Pixabay.com
khamkhor

Развитието на служителите ще разчита все повече на изкуствен интелект

Допълнителното обучение и развитието на служителите са ефективни средства срещу недостига на квалифицирани работници

Владимир Владков

Pixabay.com

© khamkhor


Уменията - съчетание от квалификации, компетенции и способности, се превръщат в новата валута в професионалния живот както за работниците, така и за работодателите. Тъй като работата все повече се извършва в рамките на проекти, става все по-важно в екипите по проекти да се назначават хора, които имат правилната комбинация от опит и умения. От гледна точка на работниците тяхната лична пазарна стойност се увеличава, колкото повече умения могат да покажат.

Следствие от това развитие е, че все повече компании не използват работните профили като еталон за професионалната компетентност в собствените си редици, а по-скоро уменията, и съответно се опитват да разширят набора от умения на своите служители колкото е възможно повече. Вече няма съмнение, че тази промяна си заслужава. Според проучване на Deloitte компаниите, които възприемат подход, базиран на умения, за развитие на своята работна сила, са с 63 процента по-склонни постоянно да подобряват своите бизнес цели или да постигнат високи нива на удовлетвореност на клиентите.

Служителите наблягат върху разширяването на набора от умения. Според Асоциацията на човешките ресурси на САЩ (SHRM) повече от три четвърти от работниците вярват, че продължаващото учене и развитие е ключов фактор за оставане в компанията. Ако лидерите не обърнат достатъчно внимание на това желание, те рискуват да загубят талант и ценни професионалисти.

Изкуственият интелект помага при анализа на уменията

На практика по-нататъшното обучение и развитие на служителите не е лесен въпрос, особено ако разширяването на наборите от умения трябва да се предприеме целенасочено. За да се състави правилната програма за обучение на един служител и да се очертае правилната кариера, трябва да се събере много информация - не само от HR отдела, но и от специализираните отдели.

Това предизвикателство сега се разглежда от ново решение ServiceNow, наречено "Растеж и развитие на служителите" (EGD). EGD свързва множество решения и показва на служителите и техните мениджъри възможности за кариера и цели за развитие. Решението е базирано на технологията на стартъпа Hitch Works, който беше придобит от ServiceNow през миналата година. В основата на EGD е анализ на уменията, базиран на изкуствен интелект, който препоръчва подходящо обучение, наставници и възможности за кариера.

Изграждането на база данни с умения е част от решението, но само малка част от пъзела. Бъдещето на развитието на уменията е управлявано от изкуствен интелект. Компаниите, които ще се развиват ускорено, са онези, които ще разширяват границите на традиционните човешки ресурси и създават добър план, който обединява изолирани решения, за да позволи по-ефективно и ефикасно учене.

Развитие на служителите въз основа на солидни данни

"Компаниите са нищо без своите хора, обяснява Джаки Кани, главен директор за хората в ServiceNow. На един конкурентен пазар мениджърите трябва да дадат на своите служители възможност да развиват кариерата си по подходящ и ефективен начин, като по този начин напредват в компанията. Това не може да стане без ноу-хауто на служителите. EGD прави това възможно чрез персонализирани програми за обучение, които развиват уменията на служителите въз основа на солидна база данни, като непрекъснато я развиват и подобряват. Това води до по-ангажирана, мотивирана и издръжлива работна сила."

На един конкурентен пазар мениджърите трябва да дадат на своите служители възможност да развиват кариерата си по подходящ и ефективен начин, като по този начин напредват в компанията

Джаки Кани
Джаки Кани

главен директор за хората в ServiceNow

Очаква се EDG да бъде общодостъпен през есента като част от следващото издание на ServiceNow, наречено Vancouver. След това отворената архитектура на платформата Now заедно с EGD трябва да позволи на компаниите да интегрират съществуващи системи и да интегрират доставчици на трети страни и външни източници на данни. Това им позволява да разработят валидни стратегии за управление на таланти, за да идентифицират и развиват онези умения, които запълват пропуските в уменията и имат най-голяма стойност за организацията.

Уменията - съчетание от квалификации, компетенции и способности, се превръщат в новата валута в професионалния живот както за работниците, така и за работодателите. Тъй като работата все повече се извършва в рамките на проекти, става все по-важно в екипите по проекти да се назначават хора, които имат правилната комбинация от опит и умения. От гледна точка на работниците тяхната лична пазарна стойност се увеличава, колкото повече умения могат да покажат.

Следствие от това развитие е, че все повече компании не използват работните профили като еталон за професионалната компетентност в собствените си редици, а по-скоро уменията, и съответно се опитват да разширят набора от умения на своите служители колкото е възможно повече. Вече няма съмнение, че тази промяна си заслужава. Според проучване на Deloitte компаниите, които възприемат подход, базиран на умения, за развитие на своята работна сила, са с 63 процента по-склонни постоянно да подобряват своите бизнес цели или да постигнат високи нива на удовлетвореност на клиентите.

Най-новото

5 начина да се защити облачният бекъп

5 начина да се защити облачният бекъп

  • 0


И ЦРУ разработва генеративен чатбот

И ЦРУ разработва генеративен чатбот

  • 0



ЕС блокира сливането на Booking.com и eTravel

ЕС блокира сливането на Booking.com и eTravel

  • 1

Джон Кармак: Изкуствен интелект на човешко ниво - около 2030 г.

Джон Кармак: Изкуствен интелект на човешко ниво - около 2030 г.

  • 0

Как ще се оформи цифровото бъдеще на Европа според GSMA

Как ще се оформи цифровото бъдеще на Европа според GSMA

  • 0


Още от Digitalk ›
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОК