43% от служителите възнамеряват да напуснат до 12 месеца

43% от служителите възнамеряват да напуснат до 12 месеца

По-високото възнаграждение е основен мотив при търсенето на нова работа, показва проучването EY-Work Reimagined

Майя Бойчева-Манолчева
797 прочитания

43% от служителите възнамеряват да напуснат настоящата си работа през следващите 12 месеца, показва наскоро проведено проучване на EY-Work Reimagined, което обхваща 1575 работодатели и над 17 000 служители в 22 страни и 26 индустриални сектора. За сравнение - при миналогодишното изследване само 7% са заявили, че биха напуснали.

По-високото възнаграждение е основен мотив при търсенето на нова работа за 35% от допитаните. За 32% водещ стимул е по-гъвкавото работно място и време, а 25% споделят, че търсят израстване в кариерата. В същото време представата на работодателите защо служителите напускат е съвсем друга. 36% от тях определят като водеща причина за търсенето на нова работа, нивото на инвестиции в обучение и умения. Гъвкавият работен процес и местоположение е вторият критерий според 35% от работодателите, а осигуряването на добро психическо благосъстояние и безопасност на служителите - според 32%.

Заплати по време на инфлация

Анализаторите са категорични, че нарастващата инфлация, по-широкото прилагане на модела на отдалечената работа и по-ниските бариери за намиране на нова работа са допринесли сериозно за това служителите да очакват увеличение на заплащането (според 79% от анкетираните). 83% от работодателите също смятат, че пандемията е ускорила необходимостта от промени в политиките за възнаграждения, включително компенсациите, социалните разходи, разходите, инвестирани в програми за поддържане на благосъстоянието на служителите, платения отпуск и други. В същото време обаче за работодателите заплатата във времената на инфлация представлява фиксиран разход и само 18% от тях вярват, че е необходимо нейното увеличение. Това показва пълно разминаване между това, което служителите търсят, и това, което работодателите възнамеряват да направят.

"Рекорден брой служители в световен мащаб напуснаха работодателите си през последните две години (т.нар. голямо напускане) най-вече защото приоритизираха свободата за това откъде и кога работят и не по-малко - преоцениха отношенията си с мениджмънта/екипите, както и наличните им възможностите за кариерно израстване. Най-общо хората останаха повече време насаме със себе си и стигнаха до екзистенциални отговори на въпроси, за които не са имали време да мислят преди пандемията", коментира Светлана Митрова, редактор в "Капитал Кариери". Според нея масовото навлизане на дистанционната работа и фактът, че бизнесът е уязвим поради продължаващата несигурност за бъдещето, вдъхна смелост на хората да вземат съдбоносни кариерни решения в доста неприятен за компаниите момент.

Не по-малка е ролята и на финансовата несигурност, породена от инфлацията. "Пандемията само даде началото на финансовите притеснения и несигурност сред всички. Но рекордната инфлация, която се вихри с невероятно скорост по цял свят, прави животът на работещите в нашата най-бедна европейска държава още по-труден. Сега хората очакват подкрепа от работодателите си", коментира още Светлана Митрова.

В САЩ най-голяма готовност за напускане декларират служителите от поколението Z и милениълите (53%), както и заетите в технологичния и хардуерния сектор (60%).

За или против хибридната работа

Разминаване на мненията на работодателите и служителите има и по отношение на ролята на хибридната работа върху кариерното развитие. Според 72% от работодателите новият модел ще постави някои от служителите в неизгодна позиция. Много по-малко (56%) са работниците, които смятат, че това е възможно да се случи.

Хибридната работа остава приоритет за служителите и въпреки че нежеланието да работят дистанционно е намаляло (от 34% на 20%), повечето (80%) искат да работят дистанционно поне два дни в седмицата. 22% са работодателите, които искат присъствие в офиса през 5-те работни дни в седмицата.

По-добра корпоративна култура и производителност

Проучването на EY разкрива, че 32% от работодателите са успели да подобрят както корпоративната култура, така и производителността в компаниите си. Разковничето на успеха според тях е в осигуряването на споделено разбиране за проблемите и стратегиите в компанията (94%) от страна на лидерите. Другите двигатели на успеха включват хибридната работа (90%), инвестициите в удобства (39%) и подобряване на технологиите на работното място (45%), както и предоставянето на служителите на по-голяма самостоятелност (44%).

"Работодателите както в България, така и по света ще трябва да се адаптират към променените модели на работа и нужди на служителите. Намирането на правилния баланс между очакванията на служителите, реалностите на пазара и възможностите на компаниите са в основата на успешната стратегия за задържането на служителите", сподели Милена Благоева от EY. Според нея допълнително предизвикателство за работодателите е и структуриране на новите модели на работа по начин, който съответства на текущата законодателна рамка.

Стратегия за умения

58% от работодателите, участвали в проучването, смятат, че е много важно компанията да има дългосрочна стратегия, за да си подсигури служители със специфични умения, необходими за развитието на бизнеса. 3/4 от тях също споделят, че са готови да наемат служители от други страни и да им позволят да работят отвсякъде, ако не намират подходящи кадри на родния пазар. 21% от анкетираните работодатели смятат, че подобряването на възможностите за придобиване на нови умения и знания ще помогне за справяне с текучеството на персонал.

Снимка: Pixabay.com

43% от служителите възнамеряват да напуснат настоящата си работа през следващите 12 месеца, показва наскоро проведено проучване на EY-Work Reimagined, което обхваща 1575 работодатели и над 17 000 служители в 22 страни и 26 индустриални сектора. За сравнение - при миналогодишното изследване само 7% са заявили, че биха напуснали.

По-високото възнаграждение е основен мотив при търсенето на нова работа за 35% от допитаните. За 32% водещ стимул е по-гъвкавото работно място и време, а 25% споделят, че търсят израстване в кариерата. В същото време представата на работодателите защо служителите напускат е съвсем друга. 36% от тях определят като водеща причина за търсенето на нова работа, нивото на инвестиции в обучение и умения. Гъвкавият работен процес и местоположение е вторият критерий според 35% от работодателите, а осигуряването на добро психическо благосъстояние и безопасност на служителите - според 32%.

Най-новото





"Алтерко" ще разработва персонализиран Shelly чип

"Алтерко" ще разработва персонализиран Shelly чип

  • 0
  • 352





Още от Digitalk ›
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОК