''А1 България''

УНСС и А1 са обучили 54 студенти в съвместната бизнес академия

Компаниите все повече се включват в практически обучения за различни специалности

Владимир Владков

''А1 България''


54 студенти от Университета за национално и световно стопанство (УНСС) са завършили успешно програмата на "А1 Бизнес академия", организирана съвместно с университета в началото на тази година. Те са постигнали над 85% успеваемост на тестовете след всяко от практическите обучения по програмата и са получили сертификат за своите резултати. За участие в академията са кандидатствали над 100 студенти от втори, трети и четвърти курс и магистърската програма на УНСС. 84 от тях са поканени да се включат в тримесечното специализирано обучение.

Стремежът на компанията е чрез тази съвместна програма да бъде постигнато по-добро взаимодействие между бизнеса и академичните среди, включително чрез структурирани теоретични и практически обучения. През трите месеца на "А1 Бизнес академия" 23 лектори от телекомуникационната компания са преподавали на студентите, разпределени в четири направления - "Финанси", "Маркетинг", "Човешки ресурси" и "Икономика/Търговия". Програмата включва 22 професионални теми и 6 специализирани обучения, насочени към подобряване и на социалните умения на студентите, допълват от А1.

На практика това е втората подобна инициатива на А1, която провежда за четвърта поредна година и Лятна академия, при която студентите работят по конкретни проекти в самата компания, разбира се, под ръководството на ментор. "Най-добре представилите се участници в "A1 Бизнес академия" ще имат възможност да се включат в Лятната академия на А1", заявяват от оператора.

Технически, но и икономически умения

Недостигът на инженерни кадри и технически и софтуерни специалисти, както и на практически умения у завършващите студенти, накара много от компаниите да организират собствени обучителни програми, в които да запознаят младите хора с конкретните нужди на бизнеса. На Форума за кариерно развитие на ФМИ всички участващи фирми представиха разнообразни възможности за съчетаване на теоретичното и практическо обучение в университетите с работа по реални проекти и възможности за дългосрочен стаж.

Това важи и за програмата на А1, като студентите с интереси в областта на финансите са се обучавали в сферата на счетоводството, включително по отношение приходи и разходи, финансови отчети и контролинг среда. Други са се запознали с различни похвати при изграждане на успешен бранд в дигитална среда, дигиталната реклама и развиване на бранда в социалните мрежи. В програмата са били предвидени и обучения за развитие на работодателска марка, привличане на таланти и изграждането на програми за развитие и обучение. А специалистите на А1, преподаващи в направление "Икономика/Търговия", са обяснявали спецификата на бизнеса с ИКТ услуги и IoT решения, както и за работа с малки, средни и големи предприятия.

Подобни сътрудничества развиват и останалите телекомуникационни оператори. През април т.г. СУ "Св. Климент Охридски" сключи споразумение с Yettel за обучение в магистърска програма "Отговорно и устойчиво управление" на ESG академия към Стопанския факултет. Yettel ще осигурява информация за реални казуси от своята практика, които ще бъдат включени в учебния процес, и ще помогне за обновяване на учебните планове по дисциплините, преподавани в програмата.

Същевременно Vivacom организира от 11 години своята Техническа академия съвместно с ТУ - София, като обучението е през цялата учебна година. Някои от курсовете са тясно специализирани и технологични, а други са свързани с управление на проекти, технически английски език, разработване на продукти и услуги, правна рамка и регулация на телекомуникациите, бизнес комуникации и др.

54 студенти от Университета за национално и световно стопанство (УНСС) са завършили успешно програмата на "А1 Бизнес академия", организирана съвместно с университета в началото на тази година. Те са постигнали над 85% успеваемост на тестовете след всяко от практическите обучения по програмата и са получили сертификат за своите резултати. За участие в академията са кандидатствали над 100 студенти от втори, трети и четвърти курс и магистърската програма на УНСС. 84 от тях са поканени да се включат в тримесечното специализирано обучение.

Стремежът на компанията е чрез тази съвместна програма да бъде постигнато по-добро взаимодействие между бизнеса и академичните среди, включително чрез структурирани теоретични и практически обучения. През трите месеца на "А1 Бизнес академия" 23 лектори от телекомуникационната компания са преподавали на студентите, разпределени в четири направления - "Финанси", "Маркетинг", "Човешки ресурси" и "Икономика/Търговия". Програмата включва 22 професионални теми и 6 специализирани обучения, насочени към подобряване и на социалните умения на студентите, допълват от А1.

Най-новото










Още от Digitalk ›
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОК