Уменията - съчетание от квалификации, компетенции и способности, се превръщат в новата валута в професионалния живот както за работниците, така и за работодателите. Тъй като работата все повече се извършва в рамките на проекти, става все по-важно в екипите по проекти да се назначават хора, които имат правилната комбинация от опит и умения. От гледна точка на работниците тяхната лична пазарна стойност се увеличава, колкото повече умения могат да покажат.
Следствие от това развитие е, че все повече компании не използват работните профили като еталон за професионалната компетентност в собствените си редици, а по-скоро уменията, и съответно се опитват да разширят набора от умения на своите служители колкото е възможно повече. Вече няма съмнение, че тази промяна си заслужава. Според проучване на Deloitte компаниите, които възприемат подход, базиран на умения, за развитие на своята работна сила, са с 63 процента по-склонни постоянно да подобряват своите бизнес цели или да постигнат високи нива на удовлетвореност на клиентите.
Служителите наблягат върху разширяването на набора от умения. Според Асоциацията на човешките ресурси на САЩ (SHRM) повече от три четвърти от работниците вярват, че продължаващото учене и развитие е ключов фактор за оставане в компанията. Ако лидерите не обърнат достатъчно внимание на това желание, те рискуват да загубят талант и ценни професионалисти.
Изкуственият интелект помага при анализа на уменията
На практика по-нататъшното обучение и развитие на служителите не е лесен въпрос, особено ако разширяването на наборите от умения трябва да се предприеме целенасочено. За да се състави правилната програма за обучение на един служител и да се очертае правилната кариера, трябва да се събере много информация - не само от HR отдела, но и от специализираните отдели.
Това предизвикателство сега се разглежда от ново решение ServiceNow, наречено "Растеж и развитие на служителите" (EGD). EGD свързва множество решения и показва на служителите и техните мениджъри възможности за кариера и цели за развитие. Решението е базирано на технологията на стартъпа Hitch Works, който беше придобит от ServiceNow през миналата година. В основата на EGD е анализ на уменията, базиран на изкуствен интелект, който препоръчва подходящо обучение, наставници и възможности за кариера.
Изграждането на база данни с умения е част от решението, но само малка част от пъзела. Бъдещето на развитието на уменията е управлявано от изкуствен интелект. Компаниите, които ще се развиват ускорено, са онези, които ще разширяват границите на традиционните човешки ресурси и създават добър план, който обединява изолирани решения, за да позволи по-ефективно и ефикасно учене.
Развитие на служителите въз основа на солидни данни
"Компаниите са нищо без своите хора, обяснява Джаки Кани, главен директор за хората в ServiceNow. На един конкурентен пазар мениджърите трябва да дадат на своите служители възможност да развиват кариерата си по подходящ и ефективен начин, като по този начин напредват в компанията. Това не може да стане без ноу-хауто на служителите. EGD прави това възможно чрез персонализирани програми за обучение, които развиват уменията на служителите въз основа на солидна база данни, като непрекъснато я развиват и подобряват. Това води до по-ангажирана, мотивирана и издръжлива работна сила."
На един конкурентен пазар мениджърите трябва да дадат на своите служители възможност да развиват кариерата си по подходящ и ефективен начин, като по този начин напредват в компанията
![]()
Джаки Кани
главен директор за хората в ServiceNow
Очаква се EDG да бъде общодостъпен през есента като част от следващото издание на ServiceNow, наречено Vancouver. След това отворената архитектура на платформата Now заедно с EGD трябва да позволи на компаниите да интегрират съществуващи системи и да интегрират доставчици на трети страни и външни източници на данни. Това им позволява да разработят валидни стратегии за управление на таланти, за да идентифицират и развиват онези умения, които запълват пропуските в уменията и имат най-голяма стойност за организацията.
Уменията - съчетание от квалификации, компетенции и способности, се превръщат в новата валута в професионалния живот както за работниците, така и за работодателите. Тъй като работата все повече се извършва в рамките на проекти, става все по-важно в екипите по проекти да се назначават хора, които имат правилната комбинация от опит и умения. От гледна точка на работниците тяхната лична пазарна стойност се увеличава, колкото повече умения могат да покажат.
Следствие от това развитие е, че все повече компании не използват работните профили като еталон за професионалната компетентност в собствените си редици, а по-скоро уменията, и съответно се опитват да разширят набора от умения на своите служители колкото е възможно повече. Вече няма съмнение, че тази промяна си заслужава. Според проучване на Deloitte компаниите, които възприемат подход, базиран на умения, за развитие на своята работна сила, са с 63 процента по-склонни постоянно да подобряват своите бизнес цели или да постигнат високи нива на удовлетвореност на клиентите.