89% от служителите глобално не са уверени в уменията си за работа с данни

Pixabay.com
ds_30

89% от служителите глобално не са уверени в уменията си за работа с данни

Същевременно информационната грамотност ще бъде най-търсеното умение до 2030

Мария Динкова
746 прочитания

Pixabay.com

© ds_30


Само 11% от служителите са напълно уверени в своите умения за работа с данни. Въпреки че тези умения се приемат като критични за успеха на компаниите, според мнозинството от бизнес лидерите придобиването на информационна грамотност е повече отговорност на самите служителите, отколкото на работодателя или образователните институции.

Това показват данните от доклада Data Literacy: The Upskilling Evolution, разработен от Qlik в партньорство с The Future Labs. Той е базиран на проучване сред над 1200 глобални мениджъри и 6 хил. служителите. Според експертите в момента организациите преминават от пасивно потребление на данни към активни анализи, при които данните се интегрират в работните практики, за да активират незабавни действия. На този фон докладът предвижда как ще се променят изискванията към уменията и професионалните възможности на кадрите.

Информационна грамотност

Проучването показва, че както бизнес лидерите, така и служителите предвиждат информационната грамотност - определяна като способността да се четат, обработват, анализират и обясняват данни - да бъде най-търсенето умение до 2030. Според 85% от мениджърите то ще бъде толкова ключово в бъдеще, както е способността да се работи с компютър днес.

Освен това резултатите разкриват, че за служителите използването на данните и важността им при взимането на решения се е удвоила през последната година, а 89% от мениджърите очакват екипите им да обясняват как данните са мотивирали техните решения.

Същевременно преминаването към ориентирано спрямо данните и автоматизирано работно място създава множество възможности за кадрите с информационна грамотност. Всички анкетирани бизнес лидери признават, че биха предложи увеличение на заплатата - средно с 26% - на кандидатите, които демонстрират подобни умения.

Оказва се обаче, че организациите, които предлагат обучение в тази насока, ги насочват към специфични роли, свързани с данните (58%), като анализатор на данни и учен по данните. Само 1 от 10 компании предоставя такива курсове на своите служители в сферата на човешките ресурси, финансите и маркетинга (съответно 12%, 11% и 10%), въпреки че повече от две трети от кадрите в тези отдели вече се нуждаят от информационна грамотност да изпълняват задълженията си (70%, 74% и 64% съответно).

В тази връзка не е изненадващо, че 78% от служителите инвестират личното си време и средства, за да подобрят своята квалификация, като средно посвещават на това почти 7 часа на месец и 2800 долара на година. В допълнение 35% от кадрите са напуснали настоящата си работа през последните 12 месеца, защото работодателят им не е предлагал достатъчно възможности за подобряване на уменията и обучение.

Авторите на проучването коментират, че през последните няколко години компаниите инвестират усилено в дигитализация, а това променя достъпността до данните и съответно работните места. Именно интегрирането на модерни платформи разкрива съществуването в момента на една голяма и разширяваща се пропаст в уменията за работа с информация.

"За да се превърне една организация в задвижвана от данните, при която служителите редовно използват данни и анализи, за да взимат по-добри решения и да предприемат информирани действия, бизнес лидерите трябва да правят инвестиции в повишаване на квалификацията на всяка роля", коментира Пол Барт, глобален ръководител "Информационна грамотност" в Qlik.

Само 11% от служителите са напълно уверени в своите умения за работа с данни. Въпреки че тези умения се приемат като критични за успеха на компаниите, според мнозинството от бизнес лидерите придобиването на информационна грамотност е повече отговорност на самите служителите, отколкото на работодателя или образователните институции.

Това показват данните от доклада Data Literacy: The Upskilling Evolution, разработен от Qlik в партньорство с The Future Labs. Той е базиран на проучване сред над 1200 глобални мениджъри и 6 хил. служителите. Според експертите в момента организациите преминават от пасивно потребление на данни към активни анализи, при които данните се интегрират в работните практики, за да активират незабавни действия. На този фон докладът предвижда как ще се променят изискванията към уменията и професионалните възможности на кадрите.

Най-новото

Google инвестира в стартъпа Anthropic, ще конкурира ChatGPT

Google инвестира в стартъпа Anthropic, ще конкурира ChatGPT

  • 0
  • 195









Още от Digitalk ›
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОК