъскат с геополитически кризи, които засягат основните им операции. Докато директорите по човешки ресурси и други ръководители в сферата надали ще бъдат пряко отговорни за навигирането организациите през подобни събития, те играят редица значими поддържащи роли в подпомагането на служителите. Сред тях влизат осигуряване на физическа, психическа и емоционална безопасност на работниците, наблюдение и смекчаване на рисковете, свързани с таланта, и подпомагане при управлението на кризи и комуникации.

По време на криза изпълнението на всяка роля в човешките ресурси е неразривно свързано с успеха на други роли и отговорности. Например ЧР ръководителите не биха могли ефективно да гарантират безопасността на служителите, ако не могат да изпращат навременни вътрешни съобщения и ключова информация до правилните хора.

Служителите в Европа могат са изправени пред несигурност

Безопасността на служителите трябва да бъде първата грижа по време на война. Въпреки че много организации се фокусират тясно върху физическата безопасност, важно е да не се пренебрегва как геополитическите шокове могат да повлияят на психическото и емоционалното благополучие на служителите. Те може да имат семейства в засегнатия район, да свържат ситуацията с минали травми, да се сблъска с финансови трудности заради санкции или техни съществуващи психични състояния да се влошат. "Особено когато погледнете цялостна картина на благосъстоянието, дори безопасността на тези служители, които не са физически разположени в засегнатите райони, не е гарантирана."

Организациите трябва да дадат приоритет на служителите, които живеят или работят в Украйна или близките региони и са изправени пред физическа заплаха. "Помислете за използването на услуги за безопасност и евакуация на трети страни, за да ги измъкнете", призовава Кирс. "И независимо от местоположението на служителите, напомнете на тези, които се борят с психическо и емоционално здраве през тези времена, за програмите за подпомагане на служителите, които могат да им бъдат полезни."

Как ЧР ръководителите могат да подкрепят останалите мениджъри

"Важно е да запомните, че хората вече са подтиснати физически, финансово и емоционално след две години на последователни прекъсвания. Руското нахлуване в Украйна може да окаже допълнително влияние върху живота на служителите и по-конкретно на мениджърите. Мениджърите носят значително по-високо ниво на тежест, тъй като жонглират своите мисли и чувства с тези на преките си подчинени."

Според Gartner ролята на директорите по човешки ресурси е да помагат мениджърите да подкрепят и овластяват хората около тях, без да пренебрегват собственото си здраве и безопасност. Това означава осигуряване на адекватно обучение и подкрепа. "Изпращайте съобщения, които подчертават специфични за мениджъра системи за поддръжка и идеи за подпомагане на техните преки подчинени. Увеличете обучителни материали и ресурси, за да помогнете на мениджърите да намерят правилния баланс между съпричастност и разбиране, без да се опитват да поемат ролята на съветник по психично здраве, което те не са обучени да правят."

Не на последно място те трябва да очертаят предизвикателствата, пред които служителите са изправени пред висшите лидери, за да им напомнят, че това са просто работници - те също са хора. Задължение на организацията е да подкрепя своите служители възможно най-добре, докато се опитва да се справи с тези събития, тъй като нито служителите, нито организацията могат да решат кризата директно.

Как ЧР може да комуникира настроенията, свързани с Украйна

Много служители искат да получат по-добра представа за това как тяхната организация реагира на руската инвазия в Украйна. Тъй като световните събития се развиват непрекъснато, ефективната комуникация както с вътрешната, така и с външната публика е от съществено значение, посочва анализаторът в Gartner. Основните точки за споделяне включват:

  • Съобщения до служители, намиращи се в засегнатите райони (в случая Русия, Украйна и околните страни) чиято физическа безопасност може да бъде застрашена;
  • Съобщения до служителите за наличните мерки за поддръжка;
  • Съобщения, които информират служителите по-общо за действията, които организацията предприема в отговор на кризата;
  • Съобщения до членове на семейства или други контакти за спешни случаи на служители, които може да са били засегнати.

"Работете с вашите колеги в комуникациите, за да определите точно каква информация трябва да чуят служителите и да развиете посланията", съветва Александър Кирс. "Ключово за всички организации, особено когато нещата се променят с всеки час, ще бъде гъвкавостта за адаптиране на реакциите им с развитието на ситуацията."

Тъй като руската инвазия в Украйна продължава да се развива на световната сцена, ръководителите на отделите по човешки ресурси (ЧР) по целия свят трябва да обмислят въздействието ѝ върху работната си сила, независимо от географското им местоположение. Александър Кирс, директор в Gartner, съветва как компаниите могат по-добре да помагат на служителите по време на голяма криза, като настоящата.

Каква роля играе ЧР по време на геополитически смущения?

За предприятията днес е много по-вероятно от всякога да се сблъскат с геополитически кризи, които засягат основните им операции. Докато директорите по човешки ресурси и други ръководители в сферата надали ще бъдат пряко отговорни за навигирането организациите през подобни събития, те играят редица значими поддържащи роли в подпомагането на служителите. Сред тях влизат осигуряване на физическа, психическа и емоционална безопасност на работниците, наблюдение и смекчаване на рисковете, свързани с таланта, и подпомагане при управлението на кризи и комуникации.

По време на криза изпълнението на всяка роля в човешките ресурси е неразривно свързано с успеха на други роли и отговорности. Например ЧР ръководителите не биха могли ефективно да гарантират безопасността на служителите, ако не могат да изпращат навременни вътрешни съобщения и ключова информация до правилните хора.

Служителите в Европа могат са изправени пред несигурност

Безопасността на служителите трябва да бъде първата грижа по време на война. Въпреки че много организации се фокусират тясно върху физическата безопасност, важно е да не се пренебрегва как геополитическите шокове могат да повлияят на психическото и емоционалното благополучие на служителите. Те може да имат семейства в засегнатия район, да свържат ситуацията с минали травми, да се сблъска с финансови трудности заради санкции или техни съществуващи психични състояния да се влошат. "Особено когато погледнете цялостна картина на благосъстоянието, дори безопасността на тези служители, които не са физически разположени в засегнатите райони, не е гарантирана."

Най-новото









Руски чиновници със забрана да използват iPhone

Руски чиновници със забрана да използват iPhone

  • 0
  • 165

Още от Digitalk ›
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОК