Три нови български училища - ПМГ "Емануил Иванов", Кюстендил, ОУ "Никола Обретенов", гр. Русе и СУ "Иван Вазов", гр. Вършец, с деца в риск от социално изключване започват работа с програмата на Intel "Умения за иновации" (Skills for Innovation). Меморандум за съвместна работа е сключен и между училищата и Център за творческо обучение, който реализира проекта в България.
Участващите учебни заведения имат висок процент ученици с риск от отпадане и социално изключване - деца от етнически малцинства, от социално слаби семейства, деца с различен социален статус и в неравностойно положение.
Когато става дума за ученици в неравностойно положение, чийто майчин език не е български и не са обект на систематичен подход по отношения на образованието си, тяхното обучение винаги ще бъде повече или по-малко трудно, особено по STEM предмети, където се занимават с абстрактни теми и сложни теоретични концепции. Често трудностите, които тези деца срещат в училище, ги обезсърчават и те буквално спират да учат. Затова и в рамките на инициативата Intel предоставя финансиране за обучения и устройства за учители и ученици в училищата, както и готови уроци за STEM и проектно базирано обучение.
Програмата, по която се реализира проектът, се нарича "Насърчаване на STEM образование и насърчаване на цифровата готовност и приобщаване на учащи в неравностойно положение чрез смислено използване на технологиите." Нейните основни приоритети са четири - приобщаващо (STEM) образование; насърчаване на цифровата готовност; минимизиране на цифровото разделение; позволяване на положителна промяна в образованието чрез иновативни технологии. Предстои учебните заведения да подготвят училищните екипи за внедряване на програмата "Умения за иновации", да обучат учители, да подготвят подходяща образователна среда за проектно базирано обучение в STEM и да създадат добри практики за включване на ученици от всякакъв етнос и социален статус във висококачествени образователни дейности в направление STEM.
"Умения за иновации" на Intel - технологиите в помощ на учениците

"Инициативата Intel Skills for Innovation Initiative (SFI) дава възможност на ръководители и преподавателите да възприемат технологии за създаване на иновативни учебни преживявания, които активно ангажират учениците във всички учебни среди - виртуални, училищни или смесени. Като вдъхновява учители и ученици да разгърнат пълния си потенциал чрез технологично поддържан и базиран на умения подход, инициативата Intel SFI им помага да увеличат максимално резултатите от обучението и да се подготвят за един променящ се свят, доминиран от технологиите", обясняват от технологичния гигант в сайта на програмата.
За целта е разработена рамка в четири основни стъпки - план, опит, тренировки, разгръщане. В първата фаза организациите трябва да осъзнаят новите изисквания в посока умения в следпандемичната среда и да преосмислят ролята на технологиите в образователната система с оглед на насърчаването на тяхното придобиване. В нея се обединяват заинтересованите страни и се създава план за действие.
Следва натрупването на опит чрез използване на технологии за изграждане на умения в действителната учебна среда. В рамките на тази фаза се определят и най-добрите практики за по-широко приемане.
По време на тренировъчния етап се развиват компетенциите на преподавателите, което улеснява развитието на умения от по-висок порядък у техните ученици, а финалния - разгръщане, е посветен на имплементацията на технологично поддържани модели на обучение в цялата образователна система.
Платформата Intel Skills for Innovation Initiative разполага със 140 часа съдържание, насочено към основното и средното образование, и обхваща както STEM сегмента, така и езикови и хуманитарни предмети. Съдържанието покрива изискванията на основните глобални стандарти за учебни програми.
Три нови български училища - ПМГ "Емануил Иванов", Кюстендил, ОУ "Никола Обретенов", гр. Русе и СУ "Иван Вазов", гр. Вършец, с деца в риск от социално изключване започват работа с програмата на Intel "Умения за иновации" (Skills for Innovation). Меморандум за съвместна работа е сключен и между училищата и Център за творческо обучение, който реализира проекта в България.
Участващите учебни заведения имат висок процент ученици с риск от отпадане и социално изключване - деца от етнически малцинства, от социално слаби семейства, деца с различен социален статус и в неравностойно положение.