Изкуствен интелект скоро ще подбира кандидатите за работа

Pixabay.com
Eluj

Изкуствен интелект скоро ще подбира кандидатите за работа

Ползите от AI се простират отвъд ефективността и тактическите елементи на придобиването на таланти

Владимир Владков
360 прочитания

Pixabay.com

© Eluj


Компаниите все още се стремят да запълнят квалифицираните работни позиции, затова мнозина се обръщат към изкуствения интелект, който да намери, интервюира и съпостави кандидатите с така необходимите ценни умения.

На фона на текущата вълна от съкращения в редица технологични гиганти, причинено от безразборното увеличаване на персонала заради внезапния скок на бизнес нуждите, предизвикани от пандемията, организациите сега се фокусират отново върху качеството на наемане. Използването на изкуствен интелект подпомага тези усилия.

Поне 35% от компаниите очакват да използват базиран на изкуствен интелект софтуер и услуги за привличане на таланти, за да подпомогнат избора и интервюирането на кандидати за работа през следващата година, показва проучване на онлайн услугата Modern Hire. Почти три от всеки четири организации са увеличили разходите си технологии за привличане на таланти през 2022 г., а 70% планират да продължат да инвестират в тази насока и през 2023 г., дори ако настъпи рецесия.

Наскоро изкуственият интелект беше приложен при задача за създаване на заявки за работа и подобни материали, споделени от работодателя, които да са неутрални по отношение на пол и етническа принадлежност. Целта бе да се премахнат възможно най-много човешки пристрастия при наемане на работа.

Промяната идва след като нивото на безработица в САЩ спадна през миналия месец до едва 3,5%, а в технологичният сектор тя е само 1,8%. Това затруднява организациите да наемат най-талантливите кадри, въпреки че много компании освобождават работници, наети набързо по време на пандемията от COVID-19. Много организации побързаха да наемат служители за справяне с бизнес задачи като проекти за дигитализация, разпределена работна сила и внедряване на платформи за анализ на данни и бизнес анализи. В много случаи компаниите занижиха стандартите си за наемане, привличайки всеки, който отговаря на минималните работни квалификации.

Сега откриването на висококачествени кандидати и бързото вземане на решения за наемане стават критично важни и това налага "впрягане" и на силите на изкуствения интелект. Във всички случаи специалистите по подбор на персонал се нуждаят от по-добри инструменти, за да бъдат ефективни при намирането на подходящи кандидати и да си гарантират, че интервютата се използват ефективно, както и че кандидатите са добре подбрани предварително.

През 2023 г. се очаква засилено търсене на качествени кадри, което може да включва наемане на служители без висше образование, но които да имат страст и стремеж да се учат на работното място.

Въпреки това над 49% от кандидатите отказват дадено предложение за работа заради лоши изживявания при процеса за набиране на персонал, показва проучването "Future of Recruiting" на PwC. Наред с подобряването на изживяването при интервюиране на кандидати, организациите се нуждаят от кандидати с по-високо качество, които също са по-склонни да останат, затова те се обръщат към изкуствения интелект, за да намерят, подберат и дори да ухажват подходящите кандидати.

Все пак когато договарят пакета за съответната позиция (заплати, бонуси, пенсионни фондове и други привилегии) или приемат официални оферти, хората казват, че предпочитат личните срещи пред чатботове. "Технологията играе и трябва да играе съществена роля при набирането на персонал, обясняват от PwC. - Но се стремете към човешката страна. Когато става въпрос за изслушване от специалист по набиране на персонал, например, търсещите работа казват, че предпочитат e-поща или телефонни обаждания пред чатботове или роботизирани обаждания (т.е. технологии, които карат реални хора да отговарят на списък от въпроси)."

Според петия годишен доклад Modern Hire "Hiring Report", 21% от компаниите заменят досегашните си технологични решения, търсейки система, разчитаща на изкуствен интелект. Изкуственият интелект помага на компаниите да подобрят ефективността, както и качеството и изживяванията на наемането на нови кадри. "AI се състои от подмножества, които включват машинно обучение (ML) и дълбоко обучение (подмножество от ML). Машинното обучение позволява на компаниите да използват структурирани данни за прогнозиране на резултатите.

От друга страна, дълбокото обучение позволява на компаниите да използват неструктурирани данни и текст и реч в свободна форма, за да предоставят по-точна информация и прозрения, обясняват авторите на доклада. - Използването на дълбоко обучение и неструктурирани данни дава на организациите конкурентно предимство. Това означава, че системата не е просто програмирана да изпълнява конкретна задача, а може да се учи самостоятелно", допълват от Modern Hire.

Същевременно ползите от изкуствения интелект се простират отвъд ефективността и тактическите елементи на придобиването на таланти. "Когато се използва правилно, AI може да подобри качеството на наемане, както и многообразието и усилията за приобщаване", допълват анализаторите.

Компаниите все още се стремят да запълнят квалифицираните работни позиции, затова мнозина се обръщат към изкуствения интелект, който да намери, интервюира и съпостави кандидатите с така необходимите ценни умения.

На фона на текущата вълна от съкращения в редица технологични гиганти, причинено от безразборното увеличаване на персонала заради внезапния скок на бизнес нуждите, предизвикани от пандемията, организациите сега се фокусират отново върху качеството на наемане. Използването на изкуствен интелект подпомага тези усилия.

Най-новото

Нов 5G чипсет на Qualcomm ще обслужва по-малки IoT устройства

Нов 5G чипсет на Qualcomm ще обслужва по-малки IoT устройства

  • 0
  • 10


НОИ ще дигитализира пенсионните производства

НОИ ще дигитализира пенсионните производства

  • 0
  • 184

"Kyndryl България" навърши една година

"Kyndryl България" навърши една година

  • 0
  • 215

Microsoft интегрира ChatGPT в своята търсачка Bing

Microsoft интегрира ChatGPT в своята търсачка Bing

  • 0
  • 106





Още от Digitalk ›
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОК