"Базар на професиите" ще ориентира кариерно учениците за осма поредна година

"Базар на професиите" ще ориентира кариерно учениците за осма поредна година

Владимир Владков
402 прочитания

Динамиката на развитие на бизнеса, професиите и цялото общество днес е по-голяма от всякога, традиционните компании преминават с бързи крачки в дигиталното пространство, включително в метавселената, а дистанционната работа и обучение се превърнаха в масова практика. В тази несигурна среда много ученици и техните родители се колебаят какво точно да учат и какви знания и умения ще са полезни при бъдещото им професионално развитие.

Именно върху ранното кариерно ориентиране е фокусиран "Базар на професиите", организиран за осма поредна година от Българската мрежа на Глобалния договор на ООН (БМГД). Събитието е със свободен вход, като се провежда на 25 и 26 ноември в "София тех парк". На него ученици и младежи на различна възраст (от 10 до 23 години) се срещат с представители на компании от различни сектори, включително за разработка на софтуер, геймърската индустрия, енергетиката, минното дело, банковия сектор, търговията и др.

"Базар на професиите" е продължение на инициативата "Гордея се с труда на моите родители", в която се включиха компаниите от споменатите сектори. На събитието се представят възможностите за развитие в набиращи популярност професии като машинен инженер, използващ 3D прототипиране, инфлуенсър маркетинг, учен за данни (data scientist), подкастър, както и редица традиционни, но значими за обществото професии като лекар, учител, писател, журналист, агроном, геолог, енергиен инженер.

Събитието е хибриден формат, като през двата дена освен разговори на щандовете на участващите компании са организирани и над 20 лекции, а освен са предвидени възможности за интернет предаване на живо на част от представянията и разговорите, което разширява достъпа до повече деца и младежи.

"Тенденциите в обществото ни ясно показват нуждата от кариерно ориентиране. Над 331 000 млади хора в България на възраст от 15 до 34 години нито работят, нито учат, а над 50 на сто от завършилите висше образование не работят по специалността си. Връзката образование - бизнес все още не е достатъчно силна", посочва Дарина Георгиева, изпълнителен директор на Българската мрежа на Глобалния договор на ООН. Според нея изложението се опитва да даде отговор на тези тревожни тенденции, като досегашните издания на проекта са помогнали на редица младежи да направят съзнателен избор за своето образование и бъдещата си професия именно след разговори със специалистите на "Базара на професиите".

Сред участващите тази година компании са "Асарел Медет", "Кауфланд България", "Кока Кола ХБК", "VMware България", "Овергаз", "ТехноЛогика", "Фесто Производство", "Schneider Electric България" и др.

Динамиката на развитие на бизнеса, професиите и цялото общество днес е по-голяма от всякога, традиционните компании преминават с бързи крачки в дигиталното пространство, включително в метавселената, а дистанционната работа и обучение се превърнаха в масова практика. В тази несигурна среда много ученици и техните родители се колебаят какво точно да учат и какви знания и умения ще са полезни при бъдещото им професионално развитие.

Именно върху ранното кариерно ориентиране е фокусиран "Базар на професиите", организиран за осма поредна година от Българската мрежа на Глобалния договор на ООН (БМГД). Събитието е със свободен вход, като се провежда на 25 и 26 ноември в "София тех парк". На него ученици и младежи на различна възраст (от 10 до 23 години) се срещат с представители на компании от различни сектори, включително за разработка на софтуер, геймърската индустрия, енергетиката, минното дело, банковия сектор, търговията и др.

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОК