Pixabay.com
Deepanker Verma

Шефът на Spotify обяви, че съкращава 600 служители

Съкращенията обхващат 6% от персонала на компанията, напуска и директорът за съдържанието Даун Остроф

Владимир Владков

Pixabay.com

© Deepanker Verma


Spotify ще освободи около 6 на сто от своя персонал, който в целия свят е малко над 9800, като съкращенията бяха обявени от главния изпълнителен директор на компанията Даниел Ек. Това означава, че малко под 600 служители ще напуснат Spotify, тръгва си и Даун Остроф, който ръководеше отдела за съдържание и реклами и бе в основата на растящия бизнес с подкасти на компанията.

Съкращенията, които не подминаха и Spotify, са поредните в технологичния сектор, който сякаш се подготвя за глобална икономическа криза. Google също обяви планове да съкрати около 12 хиляди служители миналия месец, а преди това такава стъпка предприеха Amazon, Microsoft и Meta.

Ек обяви съкращенията като част от организационно преструктуриране, което има за цел да повиши ефективността, да намали разходите и да ускори вземането на решения. "Като част от тези усилия и за да направим разходите си в по-оптимални, взехме трудното, но необходимо решение да намалим броя на служителите си", пише той.

Засегнатите служители ще бъдат информирани "през следващите няколко часа" и ще получат средно по 5 месеца обезщетение, като през този период компанията ще продължи да покрива разходите им за здравеопазване.

"Като хвърля поглед назад, явно съм бил твърде амбициозен да инвестирам преди растежа на приходите ни, допълва Ек. - Както много други лидери, и аз се надявах да поддържам силния попътен вятър след пандемията и вярвах, че нашият широк глобален бизнес и по-малкият риск от въздействието на забавяне на рекламите ще ни заобиколят", пише още Ек.

Въпреки че Spotify е най-голямата услуга за поточно предаване на музика в света, досега тя се фокусираше върху растежа, а не върху реализирането на печалба на тримесечна база. През последните години компанията инвестира сериозно в подкасти, а напоследък и в аудиокниги в опит да насочи потребителите към своята платформа. При последния си доклад Spotify отчете 195 милиона премиум абонати и 456 милиона активни потребители месечно.

При последните тримесечни финансови резултати общите приходи на Spotify са 3 милиарда евро (увеличение с 21% на годишна база), като 2,7 милиарда евро са от премиум абонати, а приходите от реклами са на стойност 385 милиона евро. Компанията обаче отчете оперативна загуба от 228 милиона евро за тримесечието.

Наскоро компанията заедно с Deezer и други големи европейски доставчици на цифрови услуги се обърнаха към Европейската комисия, призовавайки я да предприеме действия по отношение на антиконкурентните практики на Apple.

Spotify ще освободи около 6 на сто от своя персонал, който в целия свят е малко над 9800, като съкращенията бяха обявени от главния изпълнителен директор на компанията Даниел Ек. Това означава, че малко под 600 служители ще напуснат Spotify, тръгва си и Даун Остроф, който ръководеше отдела за съдържание и реклами и бе в основата на растящия бизнес с подкасти на компанията.

Съкращенията, които не подминаха и Spotify, са поредните в технологичния сектор, който сякаш се подготвя за глобална икономическа криза. Google също обяви планове да съкрати около 12 хиляди служители миналия месец, а преди това такава стъпка предприеха Amazon, Microsoft и Meta.

Най-новото








Дали 2023 ще бъде годината на стартъпите в инфраструктурата

Дали 2023 ще бъде годината на стартъпите в инфраструктурата

  • 0


Още от Digitalk ›
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОК